Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Overig tussen twee culturen

Pagina's : [1] 2

Cina
13-02-2002, 17:43

speciaal voor jullie: ik wil met jullie delen mijn gevoelens en gedachten ik wil jullie laten lezen en hoop daarmee de pijn te verzachten ik zoek enkel warmte, liefde en begrip een kans om te ontsnappen aan die vreselijke dip ik wil met jullie lachen over Marokkaanse grappen dingen die wij begrijpen maar die zij nooit zullen snappen ik zoek mijzelf bij jullie want mijn deur staat op een kier m'n wortels liggen daar m'n leven ligt echter hier er wordt aan mij getrokken aan 't eind en aan 't begin gevangen tussen twee culturen tussen twee vuren in...

Cherifa
13-02-2002, 18:19
Met Bij de armen Neem ik je in mijn armen Zie mij als een zuster Zie mij als een vriendin Woorden kennen elkaar Kennismaken hoef al niet meer Wees veilig bij mij ik ben een zuster Ik zal je niet kwesten Mijn hart herkend jou gevoelens Ik heb die strijd ondergaan En heb mezelf gevonden Jij bent niet de eerste en zal niet de Laaste zijn Je zal je weg vinden Misschien moeizaam Je weg zal je vinden Allah de Almachtige Is bij je

Cina
14-02-2002, 18:13
thanks cherifa! he chabivan, kun je ook nog wat anders zeggen...???

Cina
03-11-2002, 18:59
Origineel gepost door hobino De tweede generatie, mijn generatie een generatie tussen twee werelden, twee culturren nergens ben je thuis, echt thuis in Nederland ben je de allochtoon in Marokko de toerist Toch willen mensen weten, Wat ben je het meest?? Maar wie ben je als je in Nederland bent geboren, maar Marokkaans bloed door je aderen hebt stromen?? Een Nederlander?? een Marokkaan?? Misschien trekt het me beiden wel aan Dus ik haal het beste uit beiden en ontwikkel mijn eigen identiteit want dan pas, dan pas kan ik mezelf zijn :goedzo:

Uitgeblust
04-11-2002, 09:52

Ja het drukt ook uit wie IK ben GEVANGEN TUSSEN TWEE CULTUREN :(

Cina
04-11-2002, 18:26
Origineel gepost door Uitgeblust Ja het drukt ook uit wie IK ben GEVANGEN TUSSEN TWEE CULTUREN :( Ik weet... :(

Letizia
09-11-2002, 01:36
lieve dichters gevangen tussen twee culturen.... geldt dat ook als je een halfbloedje bent moeder geboren en hiernaartoe verhuids mijn vander tegengekomen voor hem gekozen en ik ben daar uit voortgekomen opgevoed waarbij ik van beide wat heb meegekregen is voor mij een groot zegen ik voel niet alsof ik moet kiezen het is voor mij beide het is moeilijk je te indentificeren als je gevangen zit tussen twee culturen maar uiteindelijk ben je het gelukkigst als je jezelf kan zijn en dat kan ook als je van beide culturen wat hebt meegekregen dichten kan ik niet het onder woorden brengen van mn gevoelens ook niet maar wat ik wel kan is jullie laten weten dat jullie toppers zijn heel veel liefs van letizia

Cina
14-11-2002, 22:38
Origineel gepost door Letizia lieve dichters gevangen tussen twee culturen.... geldt dat ook als je een halfbloedje bent moeder geboren en hiernaartoe verhuids mijn vander tegengekomen voor hem gekozen en ik ben daar uit voortgekomen opgevoed waarbij ik van beide wat heb meegekregen is voor mij een groot zegen ik voel niet alsof ik moet kiezen het is voor mij beide het is moeilijk je te indentificeren als je gevangen zit tussen twee culturen maar uiteindelijk ben je het gelukkigst als je jezelf kan zijn en dat kan ook als je van beide culturen wat hebt meegekregen dichten kan ik niet het onder woorden brengen van mn gevoelens ook niet maar wat ik wel kan is jullie laten weten dat jullie toppers zijn heel veel liefs van letizia Mooi gedicht :)

sahira
14-11-2002, 23:03
Origineel gepost door Uitgeblust Ja het drukt ook uit wie IK ben GEVANGEN TUSSEN TWEE CULTUREN :( ik ben in meerdere culturen opgevoed en vind het een verrijking van mijn leven! Mooi hoor die gedichtjes...beslama...Sahira.. :zwaai:

Uitgeblust
15-11-2002, 09:02
Origineel gepost door elmarocani je bent voorwaardelijk vrij.... :zwaai: :zwaai: vertel dat ouders :(

Kifaya
15-11-2002, 09:08
CINA: echt een mooi gedicht! ;) ga zo door! beslama, kifaya :zwaai:

Cina
15-11-2002, 12:43
Origineel gepost door Kifaya CINA: echt een mooi gedicht! ;) ga zo door! beslama, kifaya :zwaai: Thanx Kifaya ;) Wanneer krijgen weer wat van jou te lezen?

Kifaya
15-11-2002, 12:58

Origineel gepost door Cina Thanx Kifaya ;) Wanneer krijgen weer wat van jou te lezen? whaha graag gedaan meid hou je mijn gedichten in de gaten dan?? :D ik schrijf zelden gedichten ik wil echt mooie sterke gedichten schrijven en niet flutgedichten ben bang dat ze op elkaar gaan lijken ;)

Cina
15-11-2002, 13:06
Origineel gepost door Kifaya whaha graag gedaan meid hou je mijn gedichten in de gaten dan?? :D ik schrijf zelden gedichten ik wil echt mooie sterke gedichten schrijven en niet flutgedichten ben bang dat ze op elkaar gaan lijken ;) Ik houd alles in de gaten hoor ;)

Kifaya
15-11-2002, 13:07
Origineel gepost door Cina Ik houd alles in de gaten hoor ;) whaha ojeeee nou ik hoop binnenkort weer een gedicht te gaan schrijven keep your eyes open for it ;)

Pagina's : [1] 2