Bekijk volle/desktop versie : Gescheiden vrouwen zijn minderwaardig?



Pagina's : [1] 2 3

27-09-2002, 11:21
Het is duidelijk dat een gescheiden Marokkaanse vrouw minder waard is dan een ongehuwd meisje. In een huwelijk kan van alles misgaan waardoor het scheidingsbriefje het gevolg wordt...
Ik had laatst een gesprek met een paar Marokkaanse gescheiden meiden leeftijd tussen de 20 -23 jaar, en merkte dat ze er best mee zaten wat mij logisch lijkt. In de ogen van de Marokkaanse man is ze al getrouwd geweest en dus al gebruikt (zie tweedehands)... Ik kan me hier wel wat bij voorstellen maar wil het gewoon niet begrijpen... Vaak als een man scheidt van zijn vrouw wordt er geroddeld over de vrouw en niet over de man. "Zij was een slechte vrouw, anders was hij wel bij haar gebleven", HALLOOOOW!!! Is het niet mogelijk dat de fout bij hem lag? Bovendien, wie vraagt jou om te praten over andermans zaken? Ik dacht dat het erom ging dat als twee mensen elkaar mogen en graag bij elkaar willen zijn ongeacht of ze getrouwd waren of niet, dat dat geen enkel probleem zou moeten zijn. Of zit het de mannen WEL dwars? Komt het doordat er angst is voor de reactie van familie en omgeving? Komt het door twijfels die je dan zou hebben?
Ik weet het niet mensen... Maar vind wel dat iedereen een kans verdient en er niet zo gesmeten moet worden met vooroordelen (dat kunnen wij zo goed). Onze profeet heeft het ook gedaan, ik dacht dat de gelovigen de profeet dienen te volgen. Zijn vrouw was niet alleen al gescheiden, maar ook nog eens dubbel keer zo oud! Ik zou hier meningen over willen van de medeleden, puur om te kijken hoe erover gedacht wordt.

Dus wat vinden jullie?

BlaBla

27-09-2002, 11:27


Als ze maar een klein beetje op jouw lijken dan weet ik genoeg.
Ik kan ook van een "afgelikte boterham" houden .....dus.......
Het zou mij niet storen hoor........tuurlijk is het beter als ze mijn eerste is en andersom maar als ik van haar hou dan vind ik het geen probleem.

Weet je genoeg Missblabla ?!

Groetjes Kais,
Beslama

27-09-2002, 11:28
Dit is een cultureel verschijnsel. In de islam krijg je extra hassants als je met een gescheiden vrouw trouwt. Het is onzin om te zeggen dat ze al gebruikt is. Ze heeft sex gehad binnen het huwelijk, dus dat is geoorloofd. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om met een gescheiden vrouw te trouwen. Alleen moeten er dan nog geen kinderen zijn, want daar ben ik nog niet aan toe.

27-09-2002, 11:53

Citaat:
Origineel gepost door Kais
Als ze maar een klein beetje op jouw lijken dan weet ik genoeg.
Ik kan ook van een "afgelikte boterham" houden .....dus.......
Het zou mij niet storen hoor........tuurlijk is het beter als ze mijn eerste is en andersom maar als ik van haar hou dan vind ik het geen probleem.

Weet je genoeg Missblabla ?!

Groetjes Kais,
Beslama
Van jou had ik wel zo een reactie verwacht. Je bent tenslotte ook een uitzondering.
U know what I'm talking about

BlaBla

27-09-2002, 11:58



Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Dit is een cultureel verschijnsel. In de islam krijg je extra hassants als je met een gescheiden vrouw trouwt. Het is onzin om te zeggen dat ze al gebruikt is. Ze heeft sex gehad binnen het huwelijk, dus dat is geoorloofd. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om met een gescheiden vrouw te trouwen. Alleen moeten er dan nog geen kinderen zijn, want daar ben ik nog niet aan toe.
Kinderen is natuurlijk een verhaal apart. Dan zou ik het van de man wel begrijpen. Andersom trouwens ook (als de man al kinderen heeft). Het gaat mij nu echt puur om een gescheiden vrouw zonder kinderen...
Ik geef je groot gelijk Najib... Zo zou ik ook gedacht hebben als ik een man zou zijn. Alleen jammer dat velen niet denken aan die hassanat.

BlaBla

27-09-2002, 12:34
Even voor de vrouwen;

Wat vinden jullie van een man (afgelikte boterham) die al getrouwd is geweest? Zou iemand van jullie hem met m trouwen en extra hassanats willen incasseren?

Verder ben ik het hartstikke eens met Najib. Er is wel degelijk een verschil tussen cultuur en geloof. Jammer dat dat soms door elkaar gehaald wordt.

gr. S

27-09-2002, 12:45
De islam moedigt mannen aan om met hoeren te trouwen, laat staan ontmaagde meisje en getrouwde vrouwen.....Voor allen krijg je hassanats.



mn moeder is gescheiden en ik heb veel respect voor haar, een echte vrouw......

27-09-2002, 12:49

Citaat:
Origineel gepost door TNAwie
De islam moedigt mannen aan om met hoeren te trouwen, laat staan ontmaagde meisje en getrouwde vrouwen.....Voor allen krijg je hassanats.



mn moeder is gescheiden en ik heb veel respect voor haar, een echte vrouw......
ik bedoel gescheiden vrouwen, sorry MissTnawies

ps:we moesten ook op de fiets, met vies Tshirts, een borstel om ons nek en een slabertje aan......
we hebben niks met de pantys gedaan MissTnawies.....
Alleen jij weet war ik t over heb

27-09-2002, 12:56
neeeeei helemaal niet

het ligt er hellemaal aan hoe ze naa de scheiding doen
je weet je ziet dan meestal gelijk dat ze die hoofddoek wegdoen
veel make-up (j eweet wel wat ik bedoel)

maar als ze gewoon op haar pad dan is er helemaal niets aan de hand
ken veel vrouwen die gescheiden zijn en sommige daar van zijn voor de 2e keer getrouwd!!!

=emsoem=

27-09-2002, 13:08
hey ......
IK vind het echt bullshit dat een vrouw dan meteen als minderwaardig word gezien!!! Ik ben van mening dat als een huwelijk niet meer gaat of slecht gaat dat het door beiden komt... ze passen dan gewoon niet bijelkaar.....dus beter is dat ze dan scheidden en jah wordt er dan maar van een vrouw verwacht dat ze niet verder met haar leven moet gaan en dat ze eeuwig vrijgezel blijft?!!!! Soms snap ik de marokkaanse mannen echt niet, want als een gescheidden vrouw alleen blijft dan is ze in hun ogen slecht want ja een vrouw hoort een man te hebben...maar ze praten ook over een vrouw die gescheidden is en dus weer wilt trouwen........ ik bedoel wat willen ze nou!?!!!!!!
maar gelukkig denken er genoeg mensen anders en daar ben ik heel blij om!
en ja dus gescheidden vrouwen......WOMENPOWER! MAAK WAT VAN JULLIE LEVEN HAHA!
bye bye!!!!
beslamaaaa

27-09-2002, 13:43

Citaat:
Origineel gepost door FarD
Ik weet niet of een vrouw gelijk als minderwaardig wordt gezien. Kan goed begrijpen dat het in onze cultuur wel zo zal zijn.
In onze cultuur IS het gewoon zo lieverd.... Het is maar net hoe de slachtoffers ermee omgaan. Ik bedoel, er zijn gescheiden jonge vrouwen die dit niks doet, maar de andere partij gaat hieraan kapot. Ik dacht er veel over na sinds ik een goed gesprek heb gehad met die meiden waarover ik vertelde. Een paar maanden geleden was hierover ook een reportage op Ned1 (NMO). Het was heel triest om te zien hoe bepaalde geinterviewde mannen spraken over bepaalde gescheiden vrouwen. Onbegrijpelijk!

Maar zoals iemand hier al zei, was ik van plan die vraag ook te stellen aan de dames. Zouden jullie met een gescheiden man (zonder kids) kunnen trouwen?


Enneh... Tnawies?? Hahaha heb je dat niet gedaan? Jammer, had wel willen lachen om dat gekke panty-verhaal van jou

BlaBla

27-09-2002, 13:45
Gescheiden vrouwen zijn voor mij absoluut niet minderwaardig....
Mijn moeder is ook hertrouwd en ze is TOP!!!!

Maar er zitten sommige vrouwen ertussen wiens gedrag ik afkeur..(leven te losbandig)en het ergste vind ik van hun dat ze jou in hun "verotte" leventje proberen mee te slepen.....

27-09-2002, 13:57


miss blabla
je hebt helemaal gelijk mijn ouder zijn vorig jaar gescheiden na 22 jaar huwelijk en de fout lach inderdaad bij hem
in die 22 jaar heeft hij mijn moeder geestelijk en lichamelijk mishandeld tot ze het niet meer aankon. dus de fout lag helemaal bij hem

27-09-2002, 14:11
Kijk, en dat vind ik dus verschrikkelijk. Het komt vaker voor dan we denken en ik hoop dat we meer zullen denken om het minder te laten voorkomen...

Fard, bedankt voor je reactie

BlaBla

27-09-2002, 14:13
Ik ga niet niet in discussie...ik gebruik heel vaak dit onderwerp bij lastige, mannelijke gesprekken...als ik hen vertel dat ik gescheiden ben dan lopen ze weg...

vol me juist Volwaardiger na mijn scheiding...

belama..Sahira...

Pagina's : [1] 2 3