Bekijk volle/desktop versie : recept voor saucijsbroodjes



27-06-2008, 21:52
Salaam dames

een vraagje aan alle ervaren kooksters hier

heeft iemand een recept voor zoiets als een saucijsbroodje, die in de winkels kunnen we natuurlijk niet eten, is niet halal natuurlijk, maar heeft iemand iets soortgelijks, liefst niet met gehakt als het mogelijk is.
vast bedankt voor jullie tips

27-06-2008, 22:57



Citaat door Mehreen:
Salaam dames

een vraagje aan alle ervaren kooksters hier

heeft iemand een recept voor zoiets als een saucijsbroodje, die in de winkels kunnen we natuurlijk niet eten, is niet halal natuurlijk, maar heeft iemand iets soortgelijks, liefst niet met gehakt als het mogelijk is.
vast bedankt voor jullie tips



salaam,
je kunt bladerdeeg gebruiken en kippen gehakt. is erg lekker.
ik weet niet of het hetzelfde smaakt als een saucijsbroodje. maar het lijkt er wel op. succes inschallah

28-06-2008, 23:14
ok, bedankt

maar zou je me kunnen vertellen hoe je het precies maakt dan, dus welke kruiden gebruik ik voor het kippegehakt etc.

iemand anders nog tips

28-06-2008, 23:20
Is gewoon een bladerdeeghapje... de vulling is naar smaak:
- worstjes
- diverse gehaktsoorten ( gekruid uiteraard)
- frikandelen ( je kan het zo gek niet verzinnen)

De vulling kan je aanvullen met bv. uien e.d.

30-06-2008, 16:21



Citaat door Mehreen:
Salaam dames

een vraagje aan alle ervaren kooksters hier

heeft iemand een recept voor zoiets als een saucijsbroodje, die in de winkels kunnen we natuurlijk niet eten, is niet halal natuurlijk, maar heeft iemand iets soortgelijks, liefst niet met gehakt als het mogelijk is.
vast bedankt voor jullie tips



het recept is heel simpel. je kunt bij sommigge islamitishe slagers gekruid kippegehakt krijgen. en als je dat niet hebt dan koop je kipfile en doet het in de hakmolen doe er een mespuntje zwarte peper en kipkruiden bij.
of je koopt bij de slager ras el hanout zit alles in.( zijn marokkaanse kruiden gemend.) doe het bij de kipfile met 1 ei alles goed mengen.
dan leg je een lange staaf van het gehakt op het bladerdeeg van ongveer 1,5 cm dikte. en je vouwt het dicht en dan bakken maar tot dat ze mooi bruin zijn. je kan ook nassi kruiden gebruiken is ook erg lekker of koriander er bij doen. veel succes laat me weten als het je gelukt is xxx