Bekijk volle/desktop versie : help, welke baby matras moet ik pakken?



Pagina's : [1] 2

19-06-2008, 20:39
Dames,

Ik ga morgen naar Prenatal en Baby dump, voor een matras kijken voor ledikant, waar moet ik op letten en welke moet ik nemen, de prijzen zijn zo verschillend en ik ben totaal de weg kwijt met adement, anti muskito, latex ??????? ik wil een goede matras die verantwoord is..... help me..... I am lost....

xx
Fadoua

19-06-2008, 20:42


ik had me ook blindgestaart erop, uiteindelijk was die van de kwantum het beste. 30 euro

19-06-2008, 20:46

Citaat door noona:
ik had me ook blindgestaart erop, uiteindelijk was die van de kwantum het beste. 30 euro
ok dus de prijs maakt ook niet uit.. ik dacht ik moet minimaal 100 / 150 euro betalen anders is het rommel, maar dat is dus niet zo?
En die van de kwantum, wat voor een is dat? latex anti muskito, polyester?

19-06-2008, 20:49
wat voor naam daar precies bij zit weet ik niet. ik vond die van de babydump wel hele zielige gevalletjes en vaak waren ze niet eens bedekt met een laag stof of iets.

die van de kwantum heb ik tig keer gewassen ivm overgeven, plassen, uitgelekte melk en ze zijn nog in prima staat.

je kunt je ook beter focussen op een goed dekentje ipv dekbed omdat een dekbed het risico op wiegendood verhoogt

19-06-2008, 20:53


ik heb een anti alergie matras was 80 euro.

19-06-2008, 20:54

Citaat door noona:
wat voor naam daar precies bij zit weet ik niet. ik vond die van de babydump wel hele zielige gevalletjes en vaak waren ze niet eens bedekt met een laag stof of iets.

die van de kwantum heb ik tig keer gewassen ivm overgeven, plassen, uitgelekte melk en ze zijn nog in prima staat.

je kunt je ook beter focussen op een goed dekentje ipv dekbed omdat een dekbed het risico op wiegendood verhoogt





Ik heb de matras van me zoontje bij Babydump gehaald in Utrecht (compleet met zijn kamertje, alleen matras uitgezocht), hij ziet er nog heel goed uit, ondanks dat me zoontje zovaak heeft overgegeven/gelekt/knoeien met zijn flesje, hij ziet er nog nieuw uit 2,5 jaar later hahahah, alleen ik heb wel altijd onder de hoeslaken een zijltje ter bescherming.

19-06-2008, 21:00

Citaat door Atlas_Gebergte:
Ik heb de matras van me zoontje bij Babydump gehaald in Utrecht (compleet met zijn kamertje, alleen matras uitgezocht), hij ziet er nog heel goed uit, ondanks dat me zoontje zovaak heeft overgegeven/gelekt/knoeien met zijn flesje, hij ziet er nog nieuw uit 2,5 jaar later hahahah, alleen ik heb wel altijd onder de hoeslaken een zijltje ter bescherming.

nou ik weet niet of bescherming wel had geholpen. die matrassen stonden regelmatig in de badkamer om geschrobd te worden wat een tijd zeg!

19-06-2008, 21:03
leuke vooruitzichten, schrobben van matrasjes LOL
ok
ik ga voor een wat minder dure, dan kan ik eens in de zoveel tijd gewoon een nieuwe kopen als ik het schrobben zat ben

Thx ladies voor jullie raad.

19-06-2008, 21:06

Citaat door Atlas_Gebergte:
Ik heb de matras van me zoontje bij Babydump gehaald in Utrecht (compleet met zijn kamertje, alleen matras uitgezocht), hij ziet er nog heel goed uit, ondanks dat me zoontje zovaak heeft overgegeven/gelekt/knoeien met zijn flesje, hij ziet er nog nieuw uit 2,5 jaar later hahahah, alleen ik heb wel altijd onder de hoeslaken een zijltje ter bescherming.

voor hoeveel had je hem gekocht overigens? 50-60 vond ik eigenlijk al TE veel geld. en ik moest er al 2 hebben

19-06-2008, 21:36
Mijn kleine heeft een matrasje van Leen Bakker, je hebt daar een dunne en een wat dikkere matras, wij hebben de dikkere genomen, er zit ook een wasbare matras beschermer op, die heb ik geloof ik voor 50euro gehaald....
Nou ik vind hem goed!!!

19-06-2008, 22:14
Dames even offtopic, zit ook met een vraagje. Wat heb je nou allemaal nodig om het bedje op te maken?? Ze zeggen dat je een bedzeiltje nodig hebt, klopt dat of is dat onnodig?? Ik heb nu: 1 duodeken, Lakentjes, Hoeslakens, en molton hoeslakens. Alvast bedankt

19-06-2008, 23:22

Citaat door Syrian_Queen:
Dames even offtopic, zit ook met een vraagje. Wat heb je nou allemaal nodig om het bedje op te maken?? Ze zeggen dat je een bedzeiltje nodig hebt, klopt dat of is dat onnodig?? Ik heb nu: 1 duodeken, Lakentjes, Hoeslakens, en molton hoeslakens. Alvast bedankt

nou zo ver ik weet moet je ook een bedzeiltje hebben, maar die alleen 3 kwart opmaken, dus niet bij het hoofd gedeelte....

Maar moeders, vertel eens.... hoe zit het nu?

19-06-2008, 23:31



Citaat door Syrian_Queen:
Dames even offtopic, zit ook met een vraagje. Wat heb je nou allemaal nodig om het bedje op te maken?? Ze zeggen dat je een bedzeiltje nodig hebt, klopt dat of is dat onnodig?? Ik heb nu: 1 duodeken, Lakentjes, Hoeslakens, en molton hoeslakens. Alvast bedankt

met het oog op de risico's op wiegendood wilde ik de beddn niet TE fluffy maken. dus niet dat de baby kan 'wegzakken' in het matrasje.

er ging een molton hoeslaken eroverheen en daaroverheen een gewone katoenen.

verder alle tierelantijntjes weg houden zoals zo een grote beschermband rondom het bed. dat vergroot ook het risico.

een hemeltje kan nog, dat gordijntje erop.

een deken ipv dekbed wordt aanbevolen. de kraamverzorgster kan het bed overigens zo opmaken zodat het kind niet in het bed onder de dekens weg kan zakken. daar heeft ze een extra laken voor nodig, meer niet. vraag dit.

19-06-2008, 23:33
ik had er eentje gehaald bij baby-dump voor 49 euro, is wel een goede vind ik zelf, maar hoe bedoelen jullie wat je allemaal nodig hebt om het bedje op te maken? ik heb gewoon een hoeslaken op mijn matras gedaan, een bedzeiltje is toch voor als hij wat ouder is, voor het geval dat urine ofzo door de hoeslaken heengaat en de matras raakt, verder heb ik een lakentje en een dekentje eromheen, verder niets....oja en een hemeltje

20-06-2008, 13:31
Matras van Leenbakker bevalt prima! En was maar €35 :-)

Pagina's : [1] 2