Bekijk volle/desktop versie : Protest tegen ontmanteling joodse nederzettingen



Pagina's : [1] 2

12-01-2004, 09:37
Protest tegen ontmanteling joodse nederzettingen
In Tel Aviv hebben meer dan 100.000 Israeliërs gedemonstreerd tegen de sluiting van joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook.




Massabetoging in Tel Aviv

Ministers
De rechtse betogers eisten dat Sharon trouw blijft aan zijn eerdere plannen meer nederzettingen te vestigen. Bij de betoging waren ook enkele ministers uit Sharons regering aanwezig.


Routekaart
Premier Sharon vindt nu dat een groot aantal nederzettingen moet verdwijnen in het kader van het internationale vredesplan, de zogeheten routekaart voor de vrede.

En altijd maar lopen 'janken' en 'schreeuwen' om het feit dat de burgers die worden getroffen bij aanslagen van o.a Hamas, onschuldig zijn.

12-01-2004, 09:43


Ik zeg niet dat ze allemaal schuldig zijn, maar het bewijst maar eens hoeveel joden een extremistische gedachtengang hebben.
En als men makkelijk 100.000 mensen op de been kan brengen, dan zegt dat veel, vind ik.
Als dat soort mensen omkomen bij aanslagen, dan ga ik daar echt niet om rauwen!

12-01-2004, 14:39

Citaat:
Origineel gepost door track
Hoeveel Israëliers leven er volgens jou in Israël?
Veralgemeen dus maar niet.
Altijd maar weer de boel lopen verdedigen he?....Damnnn willen jullie nou nooit een keer de waarheid onder ogen zien?....De Joden willen geen vrede, wanneer dringt dat toch tot jullie door?....Nogmaals: Sharon is democratisch gekozen, als de Israeli's zo graag PEACE wilden dan hadden ze echt nooit dat zwijn aan de macht geholpen....Dus het komt er gewoon op neer dat 't allemaal 1 pot nat is, ze denken alleen maar aan zichzelf en de Palestijnen kunnen wat hen betreft doodvallen.....Die 100.000 demonstranten vertolkten het gedachtengoed van de rest van de Israeli's tijdens die demonstratie....

12-01-2004, 15:02

Citaat:
Origineel gepost door track
Simplisme viert hoogtij in jou grijze hersenmassa.
Ik verdedig nergens iets.
Ik zeg enkel dat men niet moet generaliseren omwille van 100.000 mensen.
Net zoals jij nu doet, deze 100.000 vertegenwoordigen helemaal het gedachtengoed van de doorsnee Israëlier niet.
Jawel jullie willen de waarheid nog steeds nie onder ogen zien en draaien er altijd omheen....Maar goed doet er nie toe, weet hoe de doorsnee Belg/NL'er denkt over de Joden dus zal proberen er voortaan geen woorden meer aan vuil te maken aangezien jullie blijkbaar oogkleppen op hebben waardoor jullie de realiteit niet willen/kunnen zien.....

12-01-2004, 15:19



Citaat:
Origineel gepost door track
Troost je, er zijn altijd mensen genoeg te vinden die hun eigen domheid extra willen onderstrepen.
Ik bedoel maar, je bent niet alleen.
Spreek voor jezelf domme Belg ....

12-01-2004, 16:39

Citaat:
Origineel gepost door appie666
Protest tegen ontmanteling joodse nederzettingen
In Tel Aviv hebben meer dan 100.000 Israeliërs gedemonstreerd tegen de sluiting van joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook.




Massabetoging in Tel Aviv

Ministers
De rechtse betogers eisten dat Sharon trouw blijft aan zijn eerdere plannen meer nederzettingen te vestigen. Bij de betoging waren ook enkele ministers uit Sharons regering aanwezig.


Routekaart
Premier Sharon vindt nu dat een groot aantal nederzettingen moet verdwijnen in het kader van het internationale vredesplan, de zogeheten routekaart voor de vrede.

En altijd maar lopen 'janken' en 'schreeuwen' om het feit dat de burgers die worden getroffen bij aanslagen van o.a Hamas, onschuldig zijn.
Vergeet nooit dat deze groep gestoorden niet de gehele israelische bevolking vertegenwoordigen. Ik zal nooit een net zo massale demonstratie vergeten: Maart 2002, Peace Now demonstreert met 100.000 man in Jeruzalem tegen de bezetting. Ik was erbij, heb het met eigen ogen gezien. Na de demonstratie ging een groep mensen nog iets drinken in cafe Moment. Ik ging naar huis. Een kwartier later ontplofte er een bom: 15 doden, waaronder 13 vredesactivisten. Tot de dag van vandaag zijn er 2 miljoen israelis fel tegen het beleid van die gestoorde Sharon.

12-01-2004, 19:51
ik trap niet in die sprookjes van zionisten,ze willen alleen die barakjes en stacaravans ontmantelen niet de echte nederzettingen.als ze alles willen ontmantelen moeten ze beginnen met oost-jeruzalem.de palestijnen kunnen nu liever geen gaza en westelijke jordaanoever opeisen maar beter gewoon opgaan in israel en gelijke rechten eisen net als de joden die uit rusland,roemenie of polen komen,dan zul je zien dat israel van politiek gaat veranderen.

14-01-2004, 13:34

Citaat:
Origineel gepost door JamalZegt
, en dat een gemiddelde VREDESdemonstratie van de joden daar niet meer dan 100 man oplevert, als het er niet minder zijn.

Nu weet je even niet waar je het over hebt. Tot de dag van vandaag is er een zeer actieve linkse kern die van zich laten horen. Ga op een willekeurige zaterdagavond, om 19.00 eens kijken op het "Frankrijk-plein" in Jeruzalem. Elke week staan daar duizenden israelis te demonstreren bij de ambtswoning van Sharon. En dan heb ik het nog niet eens over Tel Aviv, een veel linksere stad dan Jeruzalem. Ik heb dit met eigen ogen vele malen gezien. Voor de duidelijkheid: Ik heb een tijdje in Jeruzalem Hebreeuws en Arabisch gestudeerd.
Verder deel ik je afschuw van de extremisten in Israel en ben ik ook uiterst cynisch over de belofte nederzettingen te ontmantelen. Sinds Sharon daar de macht heeft stort hij alleen maar beide volken in het ongeluk.

14-01-2004, 23:21
Vergeet nooit dat deze groep gestoorden niet de gehele israelische bevolking vertegenwoordigen. Ik zal nooit een net zo massale demonstratie vergeten: Maart 2002, Peace Now demonstreert met 100.000 man in Jeruzalem tegen de bezetting. Ik was erbij, heb het met eigen ogen gezien. Na de demonstratie ging een groep mensen nog iets drinken in cafe Moment. Ik ging naar huis. Een kwartier later ontplofte er een bom: 15 doden, waaronder 13 vredesactivisten. Tot de dag van vandaag zijn er 2 miljoen israelis fel tegen het beleid van die gestoorde Sharon.

TJA , misschien zit er zo'm extreem slecht rechts keppeltje achter ze zijn er toe in staat om hun doel te bereiken net zo een die rabin gepopt heeft en zijn UZI leeg schiet op kinderen en voorbij gangers misschien wel de rechtmatige eigenaar van het land waar hij zijn caravan heeft neer gezet dus val dood met je gelu.l
over vrede ik ben in NABLUS geweest en ik ben veranderd terug gekomen overigens via SYRIE met mijn palestijns mattie

14-01-2004, 23:27
weet je even niet waar je het over hebt. Tot de dag van vandaag is er een zeer actieve linkse kern die van zich laten horen. Ga op een willekeurige zaterdagavond, om 19.00 eens kijken op het "Frankrijk-plein" in Jeruzalem. Elke week staan daar duizenden israelis te demonstreren bij de ambtswoning van Sharon. En dan heb ik het nog niet eens over Tel Aviv, een veel linksere stad dan Jeruzalem. Ik heb dit met eigen ogen vele malen gezien. Voor de duidelijkheid: Ik heb een tijdje in Jeruzalem Hebreeuws en Arabisch gestudeerd.
Verder deel ik je afschuw van de extremisten in Israel en ben ik ook uiterst cynisch over de belofte nederzettingen te ontmantelen. Sinds Sharon daar de macht heeft stort hij alleen maar beide volken in het ongeluk.

sinds sharon? of sinds 1967 ? wat mij betreft sinds 1948 !!!!
enne het was al een vuurhaard sinds mensen heugenis en jij wilt het veranderen ? met je frankrijk plein shit en met je rasistische staat no 1 !!!

14-01-2004, 23:28
Het lijkt wel de wilde westen in het midden oosten kom maar met je hebben en houden en claim een stuk land en fok the bewoners

15-01-2004, 12:06

Citaat:
Origineel gepost door JamalZegt
Die linkse actieve kern van je bestaat misschien, maar zoals ik al zei, zal die uit niet meer dan honderd personen bestaan, en voor 100 joden die WEL vrede willen op een bevolking van 5 miljoen joden, ga ik mijn kijk op het fascistische joodse regime niet veranderen.

Bovendien zeg je dat Tel Aviv een ' links' bolwerk is, nog ' link(s)er als Jeruzalem. Maar als ik goed lees zie ik dat er JUIST in dat mooie denkbeeldige ' linkse' Tel Aviv van je is gedemonstreerd tegen het opgeven van nederzettingen.

Nu zal ik je -voor jou betrouwbaar omdat het een joodse inlichtingenbron betreft-het inwonersaantal van Tel Aviv weergeven ( ik weet niet precies wat Jaffa is, maar als het een stad is, wonen er in Tel Aviv dus nog minder joden) : • Tel-Aviv / Jaffa 349.000 (http://www.cidi.nl/dossiers/ai/ai.html).
Dit betekent dus, dat op een inwonersaantal van 349.000 , meer dan EEN derde van de bevolking in de stad , bij de demonstratie is geweest, uitgezonderd kinderen , gehandicapten enz.
Weerleg dat eens.
Zoals IK al zei, die linkse kern bestaat uit heel wat meer dan 100 joden. Ik geloof niet dat jij onder de indruk bent van mijn bewering dat ik dat met eigen ogen gezien heb. Dan maar staven met feiten: Bij de laatste verkiezingen van een jaar geleden kreeg de centrum-linkse Arbeiderspartij 20 zetels, het ultra-linkse Meretz kreeg er 5. Vanuit een totaal van 120 zetels maakt dit ongeveer 20 procent. Een minderheid, dat zeker, maar dus wel ongeveer 1 miljoen joden die tot de dag van vandaag links aanhangen.
Jaffa is het noordelijke, historische deel van Tel Aviv, voornamelijk bewoond door israelische arabieren. Tel Aviv en Jaffa leven bijzonder harmonieus met elkaar samen. Het is zeker geen hippie-commune, maar men komt bij elkaar over de vloer en in drie jaar Intifada is er daar nog geen blauw oog geslagen. Jouw rekensommetje klopt niet, omdat je een paar feiten mist. Ten eerste bestaat Tel Aviv inclusief voorsteden uit anderhalf miljoen inwoners. Die 349.000 wonen in het centrum en in Jaffa. Maar de voorsteden zitten aan Tel Aviv vastgeplakt en vormen dus feitelijk een veel groter geheel. Bovendien zijn die 100.000 demonstrators voor het grootste deel geen Tel Avivers, maar kolonisten die speciaal voor de gelegenheid uit hun caravan zijn gekropen. Heb je de beelden van die demonstratie gezien? Alleen maar zwarte jassen en geloof me, in Tel Aviv wonen geen orthodoxen. Als jij als kolonistenorganisatie echter perse in Tel Aviv wil demonstreren mag dat.
Luister, ik wil zeker niet ontkennen dat er in Israel de laatste jaren een eng soort extremisme aan het ontstaan is. Een extremisme dat aanslagen uitlokt, en waarvoor ze dus uiteindelijk de prijs betalen. Maar dan moet jij stoppen met ontkennen dat er in Israel geen vreedzame mensen bestaan die het heel anders willen.

15-01-2004, 12:10



Citaat:
Origineel gepost door IFRIQUIA
sinds sharon? of sinds 1967 ? wat mij betreft sinds 1948 !!!!
enne het was al een vuurhaard sinds mensen heugenis en jij wilt het veranderen ? met je frankrijk plein shit en met je rasistische staat no 1 !!!
Hou toch je grote mond schreeuwlelijk. Het enig wat ik wil, is aangeven dat er ook israelis zijn die Sharon NIET steunen. Dat is alles. En dan kom jij weer met je gescheld. Typisch voorbeeld van een gefrustreerd jongetje dat alle ellende en al zijn haat projecteert op 1 grote duivel. Dan hoef je verder zelf niet meer na te denken.

15-01-2004, 22:39
Ik vraag me af waarom we niet allemaal een reis boeken naar Palestina,... gewoon massaal daarheen reizen en het opnemen tegen de Israeliers,.. Wallah,... Dat zou mooi zijn,....
Heb je het geld er neit voor,.. dan is het begrijpelijk,.. maar k begrijp gewoon niet dat we niet met zn allen naar Israel gaan en het veroveren

Waarom gebeurd dit niet?

16-01-2004, 13:59

Citaat:
Origineel gepost door JamalZegt
Je hoeft en zal me er niet van kunnen/te overtuigen dat Isnotreal
geen extremistisch bolwerk in zijn geheel is, op een schamel kluitje welwillenden na, dat dat het is is me reeds en breed bekend.

Verder een reactie op je betoog: Nu ik je een voor jouw betrouwbare bron geef, doe je die af als niet juist.
Echter, het CIDI zal wel weten hoeveel inwoners Tel Aviv heeft, dus ikzelf gebruik deze bron als correct. Dat je de voorsteden erbij haalt is omdat je mijn betoog niet kon weerleggen, dus ga je maar zitten liegen.
Whatever. Jij zit inderdaad muurvast in je eigen overtuiging en staat niet echt open voor hier en daar een kleine genuanceerde herziening daarvan. Jouw goed recht.
Allah jesallimak

Pagina's : [1] 2