Bekijk volle/desktop versie : vraagje over hypotheek of lenen



25-06-2008, 14:04
nu willen we graag een huisje kopen in maokko, maar zitten toch niet lekker om iets afte sluiten bij onze bank ivm riba.

wat is het verschil tussen hypotheek of geld lenen? en als je geld gaat lenen bij je bank,ik neem aan dat de bank dan vraagt waar je het voor wilt. en je zegt dan dat je het nodig hebt zodat je een huis kan kopen in marokko. heeft de bank dan iets nodig voor bewijs dat je het geld inderdaad voor een huis nodig hebt?

en wat is het verschil tussen doorlopende krediet/ persoonlijke lening?

25-06-2008, 14:25


ik heb dezelfde vraag..............

uppie

25-06-2008, 14:28
het komt toch op het zelfe neer. Je betaald rente of nou geld leent of als vorm van een hypotheek neemt.

25-06-2008, 14:30
Ik werk zelf bij de Rabo....je bent niet verplicht om aan te geven waarvoor je het gaat gebruiken. Ik zou zelf niet zeggen dat je het voor een woning gaat gebruiken..je kunt bijvoorbeeld zeggen voor inrichting van een huis of voor een auto. Het verschil tussen een doorlopend krediet en een persoonlijke lening is...dat je bij een persoonlijke lening een vaste looptijd hebt met een vaste aflossing..dus naar een bepaalde periode ben je verzekerd dat je lening is afgelost. Bij een doorlopende krediet kun je je afgeloste gedeelte altijd weer opnemen...en de rente van een doorlopend krediet is iets lager.

25-06-2008, 14:55


Het klopt inderdaad rente is rente.........maar je kunt in nederland geen hypotheek regelen voor een woning in marokko. Dus een hypotheek is geen optie.......tenzij je het in marokko regelt.

25-06-2008, 15:13
meid het komt erop neer dat je rente gaat betalen, zou het niet doen aangezien dit absoluut niet toegestaan is, indien je dit wel doet begin je een oorlog tegen Allah de Verhevene!

25-06-2008, 15:19

Citaat door isra1979:
Ik werk zelf bij de Rabo....je bent niet verplicht om aan te geven waarvoor je het gaat gebruiken. Ik zou zelf niet zeggen dat je het voor een woning gaat gebruiken..je kunt bijvoorbeeld zeggen voor inrichting van een huis of voor een auto. Het verschil tussen een doorlopend krediet en een persoonlijke lening is...dat je bij een persoonlijke lening een vaste looptijd hebt met een vaste aflossing..dus naar een bepaalde periode ben je verzekerd dat je lening is afgelost. Bij een doorlopende krediet kun je je afgeloste gedeelte altijd weer opnemen...en de rente van een doorlopend krediet is iets lager.



dus onze optie zou eigenlijk een doorlopende krediet zijn. stel dat we het bedrag binnen de bepaalde termijn hebben terug betaald. geld er dan een ander regel of iets dergelijks