Bekijk volle/desktop versie : Baard



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7

24-09-2006, 23:42

Citaat door MoslimAndMan:
Nee, ik geef eerlijk toe. Dat mensen mij aanstaren of scheef bekijken doet mij helemaal niets.

Voor hetzelfde geld bekijken ze mij scheef omdat mijn kledij hen niet aanstaat of iets anders

Je kan nooit weten wat er in iemands hoofd afspeelt



Nee oke, Maar ik zie het verschil wel duidelijk.

Zonder Sluier of met Gimaar.

24-09-2006, 23:44



Citaat door Ladystar:
Assalaamoe alaikoem,

Gair insha Allah,
Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegtiek fie dien Amel



Ohibuki fi Laah, Djazaaka Allaahoe Khayran Oegtie Elazeeza.

24-09-2006, 23:44

Citaat door Oem_Khoebaib:
Nee oke, Maar ik zie het verschil wel duidelijk.

Zonder Sluier of met Gimaar.



Daar heb je gelijk in. Je ZIET hun blik. maar je moet ervoor zorgen dat die blik je niets doet.

Na een tijdje passeert dat wel, dan is het alsof die blik normale kost is

24-09-2006, 23:46

Citaat door MoslimAndMan:
Daar heb je gelijk in. Je ZIET hun blik. maar je moet ervoor zorgen dat die blik je niets doet.

Na een tijdje passeert dat wel, dan is het alsof die blik normale kost is


Nee dat klopt, Ik glimlach gewoon terug (of Vriendelijk).

Maar Goed, Ik raad je aan om even naar die Lezing te gaan Luisteren.
Echt Prachtig.. (L)

25-09-2006, 09:52


salaam zusters en broeders,

Inderdaad zie je vaak dat mensen het raar vinden dat je je zo kleed, of met een baard loopt, maar die blik is nog niet alles het heeft invloed op alles je school, stage , baan.
Maar ik zeg altijd ik blijf wie ik ben en mijn imaan is sterk en niks houdt mij tegen om mijn geloof te uiten.

Moge Allah onze broeders en zusters leiden en over ze waken Y rab el Alamien.

25-09-2006, 09:55

Citaat door MoslimAndMan:
vele geleerden zeggen dat bijknippen geen probleem is.
moest je niet bijknippen vanaf je 16 jaar. Dan hangt je baard op de grond aan je 50ste



Assalaamoe alaikoem,


At-Tirmidhie heeft overgeleverd (nr.2695) dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Degene die een ander (volk) dan ons imiteert is niet van ons. Imiteer de Joden noch de Christenen!” In een andere overlevering: [COLOR="navy"]“Wie een volk imiteert behoort tot hen.” Overgeleverd door Iemaam Ahmed. En 'Omar ibn al-Chattaab (t) weigerde de getuigenis te accepteren van diegene die zijn baard epileerde. En Iemaam Ibn 'Abdoel-Bar zegt in ‘at-Tamhied’ (commentaar op Moewatta Maalik): “Het is Haraam (verboden) om de baard af te scheren. En niemand behalve verwijfde mannen scheren hun baarden af!” Hij bedoelt hier de mannen die op vrouwen (willen) lijken.

En de Profeet (vrede zij met hem) had veel baardhaar. Zoals Moeslim dat heeft overgeleverd (in hadieth) Djabir. In een andere overlevering: “Een dikke baard.” En in een andere: “Een dicht begroeide baard.” En de betekenis (van al deze overleveringen) is hetzelfde! Het is dus verboden om iets van de baard weg te halen omdat het algemene argumentatiemateriaal dit verbiedt.

Gair insha Allah,
Wa3laikoemoe salaam warahamtoellaah wabarakatoe oegtiek fie dien Amel[/COLOR]

25-09-2006, 09:57

Citaat door hannanmoslima:
salaam zusters en broeders,

Inderdaad zie je vaak dat mensen het raar vinden dat je je zo kleed, of met een baard loopt, maar die blik is nog niet alles het heeft invloed op alles je school, stage , baan.
Maar ik zeg altijd ik blijf wie ik ben en mijn imaan is sterk en niks houdt mij tegen om mijn geloof te uiten.

Moge Allah onze broeders en zusters leiden en over ze waken Y rab el Alamien.



Assalaamoe alaikoem,

Amien lieve oegt!!

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabrakatoe oegtiek fie dien Amel

25-09-2006, 11:55

Citaat door Ladystar:

Assalaamoe alaikoem,


At-Tirmidhie heeft overgeleverd (nr.2695) dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Degene die een ander (volk) dan ons imiteert is niet van ons. Imiteer de Joden noch de Christenen!” In een andere overlevering: [COLOR="navy"]“Wie een volk imiteert behoort tot hen.” Overgeleverd door Iemaam Ahmed. En 'Omar ibn al-Chattaab (t) weigerde de getuigenis te accepteren van diegene die zijn baard epileerde. En Iemaam Ibn 'Abdoel-Bar zegt in ‘at-Tamhied’ (commentaar op Moewatta Maalik): “Het is Haraam (verboden) om de baard af te scheren. En niemand behalve verwijfde mannen scheren hun baarden af!” Hij bedoelt hier de mannen die op vrouwen (willen) lijken.

En de Profeet (vrede zij met hem) had veel baardhaar. Zoals Moeslim dat heeft overgeleverd (in hadieth) Djabir. In een andere overlevering: “Een dikke baard.” En in een andere: “Een dicht begroeide baard.” En de betekenis (van al deze overleveringen) is hetzelfde! Het is dus verboden om iets van de baard weg te halen omdat het algemene argumentatiemateriaal dit verbiedt.

Gair insha Allah,
Wa3laikoemoe salaam warahamtoellaah wabarakatoe oegtiek fie dien Amel[/COLOR]



Je zegt het inderdaad juist. Verboden te scheren.
ik had het ook niet over scheren.

25-09-2006, 11:59

Citaat door MoslimAndMan:
ik knip het bij want hoe langer ik het laat, hoe schever die docenten mij aankijken.

Risico voor mondelinge examens



Ik vind dat geen excuus
Ik ben de enige op school die een baard heeft.... En al kijken ze me scheef aan... ik praat vriendelijk tegen ze.....
En soebhana Allah na verlooop van tijd begrijpen ze het zelf ook wel

25-09-2006, 12:15

Citaat door Aboe Imraan:
Ik vind dat geen excuus
Ik ben de enige op school die een baard heeft.... En al kijken ze me scheef aan... ik praat vriendelijk tegen ze.....
En soebhana Allah na verlooop van tijd begrijpen ze het zelf ook wel




25-09-2006, 15:44

Citaat door MoslimAndMan:
Je zegt het inderdaad juist. Verboden te scheren.
ik had het ook niet over scheren.



Assalaamoe alaikoem,

Kijk naar de volgende hadieth die had ik ook geplaats net:

En de Profeet (vrede zij met hem) had veel baardhaar. Zoals Moeslim dat heeft overgeleverd (in hadieth) Djabir. In een andere overlevering: “Een dikke baard.” En in een andere: “Een dicht begroeide baard.” En de betekenis (van al deze overleveringen) is hetzelfde![COLOR="DarkGreen"] Het is dus verboden om iets van de baard weg te halen omdat het algemene argumentatiemateriaal dit verbiedt.

jij zei dat sommige geleerden het toestaan om je baard bij te knippen en dat is ook niet toegestaan.

Gair insha Allah,
Wa3laikoemoe salaam warahamtoellaah wabarakatoe oegtiek fie dien Amel[/COLOR]

25-09-2006, 17:18

Citaat:
haha komt goed oegt heb al wat hoor...laat het sowieso staan
mOOi zo dat je het laat staan masa Allah ; )

ik ga nog kijken voor die hadith waar ik um had gelezen

Salaam aleykum Zusterrr..=p

25-09-2006, 23:52



Citaat door Ladystar:
Assalaamoe alaikoem,

Kijk naar de volgende hadieth die had ik ook geplaats net:

En de Profeet (vrede zij met hem) had veel baardhaar. Zoals Moeslim dat heeft overgeleverd (in hadieth) Djabir. In een andere overlevering: “Een dikke baard.” En in een andere: “Een dicht begroeide baard.” En de betekenis (van al deze overleveringen) is hetzelfde![COLOR="DarkGreen"] Het is dus verboden om iets van de baard weg te halen omdat het algemene argumentatiemateriaal dit verbiedt.

jij zei dat sommige geleerden het toestaan om je baard bij te knippen en dat is ook niet toegestaan.

Gair insha Allah,
Wa3laikoemoe salaam warahamtoellaah wabarakatoe oegtiek fie dien Amel[/COLOR]



Baard van 15 cm lang is ook dicht begroeid en een dikke baard. Betekent daarom niet dat je het niet kan bijknippen

26-09-2006, 05:48

Citaat door karimaah:
Het laten groeien van de baard is verplicht,
Allah vertelt dat de Satan heeft gezegd:
(En ik zal hen bevelen de schepping van Allah te veranderen) (4:119)

Het scheren van de baard is verandering van de schepping van Allah en is gehoorzaamheid aan de Satan.
Dus volgens jou betekent het knippen/scheren van hoofdhaar ook dat je de schepping van Allah verandert?
Het knippen van je nagels betekent ook dat je de schepping van Allah verandert?
Je neus snuiten betekent ook dat je de schepping van Allah verandert?


Citaat:
En Allah heeft gezegd:
( En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan) (59:7)

De profeet heeft gezegd: " Knipt de snorren bij en laat de baarden groeien, onderscheidt jullie van de heidenen" Moeslim

Dit beteken dat de man het haar van de sor moet knippen dat op de lip valt en de baard moet latren groeien.
De hadieth die jij citeert, heeft de boodschapper ons die gegeven?
Nee, de boodschapper heeft ons de Koran gegeven, dat was namelijk zijn boodschap. De Koran vermeldt duidelijk dat er NIETS is neergezonden behalve de Koran aan de boodschapper, en dat we in NIETS anders dan de Koran moeten geloven. En, als je gelooft dat deze hadieth tot de boodschap van de profeet behoort, kan je dan aub uitleggen hoe het kan dat een baard je onderscheidt van heidenen?
Kan een heidene geen baard laten groeien en zijn snor bijknippen?
En waarom zou je je uiterlijk van een heidene moeten onderscheiden, terwijl alles juist om GELOOF gaat?


Citaat:
De profeet (saas) heeft de manne die vrouwen imiteren vervloekt (el boechaarie)
Dus je beweert dat mannen die hun baard scheren vrouwen imiteren? En wat als ze een sikje of snor laten staan? Bovendien ken ik niemand die zich scheert met als doel vrouwen te imiteren. Bovendien zijn er ook vrouwen met baardgroei.

Citaat:
en zo kan ik nog een aantal hadiths noemen maar ik hou het hierbij ik dnek dat dit duidelijk genoeg is. dus weg die scheermesjes.

salaam karima
Ik laat me niet leiden door verzinsels over God en de boodschapper. God en de boodschapper hebben het scheren van de baard niet verboden, wie het wel verbiedt maakt zich schuldig aan shirk en het verspreiden van leugns over God en de boodschapper.

26-09-2006, 11:11

Citaat door newdaddy:
Dus volgens jou betekent het knippen/scheren van hoofdhaar ook dat je de schepping van Allah verandert?
Het knippen van je nagels betekent ook dat je de schepping van Allah verandert?
Je neus snuiten betekent ook dat je de schepping van Allah verandert?

De hadieth die jij citeert, heeft de boodschapper ons die gegeven?
Nee, de boodschapper heeft ons de Koran gegeven, dat was namelijk zijn boodschap. De Koran vermeldt duidelijk dat er NIETS is neergezonden behalve de Koran aan de boodschapper, en dat we in NIETS anders dan de Koran moeten geloven. En, als je gelooft dat deze hadieth tot de boodschap van de profeet behoort, kan je dan aub uitleggen hoe het kan dat een baard je onderscheidt van heidenen?
Kan een heidene geen baard laten groeien en zijn snor bijknippen?
En waarom zou je je uiterlijk van een heidene moeten onderscheiden, terwijl alles juist om GELOOF gaat?

Dus je beweert dat mannen die hun baard scheren vrouwen imiteren? En wat als ze een sikje of snor laten staan? Bovendien ken ik niemand die zich scheert met als doel vrouwen te imiteren. Bovendien zijn er ook vrouwen met baardgroei.
Ik laat me niet leiden door verzinsels over God en de boodschapper. God en de boodschapper hebben het scheren van de baard niet verboden, wie het wel verbiedt maakt zich schuldig aan shirk en het verspreiden van leugns over God en de boodschapper.



ik denk dat je even de koraan overnieuw moet lezen volgens mij heb je een stuk overgeslagen.

weet je dan niet dat je de kitaab en soennah moet volgen.
dus koraan en de authentieke hadith subhanallah

en je zegt gelijk over shirk?

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7