Bekijk volle/desktop versie : 150 EUR eigen bijdrage?!? Ik snap het nie meer!!



Pagina's : [1] 2

24-06-2008, 20:29
[SIZE="5"]Salaam 3alikoum zusters..

Waarschijnlijk hebben jullie de brief ook thuis gekregen..

Ik hoop dat een van jullie mij deze vorm van moderne piraterij kan uitleggen ..

Ik betaal per maand 120 EUR (volledig paket) aan zorgkosten bij de ACHMEA.
De overheid vindt dit zielig voor ons, dus geven ze ons een compensatie van 45 euro om ons te "helpen"
Nu moet iedereen die verzekerd is een eigen bijdrage betalen van 150 euro.

DUUUUUUUS, ik neem aan... als je de 150 euro voorbij bent (want dat betaal je zelf) wordt de rest vergoed... want je bent daar immers verzekers voor.

Dus een rekening sturen t.w.v 175 EURO kan toch niet??? Want je hoeft toch maar 150 EUR als eigen risico te betalen??????? Je bent voor de rest toch verzekerd????????

ik kan wel janken...

Wollah het systeem van ziekenfonds/particulier was VEEEEEEEEEL beter!!!

Allah ghber bebekoum sh9af Tfoeeeee 3ela bachar!

PLEAAAAAAAAAASE als ik er naast ben.. vertel het me!!

G. [/SIZE]

24-06-2008, 20:31


is de rekening voor meerdere personen ? of alleen voor jou ?
heb je medicijnen of andere behandelingen gekregen waarvoor zowiezo al een eigen bijdrage is vastgesteld ? (dus naast 150 euro moet je soms ook nog andere dingen zelf betalen, die staan los van die 150 euro eigen risico)

24-06-2008, 20:32
Eerste 150 euro aan ziektekosten moet je zelf betalen. Voor de rest ben je verzekerd. Huisartsenbezoek is wel gewoon gratis.

24-06-2008, 20:33
Was mij ook overkomen. Het kan zo zijn dat jij in het verleden ook hebt gekozen voor een extra eigen vrijwillige risicobijdrage. Dus naast deze verplichte 150 euro ook nog eens 100 of 200 of 300 euro... (je betaald hierbij dus minder premie)..

Het handigst is om morgen even te bellen naar je verzekering en te vragen hoeveel eigen risico jij hebt...
Het is een heel ingewikkeld systeem.
Ik had per ongeluk 300 euro eigen risico, dat betekend dus dat ik dit jaar 450 euro aan eerste kosten zelf mag betalen. Heb het voor volgend jaar al gelijk veranderd hoor....

Het is verrot ik weet het... Allahie 3awnek.

24-06-2008, 20:53


is zo 'n belachelijke systeem, vroeger kreeg je be3da nog die no-claim terug en nu betaal je alleen maar, handig voor patienten die vaak medische zorg nodig hebben en de andere hebben gewoon pech helaas!

24-06-2008, 20:55
Konden de letters niet groter

Meid wat staat er precies in die factuur?

25-06-2008, 10:05
per maand 120 euro
ik woon in belgie en wat ik betaal is 25 euro ledenbijdrage voor de vlaamse zorgverzekering(een maal per jaar) en dan nog eens ongeveer 61.80 euro voor mijn verzekeringsbijdrage(eenmaal per jaar) safie dat zijn mijn verzekeringskosten per jaar en mijn man betaald ook dat bedrag per jaar!!

verschil met nl is dat als je in belgie dan naar dokter moet of ziekenhuis of tandarts je betaald (vb dokter 23 euro voor bezoek maar dan krijg je briefje en daarmee ga je naar je zorgverzekering en daarvan krijg je een groot deel terug.
bedragen kunnen verschillen naargelang wat je hebt en of je naar dokter of ziekenhuis of tandarts moet

ik vind dit beter systeem want als je in nl 120 euro betaald en je bent die maand niet ziek geweest of geen tandpijn of wat dan ook heb je voor die maand voor niets betaald toch??
en is het zo dat in nl ook de tandverzekering appart betaald word of niet??
ergggggg

25-06-2008, 11:11
eerst betalen en daarna declareren???

25-06-2008, 12:12
kan zijn dat ze het verekend heben met de maandpremie
.dus 120 euro en een deel eigen bijdrage

25-06-2008, 13:22

Citaat door paradijs79:
is zo 'n belachelijke systeem, vroeger kreeg je be3da nog die no-claim terug en nu betaal je alleen maar, handig voor patienten die vaak medische zorg nodig hebben en de andere hebben gewoon pech helaas!



PRECIES ja!!!
Voor de zieke is het ideaal, (ondanks dat ze natuurlijk ziek zijn).. maar voor degene die af en toe gebruik van maken is het een drama..

die 175 EUR zijn voor 2 personen..
en dat is EXCLUSIEF de maandpremie.. ik ga gewoon een x langs.. en eens een goed gesprek houden met die lui

25-06-2008, 13:26

Citaat door zinatjuhh:
per maand 120 euro
ik woon in belgie en wat ik betaal is 25 euro ledenbijdrage voor de vlaamse zorgverzekering(een maal per jaar) en dan nog eens ongeveer 61.80 euro voor mijn verzekeringsbijdrage(eenmaal per jaar) safie dat zijn mijn verzekeringskosten per jaar en mijn man betaald ook dat bedrag per jaar!!

verschil met nl is dat als je in belgie dan naar dokter moet of ziekenhuis of tandarts je betaald (vb dokter 23 euro voor bezoek maar dan krijg je briefje en daarmee ga je naar je zorgverzekering en daarvan krijg je een groot deel terug.
bedragen kunnen verschillen naargelang wat je hebt en of je naar dokter of ziekenhuis of tandarts moet

ik vind dit beter systeem want als je in nl 120 euro betaald en je bent die maand niet ziek geweest of geen tandpijn of wat dan ook heb je voor die maand voor niets betaald toch??
en is het zo dat in nl ook de tandverzekering appart betaald word of niet??
ergggggg


Ja dat heb ik ook gehoord.. Belgie is niet zo gek als NL ... maar zit er verder geen ader onder het gras.. is de zorg wel goed in Belgie? Zijn de wachtlijsten niet te lang? Etc. etc. Je kan wel minder betalen, maar als je zorg nodig hebt, is die er dan wel??

Ewa, ik weet het niet meer.. .Darni rassi ena

25-06-2008, 13:33
voor 2 personen betaal je 300 euro eigen bijdrage schat

25-06-2008, 13:34



Citaat door Garbouza:
Ja dat heb ik ook gehoord.. Belgie is niet zo gek als NL ... maar zit er verder geen ader onder het gras.. is de zorg wel goed in Belgie? Zijn de wachtlijsten niet te lang? Etc. etc. Je kan wel minder betalen, maar als je zorg nodig hebt, is die er dan wel??

Ewa, ik weet het niet meer.. .Darni rassi ena


de zorg in belgië is super ze nemen je hier serieus. en de wachtlijsten zijn echt veeeeeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeel korter dan die in nl. Dus eigenlijk een sprookje, je betaald minder, maar de zorg is ook nog eens beter....ik ben blij dat ik van nl af ben,

25-06-2008, 13:35
oh ja, PLUS: mocht je een wachtlijst ergens tegenkomen, en kan je er niet op wachten, kun je gewoon een ander ziekenhuis nemen...in nl is dat teveel geblabla

25-06-2008, 13:37

Citaat door hayatabdel:
de zorg in belgië is super ze nemen je hier serieus. en de wachtlijsten zijn echt veeeeeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeel korter dan die in nl. Dus eigenlijk een sprookje, je betaald minder, maar de zorg is ook nog eens beter....ik ben blij dat ik van nl af ben,

het is nog erger geworden heb laatst 4 uurtjes zitten wachten op spoed afdeling voor een kindje

Pagina's : [1] 2