Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel.



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16

21-06-2008, 21:00

Citaat door myboogie:


maak niet uit hoor


Gelukkug maar

Ben je berbers? Ik neem aan van wel, ben je een Abdars?

21-06-2008, 21:01



Citaat door Brengt-Waarheid:
Is ook goed toch?




ik zit er niet mee.. alles wordt voor me betaald nu omdat ik nog op school zit..mij ouders hebben liever dat ik mijn tijd aan mijn school besteed dus vandaar ..maar nu ik ga studeren ga ik wel een baantje nemen..ik weet alleen nog niet wat en hoe..maar ik zal je dan wel vertellen wat ik verdien..

21-06-2008, 21:03

Citaat door Brengt-Waarheid:
[ Verdienen jullie per maand?


Ik ben goed opgevoed, en mcoht dit nooit vragen aan anderen maar doe het nu stiekem



Ik zelf, verdien 1300,- per maand, Incl StudieFin.
InchAllah als ik me betreffende diploma heb, Ga ik inchAllah meeeeer verdienen



En jullie?? ]



Sorry dat ik het vraag
Hoe zit het eigenlijk daar in NL, werk je en krijg je nog een studiebeurs d'r bovenop?

21-06-2008, 21:06

Citaat door marokkia_1:
ik zit er niet mee.. alles wordt voor me betaald nu omdat ik nog op school zit..mij ouders hebben liever dat ik mijn tijd aan mijn school besteed dus vandaar ..maar nu ik ga studeren ga ik wel een baantje nemen..ik weet alleen nog niet wat en hoe..maar ik zal je dan wel vertellen wat ik verdien..

Zo heb ik het ook gedaan,

Toen ik 19 werd, ging ik werken in het berdijf van me vader.

Daarvoor, mocht ik niet werken.

Alleen me zelf focussen op mijn studie en het heeft aanstelelijk gewerkt!


Inchchallah ik wacht op je,

Wil echt weten hoe en wat..



21-06-2008, 21:09



Citaat door precious-one:
Hoe zit het eigenlijk daar in NL, werk je en krijg je nog een studiebeurs d'r bovenop?


Als je 18 bent, mag je stoppen met school.
Je bent niet verplicht verder te studeren, Maar je krijgt wel de kans, je hoeft het niet eens te vergoeden, Je krijgt een O-V, kun je gratis gebruik maken van bussen en treinen. En je krijgt een Studiefinanciering, Als je bij je ouders woont, bedraagt hij 400,- als je uit huis bent begraagt hij 600,-, vele marokkanen wonen gewoon thuis maar schrijven hen zelf ergens anders in om die 200,- te incasseren. En voor de rest, ben je verplicht een studie te volgen als je gebruik maakt van de faciliteiten. Zo niet, kom je volgens mij in de problemen ofzo. En krijg je een boete.

En daar in belgie dan?

21-06-2008, 21:10

Citaat door Brengt-Waarheid:
Zo heb ik het ook gedaan,

Toen ik 19 werd, ging ik werken in het berdijf van me vader.

Daarvoor, mocht ik niet werken.

Alleen me zelf focussen op mijn studie en het heeft aanstelelijk gewerkt!


Inchchallah ik wacht op je,

Wil echt weten hoe en wat..





ja.. ik ben nog 18 en begin inshAllah in september aan mijn studie maar uhm heeft je vader nog werknemers nodig:P? wat voor studie doe je of heb je gedaan? tsja ik zal sowieso niet echt veel verdienen denk ik maar ja.. maakt niks uit..als ik uiteindelijk mijn diploma op zak heb dan begint het geld wel binnen te komen..

21-06-2008, 21:11

Citaat door Brengt-Waarheid:
Gelukkug maar

Ben je berbers? Ik neem aan van wel, ben je een Abdars?


Ja half berbers (abdars), en half arabisch

jij ?

21-06-2008, 21:11
Ik heb rond de €1000,- per maand inclusief studiefin.

21-06-2008, 21:13
Nét genoeg elhamdoullilah. Vind het maar gek al die bedragen.

21-06-2008, 21:15

Citaat door Brengt-Waarheid:
Als je 18 bent, mag je stoppen met school.
Je bent niet verplicht verder te studeren, Maar je krijgt wel de kans, je hoeft het niet eens te vergoeden, Je krijgt een O-V, kun je gratis gebruik maken van bussen en treinen. En je krijgt een Studiefinanciering, Als je bij je ouders woont, bedraagt hij 400,- als je uit huis bent begraagt hij 600,-, vele marokkanen wonen gewoon thuis maar schrijven hen zelf ergens anders in om die 200,- te incasseren. En voor de rest, ben je verplicht een studie te volgen als je gebruik maakt van de faciliteiten. Zo niet, kom je volgens mij in de problemen ofzo. En krijg je een boete.

En daar in belgie dan?




Schoolgaan is ook verplicht tot 18. Bij ons krijg je een studiebeurs, dat aan het einde van het studiejaar word toegekend (dus 1xper jaar), het bedrag hangt af van de richting die je kiest en van je familiale situatie.
Als je 2x blijft zitten (dus je herhaalt het jaar) heb je geen recht meer op een studiebeurs pas als je d'r weer door bent.

21-06-2008, 21:20

Citaat door marokkia_1:
ja.. ik ben nog 18 en begin inshAllah in september aan mijn studie maar uhm heeft je vader nog werknemers nodig:P? wat voor studie doe je of heb je gedaan? tsja ik zal sowieso niet echt veel verdienen denk ik maar ja.. maakt niks uit..als ik uiteindelijk mijn diploma op zak heb dan begint het geld wel binnen te komen..




Zie je je bent nog jong alles komt nog je padje op inchallah


Hahah me vader en werknemers?? Hahaha ik en mijn 2 zussen werken bij hem. En voor de rest zijn de andere werknemers, Gediplomeerd, voor het vak. Mijn zussen doen een deeltijd administratie voor hem, En gesprekken voeren met consumenten. Ik wandel alleen wat heen er weer, en af en toe, een gesprekje. Komen veel Jongens strak in pak binnen Ik en me zussen altijd strijden :lach:


Nee maar inderdaad wat je zegt, als de diplomas binnen zijn zal geld blijven komen. Inchallah, ik ben nog bezig met de opleiding Juridsch advisseur, (hbo) nog 1 jaar naar de zomer vakantie inchallah afronden.

21-06-2008, 21:20

Citaat door precious-one:
Schoolgaan is ook verplicht tot 18. Bij ons krijg je een studiebeurs, dat aan het einde van het studiejaar word toegekend (dus 1xper jaar), het bedrag hangt af van de richting die je kiest en van je familiale situatie.
Als je 2x blijft zitten (dus je herhaalt het jaar) heb je geen recht meer op een studiebeurs pas als je d'r weer door bent.

Oke duidelijk

21-06-2008, 21:22



Citaat door myboogie:
Ja half berbers (abdars), en half arabisch

jij ?




Ik ben van it wagyeren en van de ibdarsen.

21-06-2008, 21:22

Citaat door precious-one:
Schoolgaan is ook verplicht tot 18. Bij ons krijg je een studiebeurs, dat aan het einde van het studiejaar word toegekend (dus 1xper jaar), het bedrag hangt af van de richting die je kiest en van je familiale situatie.
Als je 2x blijft zitten (dus je herhaalt het jaar) heb je geen recht meer op een studiebeurs pas als je d'r weer door bent.



Tot 18 jaar leerplichtig

Bij ons is het tot 16 jaar....

Bij ons krijg je studiefinanciering als je een opleiding doet of nog op de middelbare school zit maar al 18 bent...
Als je een opleiding doet bijv. in de MBO dan heb je 10 jaar lang de mogelijk om een diploma te halen als je dat niet doet dan moet je alles terug betalen en je OV voor het gratis vervoer...

Stel dat je klaar bent met je MBO en je wilt naar de HBO dan begint het weer opnieuw en heb je weer een aantal jaar de kans om je diploma te halen etc. etc.

Zo is het geregeld bij ons...echt raar bij jullie

21-06-2008, 21:24

Citaat door fetoushia:
Ik heb rond de €1000,- per maand inclusief studiefin.



Leuk joh



Deze zomer maar lekker op vakantie en genieten van alle waarde en in marokko krijg je er meer voor terug he

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16