Bekijk volle/desktop versie : Dierenactivisten stichten brand



28-06-2008, 15:18
Dierenactivisten stichten brand
Uitgegeven: 28 juni 2008 09:42
Laatst gewijzigd: 28 juni 2008 10:03

LELYSTAD - Het Animal Liberation Front (ALF) heeft de brandstichting opgeëist bij Duke Faunabeheer in Lelystad. Dat maakte mede-eigenaar Arie den Hertog van Duke zaterdag bekend.

In zijn bedrijf, dat is ingehuurd om duizenden grauwe ganzen op Texel te doden, woedde vrijdagochtend brand.




De ganzen moeten worden afgemaakt omdat ze veel schade veroorzaken aan de natuur en de landbouw. Texel heeft Duke Faunabeheer ingehuurd om de klus te klaren. Leden van de AFL hebben de naam van hun actiegroep op het bedrijfspand gekalkt met een verwijzing naar Texel.

Schrik

Door de brand ontstond veel roetschade. De schrik zit er evenwel goed in bij Den Hertog die met zijn gezin naast het bedrijf woont. "De kinderen slapen nu bij ons op de kamer", aldus de ondernemer.

De politie wil niets kwijt over de zaak zolang het onderzoek loopt. Het korps bevestigt in elk geval dat er brand is geweest bij Duke Faunabeheer en dat er mogelijk sprake is van brandstichting.

"Wij onderzoeken ook de mogelijkheid dat het ALF dat heeft gedaan", laat een woordvoerster weten.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1632354&c=10&rss

28-06-2008, 15:20


Dat zijn geen dierenactivisten meer, dat zijn gewoon criminelen.
Van mij mag de kop gewoon zijn "Criminelen van het ALF stichten brand"

28-06-2008, 15:25

Citaat door Lanterfantter:
Ik ben blij dat moslims niet van dieren houden,.....nou ja,..alleen geiten dan


Waar was je al die tijd?

Heb je eindelijk een zulubruid in Afrika gevonden?

28-06-2008, 15:37

Citaat door Lanterfantter:
Ik haat negers

Als ik jou was zou ik dat ook doen.