Bekijk volle/desktop versie : 1ste stap



28-09-2002, 14:59
A pious Heart.

Wat betekent dat voor jou..?

Hoe werk jij aan een zuiver hart ?

Begin jij eerst met daden, of werk jij eerst aan je hart ?


salamaat,

FazzFazz

28-09-2002, 15:05


As Salaam Aleikoem

Voor mij is het een combinatie van die twee.
Mijn Imam vergroten en zo mijn hart te schonen van en tegen verleiding die satan ons aanbied.
In mijn idee zal het altijd een combinatie moeten zijn, maar
wel grappig jou stelling.

Wa Aleikoem As Salaam

28-09-2002, 15:09
We krijgen n paar tafsirlessen ( als reeks, wie wil komen, is elke vrijdag middag om 15:00 in Leiden, mail effe als je meer info wil, tis wel in het engels), om onze oprechtheid te testen, is onze hart wel zo zuiver, en onze intenties wel zo nobel..

Doen wij alles wel werkelijk enkel en enkel en enkel alleen voor Alla swt, of zit er ook n beetje show off bij ( teveel)..

Het zijn crUciale vragen..

28-09-2002, 16:40

Citaat:
Origineel gepost door MeuslitriX
We krijgen n paar tafsirlessen ( als reeks, wie wil komen, is elke vrijdag middag om 15:00 in Leiden, mail effe als je meer info wil, tis wel in het engels), om onze oprechtheid te testen, is onze hart wel zo zuiver, en onze intenties wel zo nobel..

Doen wij alles wel werkelijk enkel en enkel en enkel alleen voor Alla swt, of zit er ook n beetje show off bij ( teveel)..

Het zijn crUciale vragen..
Hey Meusli,

Het lijkt me eigenlijk best eng en erg risicovol om een test te doen waar je je oprechtheid kan testen.
Stel je hebt altijd geloofd dat je goed bezig bent met je geloof en dat je goede daden voert e.d. En uit de test blijkt dat je opeens eigenlijk toch best egoistisch bezig bent... Dan sta je daar wel ff lang bij stil en raak je er onzeker door.

De vraag is: wat zijn de maatstaven om onze oprechtheid te testen?
-of ik lieg
-of ik zakaat geef
-of ik altijd met 2 woorden spreek
-geef ik zakaat maar niet recht uit mn hart (shit mn laatste zakcentjes)
-of geef ik zakaat met heel mn hart maar is het vergeleken met andere moslima's veel minder in waarde
etc etc.

Ik denk dat zoiets best moeilijk is om te testen.




28-09-2002, 18:53


Met testen, bedoel ik meer dat het lessen zijn, van hoe je je hart kunt en moet zuiveren, en dat je in jezelf en met jezelf, kijkt zijn mijn intenties wel oprecht.

Geen leugen detector..

28-09-2002, 19:29
Denk dat het juist goed is zo'n test, kun je goed zien waar je zwakke punten liggen en daar extra aandacht aan besteden.

Of ik kom weet ik niet het heeft met iets anders te maken MeuslitriX

28-09-2002, 19:44
Probeer het.

En anders helaas.

Verdrietig ?



28-09-2002, 20:16

Citaat:
Origineel gepost door MeuslitriX
Probeer het.

En anders helaas.

Verdrietig ?


Verscheurt

Komt wel goed, Inscha Allah