Bekijk volle/desktop versie : Dringend...tegels...



18-06-2008, 18:49
Ik heb voor ongeveer 200m² tegels nodig, waarschijnlijk wordt het natuursteen. Nu heb ik gehoord dat ik het beter vanuit Spanje of Marokko kan halen. Scheelt dat veel met hier? En misschien weet iemand hier een goed adresje in omgeving Rabat/Casablanca?

20-06-2008, 14:02


Ik zou het niet doen als ik jouw was (tenzij het heel veel scheelt), beter iets meer betalen maar dan heb je in iedergeval garantie op je tegels etc. Als je de tegels in marokko koopt moet je ook denken aan bijkomende kosten zoals transport kosten ed.

Google even en zoek naar bijvoorbeeld groothandels in nl/be/de waar je ze voor een mooie prijs kunt kopen.

Succes

Trouwens ik moest gelijk aan de film harara/hitte denken, zij gingen ook tegels kopen voor hun henna en nagelstudio!

20-06-2008, 14:06
Haha ik moest ook aan die film denken

Maargoed ik heb al besloten het niet meer te doen, teveel gedoe en zoveel zou het uiteindelijk niet schelen. Toch bedankt hoor

20-06-2008, 14:07
http://www.marktplaats.nl
Stenen importeren uit marokko, het moet ook niet gekker worden hier!! En mensen klagen over sterallures van celebrities..

Marokkanen hebben een uitkering en willen al goederen laten importeren uit andere continenten haha, laat staan als ze echt celebrities zouden worden..

20-06-2008, 14:10


In marokko ben je veel goedkoper uit.. Men verkoopt hier tegels die uit marokko/spanje vandaan komen tegen bijna het dubbele van wat er in marokko voor wordt gevraagd.
en 200m2 is veel weet je zeker dat je zoveel nodig hebt???

20-06-2008, 14:11
Marktplaats verkoopt troep of restjes van 40 m² haha.
Maar toch bedankt, i guess...

Maar heb al wat gevonden, 200m² was ook niet reeel. Dat zou ruim 10 000 kg transport zijn

20-06-2008, 14:15

Citaat door Gypsymeid:
Marktplaats verkoopt troep of restjes van 40 m² haha.
Maar toch bedankt, i guess...

Maar heb al wat gevonden, 200m² was ook niet reeel. Dat zou ruim 10 000 kg transport zijn



tegels worden meestal verpakt per 2m2.. dus zou bijna betekenen dat je 100 pakken nodig hebt.. ga na zo een pak weegt iets van 2 a 3 kilo..

In marokko zijn ze goedkoper

20-06-2008, 15:00

Citaat door emshoum19:
tegels worden meestal verpakt per 2m2.. dus zou bijna betekenen dat je 100 pakken nodig hebt.. ga na zo een pak weegt iets van 2 a 3 kilo..

In marokko zijn ze goedkoper



Die stenen die ik wil zijn natuurstenen van 60 x 60. Heb een stukje van 35m² aangelegd en dat woog bij elkaar ruim boven de 1000 kg Dus do the math haha.

21-06-2008, 12:35

Citaat door Gypsymeid:
Die stenen die ik wil zijn natuurstenen van 60 x 60. Heb een stukje van 35m² aangelegd en dat woog bij elkaar ruim boven de 1000 kg Dus do the math haha.



das zwaar!

Op zich wel een goed idee denk ik, alleen zou ik die tegels dan uit Spanje halen.. daar hebben ze nagenoeg hetzelfde qua tegelwerk (Moorse Stijl) als in Marokko
Maar ik zou er niet speciaal voor heenreizen, gewoon combineren met vakantie (en meteen voor mij ff een zooitje halen :hihi

21-06-2008, 12:46

Citaat door Gypsymeid:
Ik heb voor ongeveer 200m² tegels nodig, waarschijnlijk wordt het natuursteen. Nu heb ik gehoord dat ik het beter vanuit Spanje of Marokko kan halen. Scheelt dat veel met hier? En misschien weet iemand hier een goed adresje in omgeving Rabat/Casablanca?


en dan meteen een illie meenemen

21-06-2008, 18:14

Citaat door Gypsymeid:
Haha ik moest ook aan die film denken

Maargoed ik heb al besloten het niet meer te doen, teveel gedoe en zoveel zou het uiteindelijk niet schelen. Toch bedankt hoor



Geen dank!