Bekijk volle/desktop versie : Keuzes



20-06-2008, 22:25
Opgewekt liep ik de trap op naar boven. Ik kende hem paar maanden weken en nog steeds smoorverliefd. Met een kop thee in mijn hand liep ik richting de kamer van mijn ouders. Daar wist ik dat ik rustig met hem kon praten, zonder dat of mijn ouders zouden lastig vallen of 1 van mijn zusjes. Voetbal was net afgelopen. De EK-voetbal speelde en ik wist dat hij grote fan was. Het was rond 11 uur en ik wist dat hij of thuis zat of bij vrienden zat. Ik liep naar het raam en deed hem open. Het was donker buiten en er bries een zacht windje. Heerlijk warm. Ik keek even naar de sterren en ik voelde mijn hart bonken denkend aan de vooruitzicht hem weer te kunnen spreken. Ik zocht zijn naam, 'schatje'en liet over gaan. Hij nam bij de 2e rinkel op en ik merkte dat hij niet opwekt klonk. Ik vroeg hoe het met hem ging en het ging allemaal wel. Ik vroeg hem ook waarom hij niet in de middag had opgenomen. Hij was bij zijn moeder geweest. Zijn ouders waren namelijk gescheiden. Normaal gesproken nam hij gewoon op. Ook als hij bij zijn moeder zat. Ik vroeg niet verder.. maar opeens hoorde ik hem kuchen en werd hij formeel, bijna zakelijk. 'Ik moet je wat vertellen.. Ik ga over twee weken hand vragen voor een meisje.'Ik lachtte hem uit. Je maakt een geintje.'proeste ik het uit. Hij moest zweren. Ik wist wanneer hij eenmaal zwoor dat hij het dan meende. En toen hij dat woord uitbracht leek mijn hart een slag over te slaan. Je maakt een geintje! Zei ik weer dit maal onzekerder dan hier voor heen. 'Nee xxxx ik maak echt geen geintje met je. We hadden vandaag bezoek van die mensen om te onderhandelen.' De thee in mijn hand legde ik op het nachtkastje en ik sloot het raam en ging toen op bed zitten. 'Waarom,'was het enige wat ik uit kon brengen....

20-06-2008, 22:33


'Het zijn goede kennisen van mijn ouders. Het is een keus van mijn moeder geweest.' sprakeloos was ik. 'Ik kan het niet volgen meer. Ik snap er niets meer van.'Bracht ik uit. Een grote brok vormde in mijn keel en ik moest met moeite mijn tranen inhouden. Ik wilde niet huilen, maar ik hoorde dat mijn stem begon te trillen. 'Schat ik bel je later.' Oke ' zei hij en ik hing op. Beduusd keek ik naar mijn telefoon en kon het even niet bevatten wat er net was gezegt. Dit meende hij niet. Dat was het enige wat ik dacht. Dit was niet waar. Hij wilde mij voor de gek houden! Hij wilde kijken of hij mij weer zo gek kon maken. Hij hield me namelijk vaker voor de gek en met een doel. Wilde hij gewoon kijken of ik zou huilen of ik gek zou doen. Opeens trilde mijn telefoon en ik zag dat ik een sms had ontvangen. M'xx ik meende het wat ik net zei. Ik heb ingestemd. Wallah sorry. Ik snap niks van mij zelf' was het enige wat er in stond. Die woorden braken stuk voor stuk mijn hart door midden. De tranen welde op en ik wist diep in mijn hart dat het waar was. Hij zou nooit zo ver zouden gaan om mij pijn te doen. In shock stond ik op. Ik moest weg hier. De muren kwamen op mij af. De thee liet ik achter en rende de trap op naar boven. Onderweg stortte ik mijn tranen en liep mijn kamer in waar mijn zus op haar bed zat. Ze zat aan de telefoon. Toen ze opkeek zag ik dat ze schrok en ze onderbrak haar gesprek. 'Wat is er?'vroeg ze verbaasd. Snikkend zei ik wat woorden. In gebreken vertelde ik haar het verhaal en net als ik in het begin keek ze mij geshockeerd en verbaasd aan. 'Ik begrijp het niet? Huh.. hoe kan dat dan?'waren de zinnen die zij uitbracht. Ik bleef maar huilen. Ik voelde dat eindelijk de tranen van de afgelopen half jaar naar buiten kwamen en ik dacht dat het niet meer zou stoppen......

20-06-2008, 22:40
'Word rustig'zei mijn zus nu wat bozer. 'Verman je en denke eens even na.'Snikkend probeerde ik de tranen binnen te houden. 'Waarom ben je zo overstuur?'zei ze. 'Je weet toch niet zeker wat hij zegt waar is?'Ik keek haar aan en even wilde ik haar bijna geloven. Maar ik wist dat het waar was. In de afgelopen weken dat ik met hem was gegaan wist ik een ding zeker. Hij was altijd eerlijk. Te eerlijk.. 'Nee je snapt het niet.'zei ik met een dik stem. 'Nee indd. Jij ook niet' en het klopte wat ze zei. Ik snapte het niet. Ik kon het niet begrijpen.. 'Ik bedoel .. wat weet je nou? Je zegt dat hij gezegt heeft da thij een meisje om hand gaat vragen? Vraag hem hoe en wat.. en ga hier niet staan janken!'zei mijn zusje op een wat kalmere manier. Ik knikte. 'Maar hij zal horen dat ik gejankt heb.'Ze schudde haar schouders.'En dan?! Hij mag horen dat het je wat doet.. stel dat...' En ze maakte haar zin niet af. Stel bestond bij hem niet.. dat wist ik gewoon. En ik zou hem gaan bellen. Ik liep weer naar de slaapkamer van mijn ouders. Ik belde hem en hij nam op. Nog steeds met de zelfde serieuze klank in zijn stem. 'xx Meende je dus wat je net zei?'dat was het enige wat ik als eerst in mijn op kwam. 'Ja' was hte enige wat hij kon zeggen. En opeens snikte ik het uit. 'Waarom?! Waarom..' was het enige wat ik kon zeggen en ik begon te huilen. Hij was stil. ................

20-06-2008, 22:47
'Hoe lang wist je dit al..?'vroeg ik hem.. 'xx doet er niet toe.. was het enige wat hij zei. Ik hoorde dat zijn stem trilde. 'Ik hou van jou en dan doe je me zo iets aan. En die dagen dat ik met jouw was. Stelde dat dan niks voor?'schreeuwde ik. 'De woorden stelde dat niets voor?' 'xxx aub huil niet.'was het engie wat hij zei.' Ik kan er niet tegen. Ik wil niet dat je huilt. Dat breekt mijn hart' toch bleef ik door huilen. 'Pijn? wat weet jij nou weer van pijn? Je zet me gewoon in opeens aan de kant omdat je met een of ander wijf gaat trouwen?' hij was stil.'PRaat dan verdomme!' en hij bleef nog steeds stil. 'Wat moet ik zeggen.' zei hij zachtjes. 'Dat je van mij houdt en dat je een grap maaakt. Zeg verdomme dat je een grap maakt. ' maar dat zei hij niet. Opeens stopte ik met huilen. Snikkende snotterde ik nog wat af.'xx Ik ga ophangen. Ik moet nadenken, alles ope en rijtje zetten.'HIj kuchtte. 'Bel me oke'zei hij met een trillende stem. 'Bel me als je nagedacht hebt.'Oke. En ik hing op. Ik gooide mijn telefoon op de bed en ik begon hevig te huilen met mijn hand voor mijn mond, zodat niet de hele huis mee kon genieten................................

21-06-2008, 10:15


Mooi!