Bekijk volle/desktop versie : Studie Wat is de reden filosofie te studeren?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

22-06-2008, 13:21
Nou?

22-06-2008, 13:26


Als je echt fulltime filosofie studeert denk ik wel dat het je af en toe wat teveel en te zwaar zal worden, maar eens je doorbijt zal je wel merken dat je nieuwe inzichten zal krijgen en een andere kijk op vele dingen. Qua beroepsleven weet ik niet wat je met filosofie kan doen, maar het is eerder een studie voor het leven.

22-06-2008, 13:28
Filosofie is echt...
kan het eigenlijk niet zo goed in woorden beschrijven.
Het is gewoon heel interessant en leerzaam.

(ik studeer geen filosofie, maar heb het wel als vak gehad)

22-06-2008, 13:43
Kun je jarenlang lang lekker vaag lopen discussieren of de glas halfvol of halfleeg is he

22-06-2008, 15:16



Citaat door Ljepota:
Filosofie is echt...
kan het eigenlijk niet zo goed in woorden beschrijven.
Het is gewoon heel interessant en leerzaam.

(ik studeer geen filosofie, maar heb het wel als vak gehad)

Kun je terughalen welke interessante dingen besproken zijn tijdens de les? Op welke manier verwchten ze dat iemand meer inzicht krijgt in dingen en op welke manier doen ze dat? Door bijvoorbeeld het werk te lezen van bepaalde voorgangers??

Mag ik weten wat je nu studeerd?

22-06-2008, 15:25

Citaat door De_goeiste:
Kun je terughalen welke interessante dingen besproken zijn tijdens de les? Op welke manier verwchten ze dat iemand meer inzicht krijgt in dingen en op welke manier doen ze dat? Door bijvoorbeeld het werk te lezen van bepaalde voorgangers??

Mag ik weten wat je nu studeerd?


Hmmmmm even goed denken....
Ons examenonderwerp was van het boekje rede en religie, was echt zeeer interessant!! Vond het een leuk onderwerp.. filosofische godsbewijzen van verschillende filosofen, analyses over wat kennis is en wat religie is.