Bekijk volle/desktop versie : Imam: Goedpraten verkrachting verkeerd begrepen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

17-06-2008, 10:28

Citaat door Kloodtzak:
dinsdag 17 juni 2008 09:12

Imam Bahaeddin Budak, die een 17-jarig moslimmeisje dat door haar neef was verkracht adviseerde haar mond te houden en hem te vergeven, is 'verkeerd begrepen'.


Imam Budak: Ik probeerde het meisje hoop mee te geven

Dat zegt Budak in een interview met het AD.

Eind mei ontstond flinke ophef over het advies van de imam op de website van de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO) omdat het de schuld bij het meisje leek te leggen.

Voorzichtig!
Zo schreef hij: ‘Je doet je zelf goed om niet in een gesloten ruimte te verblijven met een man waar een derde niet makkelijk binnen kan komen.’ En: ‘Voorzichtigheid geldt niet alleen tegen onbekenden maar ook tegen bekenden’.

Maar daarmee legde hij de schuld niet bij het meisje, aldus Budak. ‘Het is een theologische tekst, een advies voor de toekomst van het meisje. Denk aan Clinton en Lubbers. Zouden zij al hun problemen hebben gehad als ze dit advies hebben gehad?’ Daarbij even uit het oog verliezend dat deze mannen niets tegen hun wil deden.

Vergeving
Ook adviseerde Budak het meisje haar neef te ‘vergeven en af te spreken dat dit nooit meer gebeurt’.

‘Ik probeerde het meisje als theoloog hoop mee te geven. Als zij de dader namelijk niet vergeeft, zal God hem bestraffen.’ Een ‘lastig’ en ‘labiel’ advies, geeft hij toe. ‘En voor seculieren onbegrijpelijk.’

De imam moest ook nog even wennen aan de digitalisering anno 2008 waardoor meer mensen zijn advies op internet konden lezen ‘Ik dacht: ik schrijf aan een moslimmeisje. Maar ik zal er in het vervolg toch rekening mee houden dat anderen het ook lezen. Ik zal dingen dan toch beter moeten uitleggen.’

De affaire kostte Budak zijn baan aan de Hogeschool InHolland waar hij islamdocent was. Ook de NIO wil niet meer het hem samenwerken.

Door Anna Dijkman
.

17-06-2008, 10:31


Hij vind het dus vooral jammer dat zijn boodschap is uitgelekt..zucht.

Flapdrol.

17-06-2008, 10:33

Citaat door Kloodtzak:
dinsdag 17 juni 2008 09:12

Imam Bahaeddin Budak, die een 17-jarig moslimmeisje dat door haar neef was verkracht adviseerde haar mond te houden en hem te vergeven, is 'verkeerd begrepen'.


Imam Budak: Ik probeerde het meisje hoop mee te geven

Dat zegt Budak in een interview met het AD.

Eind mei ontstond flinke ophef over het advies van de imam op de website van de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO) omdat het de schuld bij het meisje leek te leggen.

Voorzichtig!
Zo schreef hij: ‘Je doet je zelf goed om niet in een gesloten ruimte te verblijven met een man waar een derde niet makkelijk binnen kan komen.’ En: ‘Voorzichtigheid geldt niet alleen tegen onbekenden maar ook tegen bekenden’.

Maar daarmee legde hij de schuld niet bij het meisje, aldus Budak. ‘Het is een theologische tekst, een advies voor de toekomst van het meisje. Denk aan Clinton en Lubbers. Zouden zij al hun problemen hebben gehad als ze dit advies hebben gehad?’ Daarbij even uit het oog verliezend dat deze mannen niets tegen hun wil deden.

Vergeving
Ook adviseerde Budak het meisje haar neef te ‘vergeven en af te spreken dat dit nooit meer gebeurt’.

‘Ik probeerde het meisje als theoloog hoop mee te geven. Als zij de dader namelijk niet vergeeft, zal God hem bestraffen.’ Een ‘lastig’ en ‘labiel’ advies, geeft hij toe. ‘En voor seculieren onbegrijpelijk.’

De imam moest ook nog even wennen aan de digitalisering anno 2008 waardoor meer mensen zijn advies op internet konden lezen ‘Ik dacht: ik schrijf aan een moslimmeisje. Maar ik zal er in het vervolg toch rekening mee houden dat anderen het ook lezen. Ik zal dingen dan toch beter moeten uitleggen.’

De affaire kostte Budak zijn baan aan de Hogeschool InHolland waar hij islamdocent was. Ook de NIO wil niet meer het hem samenwerken.

Door Anna Dijkman


Wat een schijnheil.

Weet niet wat ik erger vindt, die neef of die imam.

17-06-2008, 10:37

Citaat:
Ik dacht: ik schrijf aan een moslimmeisje
Ooh, oke, dan maakt het niet uit nee.

17-06-2008, 10:51


Mensen, de Imam schrijft zelf, hij dacht dat hij het had tegen een moslimmeisje, en tsja die mag je schijnbaar verkrachten en daar haar ook nog eens de schuld van geven.
Geweldige religie..................'-)

17-06-2008, 10:54

Citaat:
Maar daarmee legde hij de schuld niet bij het meisje, aldus Budak. ‘Het is een theologische tekst, een advies voor de toekomst van het meisje. Denk aan Clinton en Lubbers. Zouden zij al hun problemen hebben gehad als ze dit advies hebben gehad?’ Daarbij even uit het oog verliezend dat deze mannen niets tegen hun wil deden.
Dus hij legt de schuld niet bij het meisje, maar hij vergelijkt haar situatie wel met schuinsmarcheerders als Lubbers en Clinton???

17-06-2008, 10:58
Hij kan maar beter z'n achterlijke muil dichthouden, want er komt alleen maar meer onzin uit.

Moore.

17-06-2008, 10:59
Ik heb indertijd de oorspronkelijke brief van die imam gelezen en ik vind de indruk die nu onstaat niet terecht. Hij toonde wel degelijk veel begrip en compassie voor het meisje en adviseerde haar wel degelijk aangifte te doen en het te bespreken met derden. Hij voegde alleen als derde of vierde optie toe 'de neef te vergeven en af te spreken dat het niet meer gebeurt'; hij liet de uiteindelijke keus aan haar. Idioot natuurlijk, maar als hij die ene zin had weggelaten was het wel degelijk een goede brief geweest.

17-06-2008, 11:00

Citaat door David:
Toch bijzonder dat die mensen nooit iets verkeerds zeggen. Het wordt altijd verkeerd begrepen.


Is altijd hetzelfde, maar het is goed te weten waar het vandaan komt en nu wetnde dat er ook op m.nl opnieuw jongeren zijn die zijn mening delen

Dat is wat ik vaak te bizar vindt, welke achterlijke geitenkop ook maar iets schreeuwt, hoe walgelijk ook, zonsle het stickertje islamitisch erbij komt zijn er hier zieke geesten die dat goed willen praten...

Logisch dat er in de culturen binnen het "thuisfront" zoals men het vaak noemt, vooral geen ontwikkeling heeft doorgemaakt...

17-06-2008, 11:09

Citaat door Danielle2:
Ik heb indertijd de oorspronkelijke brief van die imam gelezen en ik vind de indruk die nu onstaat niet terecht. Hij toonde wel degelijk veel begrip en compassie voor het meisje en adviseerde haar wel degelijk aangifte te doen en het te bespreken met derden. Hij voegde alleen als derde of vierde optie toe 'de neef te vergeven en af te spreken dat het niet meer gebeurt'; hij liet de uiteindelijke keus aan haar. Idioot natuurlijk, maar als hij die ene zin had weggelaten was het wel degelijk een goede brief geweest.

Ik ben het wel een beetje met je eens. Het wordt wel enorm opgeblazen allemaal.

17-06-2008, 11:12

Citaat door Danielle2:
Ik heb indertijd de oorspronkelijke brief van die imam gelezen en ik vind de indruk die nu onstaat niet terecht. Hij toonde wel degelijk veel begrip en compassie voor het meisje en adviseerde haar wel degelijk aangifte te doen en het te bespreken met derden. Hij voegde alleen als derde of vierde optie toe 'de neef te vergeven en af te spreken dat het niet meer gebeurt'; hij liet de uiteindelijke keus aan haar. Idioot natuurlijk, maar als hij die ene zin had weggelaten was het wel degelijk een goede brief geweest.


Tja.. en reken maar dat hij zijn eigen advies prachtig liberaal en subsidiewaardig heeft gevonden..

Ik zou wel eens willen weten wat zijn ECHTE mening in deze is.
Of..nee.. eigenlijk hoef ik dat niet te weten..we weten namelijk allemaal al wat de werkelijke mening van een good old Imam is.

Vrouwen moeten gewoon hun bek houden, de man gehoorzamen, hun lichaam bedekken en geen aanleidig geven tot verkrachting.
Staat namelijk in de Koran en daar draait het allemaal om.

17-06-2008, 11:13

Citaat door Danielle2:
Ik heb indertijd de oorspronkelijke brief van die imam gelezen en ik vind de indruk die nu onstaat niet terecht. Hij toonde wel degelijk veel begrip en compassie voor het meisje en adviseerde haar wel degelijk aangifte te doen en het te bespreken met derden. Hij voegde alleen als derde of vierde optie toe 'de neef te vergeven en af te spreken dat het niet meer gebeurt'; hij liet de uiteindelijke keus aan haar. Idioot natuurlijk, maar als hij die ene zin had weggelaten was het wel degelijk een goede brief geweest.

Dat is niet waar, ook ik heb de brief gelezen.
Hij begint met een zwak, nou ja in Nederland kan je aangifte doen (niet echt een advies)
En eindigt met haar de schuld te geven, het is haram alleen te zijn met een man in de kamer.

17-06-2008, 11:17


Voor de idioten/bekrompen mogolen onder jullie:

Je kunt het volgende doen;

a) Gezien we in een land leven dat verkrachting strafbaar stelt kun je naar de rechter gaan en hem aanklagen.

b) Als je bang bent dat jouw familie je gaat verstoten voor iets waaraan jij geen schuld hebt is het wellicht beter om dit niet aan je familie te vertellen. Wel moet je opletten dat je neef hiervan verder geen misbruik maakt. Op het moment dat hij dit wel wil doen raad ik je toch aan om je probleem aan iemand te vertellen zodat je neef hiervoor vreest. Laat je zeker niet misbruiken en wees niet bang om dit probleem toch met iemand te bespreken die je vertrouwt.

c) Je kunt hem vergeven en afspreken dat dit nooit meer gebeurt. Dit is natuurlijk het moeilijkste wat je kunt doen.

Moge Allah swt je sterkte en wijsheid geven.

17-06-2008, 11:21

Citaat door David:
Laat die knuppel zich inzetten om families op te voeden, zodat ze slachtoffers er niet meer uitflikkeren.



waar heb je het over, je gaat weer naar een heel ander onderwerp. Of komt dat misschien omdat het advies toch niet zo slecht was als je had aangenomen van tevoren

17-06-2008, 11:21

Citaat door Moore:
Hij kan maar beter z'n achterlijke muil dichthouden, want er komt alleen maar meer onzin uit.

Moore.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15