Bekijk volle/desktop versie : Overtuig me tot het Christendom of Jodendom of Atheisme



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

18-06-2008, 20:41
Begin maar om me te overtuigen, maar vrees niet als je na de topic terugkeert naar je oorspronkelijke staat..... een moslim.

18-06-2008, 20:52



Citaat door moon_crazy:
Alle bijbelse profeten hadden getuigen.

De profeet van de islam niet 1.

How about Moesa Eleyhi Selaam?

En wie het jou heeft verteld? Was hij de getuige?

18-06-2008, 20:53
Correctie. Je zegt De profeet van de islam. Echter waren het alle profeten van islam. Bestudeer de woord islam en probeer dan mijn correctie te snappen.

18-06-2008, 20:56

Citaat door EsTeyDey:
Correctie. Je zegt De profeet van de islam. Echter waren het alle profeten van islam. Bestudeer de woord islam en probeer dan mijn correctie te snappen.






Masha Allah broeder...

18-06-2008, 20:58



Citaat door Heathen:
jood kun je zoiezo niet worden dus christen of atheist. Lees maar meer.

Dan bestaat het jodendom niet? Want wie was de eerste jood? Moesa Eleihi Selaam?

Wat was hij voor de boodschap? Geen jood? En al die mensen die met hem waren? Zijn volk? Hoe zijn die dan jood geworden... als ze geen jood kunnen worden? Ervoor waren ze niks? En ze kunnen het ook niet worden?

Mooi mooi allemaal.

18-06-2008, 20:58

Citaat door moon_crazy:
Moesa? Wie is dat?



Mozes

18-06-2008, 20:59

Citaat door moon_crazy:
Moesa? Wie is dat?

Mozes.....


Wij kennen wel jullie namen en jullie de onze niet? Dus willen jullie ons woorden tegen ons gebruiken? Terwijl jullie die niet eens kennen?

En wij jullie woorden en gedachtes zelfs veel beter dan jullie kennen?

Net als die pastoor die met een imam in discussie ging van waarom preekt islam Jihad? Terwijl Iesa [Jezus.....] Eleihi Selaam wel veel en veel eerder dat preekte?

18-06-2008, 21:00

Citaat door Thaiboxer__Mo:
Masha Allah broeder...

Zezaak Allaahoe Geiran.

18-06-2008, 21:00
moesa = Mozes

3alajhie salaam!

18-06-2008, 21:01

Citaat door Muslimaatoen:
Mozes

Zezaaki Allaahoe Geiran.

18-06-2008, 21:06

Citaat door Heathen:
De joden willen geen bekeerlingen omdat het jodendom zegt dat elke niet-jood die rechtvaardig en goed leeft naar het paradijs kan gaan.

Vrees jou god en lieg niet [of onwetend wat je nu zegt], want jullie als joden weten heel goed dat jullie ons [zowel moslims als christenen] als vijanden zien en als jullie de mogelijkheid hebben om ons te slachten, jullie het dan zonder twijfel doen.

De joden krijgen ten eerste geen vrijwillige bekeerlingen. Niemand die er interesse in heeft.

Ten tweede, als jodendom DE waarheid is, en jullie volgens jullie boek [volgens jullie rechtvaardig] leven? Hoe kan iemand die niet-jood is rechtvaardig leven als hij niet weet wat rechtvaardig is? Daarmee bedoelende dat jullie aangeven dat jullie de rechtvaardigen zijn en wij niet? En als iemand een jood wil worden? Hij dat dan niet kan/mag dus moet hij op zijn eigen weg de rechtvaardigheid zoeken?

Voorbeeld hiervan. De jodendom zegt, als je van een niet-jood steelt, dan is het niet erg,

En een niet-jood die dan van een jood steelt? Hij is toch het tegenovergestelde van hem?

.....................

18-06-2008, 21:07

Citaat door Heathen:
Jezus heeft nooit oorlog gevoerd of jihad gepreekt.

Brengt mijn vijanden en slacht ze voor mij (smile)

18-06-2008, 21:11



Citaat door EsTeyDey:
Begin maar om me te overtuigen, maar vrees niet als je na de topic terugkeert naar je oorspronkelijke staat..... een moslim.

Er zijn nog meer mogelijkheden.
Je kunt ook nog agnost worden, boedhist, taoist, humanist erc. etc.
Dus keuze zat.

Ik heb trouwens helemaal niet de intentie om iemand te "bekeren" tot mijn overtuiging.
Evenmin ga ik beweren dat mijn overtuiging de enig juiste is.
Je zult dus zelf zaken moeten bestuderen en dan je keuze moeten maken.

18-06-2008, 21:12

Citaat door moon_crazy:
Wie heeft het woord islam verzonnen dan en waar zijn de historische geschreven bronnen dat de bijbelse profeten aangeduid werden met een arabische uitdrukking?

Even heel goed lezen.

Het gaat om de toon. Nederlands of engels of arabisch of dergelijke. Zoals wij de letters alein en alghein hebben. Heb ik ze nu in trancriptie opgeschreven. De geluid is enkel om te begrijpen wat je hoort [logisch].

Dus als een engel komt bij bv. Ibrahim [Abraham.....] Eleihi selaam, dan zou hij zeggen Allaah. En niet Shayntoki ofzo.

Zoals nieuwe dingen komen. Komen ook nieuwe woorden. Telefoon bestond vroeger niet. Nu heet het telefoon. Dat is dus met de woord Islam. Het is een samenvatting/samenvoeging van een heel wat. En die heel wat is uiteindelijk een boodschap. La ilaha ila Allaah.

18-06-2008, 21:13
moon_crazy, heb je de complete oude testament gelezen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6