Bekijk volle/desktop versie : Celstraf voor christelijk echtpaar



18-06-2008, 19:52
Celstraf voor christelijk echtpaar

KASSEL - Een christelijk echtpaar in Duitsland moet naar de gevangenis wegens ontduiking van de leerplicht.
Novum Nieuws

De gelovige ouders weigeren hun kinderen naar een openbare school te sturen, meldden Duitse media woensdag.

Openbare school

Ze houden hun kroost al jarenlang thuis en geven zelf les. Volgens de 47-jarige man en zijn 42-jarige vrouw zouden de principes van hun geloof op een openbare school onvoldoende aan bod komen. Zij vinden de schoolplicht ongrondwettelijk.

Een rechtbank in Kassel veroordeelde de ouders elk tot drie maanden. Zij mogen die na elkaar uitzitten, om de opvoeding van de kinderen niet in gevaar te brengen.
(c) ANP

Bron

18-06-2008, 19:56


tja dat heb je met christen

18-06-2008, 20:14
Er bestaan toch christelijke basisscholen o_O, oid

18-06-2008, 20:26

Citaat door Narutard:
Er bestaan toch christelijke basisscholen o_O, oid



Durf te wedden dat ze die niet gristelijk genoeg vinden (die g staat daar niet per ongeluk). Ondertussen ontnemen ze hun kinderen een heel belangrijk bestanddeel van het opgroeien namelijk het contact met andere kinderen in een veilige omgeving waar je rustig kan oefenen met die grote maatschappij waar je straks je mannetje (vrouwtje) moet staan.
Nog los van de vraag of ze uberhaupt in staat zijn hun kinderen de juiste leerstof aan te bieden of dat ze deze wensen aan te bieden.

18-06-2008, 20:31



Citaat door pizatie:
tja dat heb je met christen


weirdo jij

18-06-2008, 20:38
Ik ga mijn kinderen zelf ook les geven. Kost me wat minder centjes...

18-06-2008, 20:38

Citaat door Anne33:
Durf te wedden dat ze die niet gristelijk genoeg vinden (die g staat daar niet per ongeluk). Ondertussen ontnemen ze hun kinderen een heel belangrijk bestanddeel van het opgroeien namelijk het contact met andere kinderen in een veilige omgeving waar je rustig kan oefenen met die grote maatschappij waar je straks je mannetje (vrouwtje) moet staan.
Nog los van de vraag of ze uberhaupt in staat zijn hun kinderen de juiste leerstof aan te bieden of dat ze deze wensen aan te bieden.
Anne

18-06-2008, 20:41

Citaat door wcpapier:
Ik ga mijn kinderen zelf ook les geven. Kost me wat minder centjes...


Laat me raden, je geruikt wc papier voor de taal en rekensommetjes?

Nee joh, net wat Anne zegt je onthoud deze kinderen van de 'boze' buitenwereld. Ze weten straks totaal niet wat hun te wachten staat met alle volgen van dien

18-06-2008, 21:02

Citaat door Horus:
Celstraf voor christelijk echtpaar

KASSEL - Een christelijk echtpaar in Duitsland moet naar de gevangenis wegens ontduiking van de leerplicht.
Novum Nieuws

De gelovige ouders weigeren hun kinderen naar een openbare school te sturen, meldden Duitse media woensdag.

Openbare school

Ze houden hun kroost al jarenlang thuis en geven zelf les. Volgens de 47-jarige man en zijn 42-jarige vrouw zouden de principes van hun geloof op een openbare school onvoldoende aan bod komen. Zij vinden de schoolplicht ongrondwettelijk.

Een rechtbank in Kassel veroordeelde de ouders elk tot drie maanden. Zij mogen die na elkaar uitzitten, om de opvoeding van de kinderen niet in gevaar te brengen.
(c) ANP

Bron



In Nederland bestaat de mogelijkheid om voor kinderen die leerplichtig zijn (tussen de 5 jaar en 18 jaar) vrijstellingen van school te vragen.

In een aantal gevallen kunnen kinderen worden vrijgesteld van leerplicht. Dit betekent dat ouders hun kind niet hoeven in te schrijven op een school.
Kinderen kunnen worden vrijgesteld van leerplicht omdat ze op lichamelijke of psychische gronden niet geschikt zijn om tot een school te worden toegelaten.
Ouders kunnen bij de gemeente een beroep doen op de vrijstelling op medische gronden.

Andere redenen om een kind niet in te schrijven op een school zijn:
• de ouders hebben bezwaar tegen de godsdienstige identiteit of juist niet godsdienstige identiteit van alle scholen in de wijde omtrek;
• een ouder of allebei de ouders werken als kermisexploitant of als circusmedewerker en
• het kind volgt onderwijs op een niet door de Nederlandse overheid erkende school in het buitenland.

In bijzondere gevallen kunnen jongeren die kwalificatieplichtig zijn- nog geen startkwalificatie, nog geen 18- ook een vrijstelling krijgen als ze opleidingen volgen die niet onder het regulier onderwijs vallen.
De vrijstelling geldt voor één schooljaar. Op deze regel is een uitzondering: voor kinderen die nooit geschikt zullen zijn een school of instelling te bezoeken hoeven ouders de vrijstelling maar een keer aan te vragen in de periode dat hun kind leerplichtig is.

http://www.leerplicht.net/webpages/vrij-van-school.html

Verder kan het zo zijn dat indien beide ouders een onderwijsbevoegdheid hebben en een pedagogische / didactische aantekening, dat zij hun eigen kinderen zelf les mogen geven. De kinderen moeten dan wel staatsexamen doen.

18-06-2008, 23:03
Stuur je kroost dan naar een Christelijke school.. alsof die er niet genoeg zijn! En als die niet Christelijk genoeg zijn.. dan kunnen ze in het weekend altijd nog naar de kerk.. .. wat kunnen mensen weer overdrijven!

18-06-2008, 23:09
Wat leer je tegenwoordig op school?

Je leert talen die je nooit praat, volleybal (alsof je ooit volleybalster wordt) en je leert dat je opa een aap was...

19-06-2008, 08:42

Citaat door Tessie:
Laat me raden, je geruikt wc papier voor de taal en rekensommetjes?

Nee joh, net wat Anne zegt je onthoud deze kinderen van de 'boze' buitenwereld. Ze weten straks totaal niet wat hun te wachten staat met alle volgen van dien




Tuurlijk gebruik ik dat ideale hulpmiddel! Dat zouden ze ook op scholen moeten hebben.


Ja, ik ga heus niet mijn kinderen zelf les geven. Ik kan mezelf soms niet eens begrijpen,laats staan als ik les moet geven.

19-06-2008, 09:06



Citaat door melkisgoed:
Wat leer je tegenwoordig op school?

Je leert talen die je nooit praat, volleybal (alsof je ooit volleybalster wordt) en je leert dat je opa een aap was...



Het huidige openbaar onderwijs is rotzooi. Aan Berbers, Turks en Arabisch heb je als talen veel meer aan.