Bekijk volle/desktop versie : Het helpen van de kuffaar tegen de moslims...!!! Uitspraak van Soufian Ath-Thawry!



Pagina's : [1] 2 3 4

24-06-2008, 16:26

Wat zou Soufian Ath-Thawry gezegd hebben... [/SIZE]






In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.







Soufian Ath-Thawry rahimahullaah, heeft gezegd: “Wie ook een inktpot voor hen gereed zet of een potlood voor hen slijpt, heeft met hen deelgenomen aan al het bloed dat in het oosten en het westen wordt verspild.” [Uit: Jamee’ Bayaan Al-‘Ilm 1/179 en Siyaar A’laam An-Nubalaae.]






Wat zou Soufian Ath-Thawry gezegd hebben over het feit; dat er vandaag de dag mensen zijn die beweren moslim tezijn, maar als ICT-soldaat werken in het leger van de kruisvaarders. Hiermee strijdend tegen de moslims in het oosten en het westen, die in de steek zijn gelaten door de Ummah!


[SIZE="4"]-----???-----


24-06-2008, 16:29


Het zou een valse bewering zijn....

24-06-2008, 17:03
ik denk dat hij hem niet als moslim zou beschouwen
wallahu 'allam

24-06-2008, 17:04
zou je ook de arabische tekst kunnen plaatsen aub

24-06-2008, 21:29


Ok... temtem o ana nefhem

Laa 7awla walaa qoewata illa biellaah.

Insha'Allaah heeft u genoeg 7asanaat om uit te delen

24-06-2008, 22:03

Citaat door NaasihunAmien:

Wat zou Soufian Ath-Thawry gezegd hebben... [/SIZE]






In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.







Soufian Ath-Thawry rahimahullaah, heeft gezegd: “Wie ook een inktpot voor hen gereed zet of een potlood voor hen slijpt, heeft met hen deelgenomen aan al het bloed dat in het oosten en het westen wordt verspild.” [Uit: Jamee’ Bayaan Al-‘Ilm 1/179 en Siyaar A’laam An-Nubalaae.]






Wat zou Soufian Ath-Thawry gezegd hebben over het feit; dat er vandaag de dag mensen zijn die beweren moslim tezijn, maar als ICT-soldaat werken in het leger van de kruisvaarders. Hiermee strijdend tegen de moslims in het oosten en het westen, die in de steek zijn gelaten door de Ummah!


[SIZE="4"]-----???-----

Als je het zo bekijkt dan helpen wij ook (indirect) mee...waar denk je ze al dat geld vandaan halen

24-06-2008, 22:10

Citaat door NaasihunAmien:


Wat zou Soufian Ath-Thawry gezegd hebben over het feit; dat er vandaag de dag mensen zijn die beweren moslim tezijn, maar als ICT-soldaat werken in het leger van de kruisvaarders. Hiermee strijdend tegen de moslims in het oosten en het westen, die in de steek zijn gelaten door de Ummah!



-----???-----



Allahu l musta'aan, meer heb ik niet te zeggen.

Moge Allah ons leiden naar al-haqq....

24-06-2008, 22:36
Deze uitspraak ging over de Moslimleiders in zijn tijd, laat staan als hij het zou hebben over de Kuffaar..

25-06-2008, 01:37

Citaat door um_7usaam:
Ok... temtem o ana nefhem

Laa 7awla walaa qoewata illa biellaah.

Insha'Allaah heeft u genoeg 7asanaat om uit te delen



Mag ik vragen wat je hiermee bedoelt, of ben je sirieus ingegaan op min topic d.w.z de vraag; en dat je ermee bedoelt dat Ath-Thawry gezegd zou hebben: Insha'Allaah heeft u genoeg 7asanaat om uit te delen

---???---

25-06-2008, 07:49
mashallah jullie hebben zeker veel 3ilm tbarkallah? aan de hand van een losse uitspraak deze op allerlei situaties te kunnen toepassen. mashallah jullie hebben zeker de status van sufyan bereikt in 3ilm en begrip om zo een losse uitspraak van hem rahimallah te nemen en die dan op een andere zaak in een andere tijd te plaatsen. sufyan ath thawrie rahimallah mashallah, wat een niveau waarop jullie je bevinden! tbarkallah!

25-06-2008, 09:10

Citaat door Deagle:
mashallah jullie hebben zeker veel 3ilm tbarkallah?


Dankje, maar ik denk dat het best wel mee valt.


Citaat door Deagle:
aan de hand van een losse uitspraak deze op allerlei situaties te kunnen toepassen.


Volgens mij heb ik hier niemand aan de hand van deze uitspraak dingen zien toepassen. Het enige wat ik zie is een uitspraak om over na te denken en daarop volgend een vraag, die men mag beantwoorden of men kan zwijgen.


Citaat door Deagle:
mashallah jullie hebben zeker de status van sufyan bereikt in 3ilm en begrip om zo een losse uitspraak van hem rahimallah te nemen en die dan op een andere zaak in een andere tijd te plaatsen. sufyan ath thawrie rahimallah mashallah,


Nogmaals dankje, maar ik denk niet dat het gepast is ons zo overdreven te preizen. Wat betreft een losse uitspraak nemen en dat nu gebruiken, volgens mij heeft niemand hieruit een oordeel gehaald.


Citaat door Deagle:
wat een niveau waarop jullie je bevinden! tbarkallah!
Nou nou nou...iets minder mag wel hoor. Inmiddels kan ik bijna niets meer lezen van wat ik schrijf, al dat stof dat je in me gezicht hebt geworpen met je overdreven preizingen naar mij toe.

25-06-2008, 10:08
ik richt mij tot degene(n) die wel uitvoerden wat ik omschreef, en als mijn lofuitingen jegens hen onterecht zijn dan zijn hun uitspraken even onterecht. want met hun uitspraken achten zij zich blijkbaar wel op sufyan's niveau.

25-06-2008, 10:22



Citaat door NaasihunAmien:
Mag ik vragen wat je hiermee bedoelt, of ben je sirieus ingegaan op min topic d.w.z de vraag; en dat je ermee bedoelt dat Ath-Thawry gezegd zou hebben: Insha'Allaah heeft u genoeg 7asanaat om uit te delen

---???---




Citaat:

Wat zou Soufian Ath-Thawry gezegd hebben over het feit; dat er vandaag de dag mensen zijn die beweren moslim tezijn, maar als ICT-soldaat werken in het leger van de kruisvaarders. Hiermee strijdend tegen de moslims in het oosten en het westen, die in de steek zijn gelaten door de Ummah!
Zeer duidelijk over wie u het heeft. Daarom zei ik temtem o ana nefhem (een marokkaanse gezegde).

Dit is gewoon een indirect beschuldiging (en u weet wel over welke persoon het gaat). Er is hier enkele weken terug een heel topic over geopend en 7addith wala 7araj. De woorden die gebruikt werden en de beschuldigingen. Dat mensen nog kunnen slapen soeb7aana Allaah.

Vandaar nogmaals: Hopelijk heeft u genoeg 7asanaat om uit te delen

25-06-2008, 10:25

Citaat:
Volgens mij heb ik hier niemand aan de hand van deze uitspraak dingen zien toepassen. Het enige wat ik zie is een uitspraak om over na te denken en daarop volgend een vraag, die men mag beantwoorden of men kan zwijgen.
Nee u pakt enkel een uitpraak van at-tahwrie ra7imahoe Allaah en zet vervolgens eronder het volgende vraag:


Citaat:
Wat zou Soufian Ath-Thawry gezegd hebben over het feit; dat er vandaag de dag mensen zijn die beweren moslim tezijn, maar als ICT-soldaat werken in het leger van de kruisvaarders. Hiermee strijdend tegen de moslims in het oosten en het westen, die in de steek zijn gelaten door de Ummah!
En mensen hier zijn goed en gek op raden

25-06-2008, 12:20
Als je bedoelt met: genoeg hasanaat om uit te delen, als je hier wijst op het feit van roddel, (dat is wat ik uit je woorden begrijp) dan zeg ik dit...

Dit is geen roddel, en al was dit roddel dan nog is roddelen een minder ergere zonde dan de bovengenoemde. Want roddel is een grote zonde, maar het helpen van de kuffaar tegen de moslims is kufr akbar!


En ik wil hier even duidelijk maken, beste zuster, je verwijst naar een topic van een aantal weken terug, maar laat deze woorden van Soufian Ath-Thawry als een advies zijn naar een ieder van ons. Opdat wij uitkijken bij deze zaak, en hoevele mensen vervallen niet in deze valkuil die men uit de islaam plaatst, hoeveel mesnen kijken niet neer op deze zonde (die hem buiten de oevers van de Islaam plaatst), laten we kijken naar het aantal 'moslim' (althans dat beweren ze) die in het leger werken, voor defensie werken, bij de aivd werken, etc. etc. etc... en ondanks dat bidden zij en vasten zij wellicht maar baat dit hen niets.

Dus laten we deze woorden overpeinzen!

Pagina's : [1] 2 3 4