Bekijk volle/desktop versie : Bodycount Irak: bijna 500 Amerikanen



Pagina's : [1] 2

09-01-2004, 16:44

Citaat door Saima14:
Het conflict in Irak is het bloedigste conflict dat de Verenigde Staten hebben gekend in de afgelopen decennia. Sinds het begin van deze oorlog zijn nu bijna 500 Amerikaanse soldaten gesneuveld.

De negen militairen die gisteren zijn omgekomen tijdens een helicoptercrash hebben de bodycount-teller op een trieste 494 geplaatst. Het markante aan de zaak is dat het overgrote deel hiervan is gevallen na 1 mei, de datum dat president George Bush de oorlog ten einde verklaarde.

De eerste poging om Saddam Hussein uit Koeweit te verdrijven, tijdens de Golfoorlog in 1991, kostte de Amerikanen 385 landgenoten. Ook in de talloze andere Amerikaanse missies, zoals in Libanon, Somalië, Kosovo of Afghanistan, was het aantal gesneuvelden niet zo hoog.

Bron: Het Belang van Limburg

Naschrift: Ik onthoud mij van ieder commentaar!
.

09-01-2004, 16:46



Citaat:
Origineel gepost door Saima14
Het conflict in Irak is het bloedigste conflict dat de Verenigde Staten hebben gekend in de afgelopen decennia. Sinds het begin van deze oorlog zijn nu bijna 500 Amerikaanse soldaten gesneuveld.

De negen militairen die gisteren zijn omgekomen tijdens een helicoptercrash hebben de bodycount-teller op een trieste 494 geplaatst. Het markante aan de zaak is dat het overgrote deel hiervan is gevallen na 1 mei, de datum dat president George Bush de oorlog ten einde verklaarde.

De eerste poging om Saddam Hussein uit Koeweit te verdrijven, tijdens de Golfoorlog in 1991, kostte de Amerikanen 385 landgenoten. Ook in de talloze andere Amerikaanse missies, zoals in Libanon, Somalië, Kosovo of Afghanistan, was het aantal gesneuvelden niet zo hoog.

Bron: Het Belang van Limburg
Denk toch dat Bush het niet goed had ingeschat, want het blijkt toch dat Irakezen niet blij zijn met de komst van de Amerikanen, anders zou er nog steeds niet zoveel verzet zijn.

09-01-2004, 17:06

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou, dat is maar goed ook, dat jij je van commentaar onthoudt, veel meer dan schelden, razen en tieren is van jou niet te verwachten.

Overigens, je keuze van je onderwerpen: Amerikaanse doden en een bijtende hond is veelzeggend.

Scottie.
Neeh jou reactie is veelzeggend

09-01-2004, 17:06
500 nog maar, ging in vietnam veel sneller

09-01-2004, 17:26


500 , ach dat is altijd nog een stuk minder dan Saddam op z'n geweten heeft.

09-01-2004, 17:56
allahoe oakbar!!!!

09-01-2004, 19:11
zou een van Irakezen Scottie kunnen opblazen ?

09-01-2004, 19:14

Citaat:
Origineel gepost door roebla
zou een van Irakezen Scottie kunnen opblazen ?
Durf je dat zelf niet zielige toetsenbordterrorist?

Oh, nee, je mag niet van je moeder. Want die vindt jou met je dertien jaar nog te jong om zelfstandig met het openbaar vervoer te reizen.

09-01-2004, 19:18
Zou één van de Amerikanen Saima kunnen opblazen ?

10-01-2004, 03:33

Citaat:
Origineel gepost door L3amrani
Zou één van de Amerikanen Saima kunnen opblazen ?
Ik vrees van niet... 'mevrouw' is al een opgeblazen ballon... een en al lucht.

10-01-2004, 03:41
een keer raden wat er was gebeurd als de Amerikanen Saddam niet hadden verdreven

een keer raden wat er zal gebeuren als de Amerikanen nu zouden vertrekken uit Irak

10-01-2004, 03:43
Ach een dooie Amerikaan is niet zo erg van Bush, een gewonde is veel erger. Ten eerste zijn er getalsmatig veel meer gewonden dan doden. Doden worden met veel vlagvertoon en saluutschoten binnengehaald, gestorven voor God, volk en vaderland, gewonden kunnen echter hun mond open doen...

Dat geze'ur over 'de media'

Ik heb hier een voorbeeldje van 'de amerikaanse media'...

nuanceert dat misschien een beetje?

http://www.bushin30seconds.org/

10-01-2004, 11:40


Nou, mensen, er is vannacht geprobeerd mij op te blazen, maar ik denk dat dat meer met de knoflook in het eten te maken had ...

Gisterenavond zag ik die reportage over die aannslag bij de moskee in die stad 65 km boven Bagdad. Die mensen die in beeld kwamen leken helemaal niet blij met deze Heldhaftige Verzetsdaad tegen de Monsterlijke bezetting van de Amerikanen.

Bij die doden op straat zaten huilende mannen en die mannen die in beeld kwamen riepen helemaal niet van "Bedankt, Fijne Bevrijders en groet uw Grote Baas Bin Laden".

Ik zag de gewoonlijke wanhoop en paniek en plassen bloed van mensen. Ook zag ik geen Amerikanen, want die zitten niet in dat stadje, waarvan het ziekenhuis te klein is voor de gewonden. Het is maar goed dat Irak een groot land is, daar is nog wel ruimte voor een begraafplaats erbij.

Die schreeuwlelijkerds zoals zo'n Saima zou daar eens moeten gaan kijken.

Nog nooit een dode gezien, weten het verschil niet tussen een lolaborstel of een machinegeweer, iedereen die hen niet aanstaat moet echter wel opgeblazen worden.

Zucht.

Daar is al die kinderbijslag en naschoolse opvang nou aan verkwist.

Scottie, Lola.

10-01-2004, 11:45
Aanvullende tekst:

BAQUBA/BAGDAD - Een moskee in de Iraakse stad Baquba ten noorden van Bagdad was vrijdag het doelwit van een zelfmoordaanslag. Behalve de dader kwamen zeker vier mensen om het leven, tientallen personen raakten gewond.

Volgens ooggetuigen blies de man zichzelf op nadat een bewaker hem bij de ingang van het gebedshuis had weggestuurd. Hij had de explosieven in een gascylinder aan zijn fiets bevestigd. Even later kon de politie bij een moskee elders in de stad een autobom onschadelijk maken.

Vrijdaggebed

De zelfmoordenaar bracht de bom kort na het vrijdaggebed, het belangrijkste wekelijkse gebed voor moslims, tot ontploffing. Op straat voor het gebedshuis bevonden zich talrijke mensen. De bom deed ruiten springen en auto's vlogen in brand.

Soennitische driehoek

De moskee wordt bezocht door sjiitische moslims, die in Irak in de meerderheid zijn, maar niet in de streek rond Baquba. Deze zogeheten soennitische driehoek ten noorden van Bagdad wordt voornamelijk bevolkt door soennitische islamieten. Waarnemers sluiten niet uit dat de aanslag terug te voeren is op spanningen tussen de sjiieten en soennieten, die oplaaiden na de val van de soennitische president Saddam Hussein.

12-01-2004, 20:18
de bodycount moet nog een paar nullen erbij hebben,kijken of die cowboys dan nog zo graag in irak zijn.
bush is een lafaard want waarom stuurt hij zijn twee dochters niet op de voorste vuurlinie?nee hij stuurt gewoon zwarten,latinootjes ,spleetogen en wat doorgedraaide blanken die anders misschien toch werkloos waren.

Pagina's : [1] 2