Bekijk volle/desktop versie : Steeds minder Marokkaanse tienermoeders



16-06-2008, 16:19
In 2007 hebben 2 540 tienermeisjes een kind gekregen. Dit is vrijwel hetzelfde aantal als een jaar eerder. Het geboortecijfer daalde onder tieners in de meeste niet-westerse herkomstgroepen en bleef constant onder autochtone tienermeisjes.

Een van de laagste aantallen ter wereld
Het aantal nieuwe tienermoeders is sinds 2001 bij 19-jarigen met 24 procent gedaald. Bij meisjes jonger dan 17 jaar was de afname 43 procent. Met 5,2 geboorten per 1 000 meisjes van 15–19 jaar is het Nederlandse cijfer een van de laagste ter wereld. Waarschijnlijk komen tienermoeders alleen in Zwitserland nog iets minder vaak voor.

Forse daling onder allochtonen
Het overgrote deel van de daling sinds 2001 is toe te schrijven aan niet-westerse allochtonen. Het aantal niet-westers allochtone tienermoeders is tussen 2001 en 2007 fors afgenomen, van 1 736 naar 779. Het geboortecijfer van Turkse en Marokkaanse tieners nadert dat van autochtone tieners. Het geboortecijfer van Antilliaanse tienermeisjes daalt licht, maar is nog bijna 8 keer zo hoog als dat van autochtone tienermeisjes. In 2007 was het aantal autochtone nieuwe tienermoeders met 1 489 ongeveer even groot als in 2001, aldus Zorgkrant.nl.

Weinig tienermoeders Turkse en Marokkaanse tweede generatie
Het aantal niet-westerse tienermoeders is gedaald ondanks de geleidelijke toename van het aantal niet-westerse meisjes van 15–19 jaar. Dit komt door twee ontwikkelingen. Ten eerste is het aandeel van de eerste generatie in het totaal van de niet-westerse tieners van 15-19 jaar afgenomen. Tienermoeders komen in de eerste generatie relatief vaak voor. Ten tweede zijn in zowel de eerste als de tweede generatie de geboortecijfers gedaald. Het geboortecijfer van Turkse en Marokkaanse tieners van de tweede generatie is inmiddels vergelijkbaar met dat van autochtone tieners.

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=10836

16-06-2008, 16:48


ze moeten gewoon hun benen dicht houden.

16-06-2008, 19:32
inderdaad,
als je dan zulke dingen wilt doen moet je ook verantwoordelijk zijn voor je daden zou ik maar zeggen

17-06-2008, 10:10
Echt he..als je je benen opendoet, weet dan wel wat er uit kan komen

17-06-2008, 21:37


het is makkelijk met je vinger naar anderen wijzen !!!!
ik zou zeggen doe hier wat aan i.p.v bla bla bla
geef zelf het goede voorbeeld
en bid voor elkaar

17-06-2008, 21:44
Ik lees dat mensen zeggen dat wanneer iemand d'r benen open doet ze ook de verantwoordelijkheden zogenaamd moet dragen wanneer ze zwanger raakt. Wat als je de pil slikt, hij een condoom om doet en je tóch zwanger raakt? Je geen inkomen hebt, geen huis, dus niets om de verantwoordelijkheden te dragen? Begrijpt er dan werkelijk niemand dat een meisje dan kiest voor abortus?

(Mijn mening staat hier buiten)

18-06-2008, 09:05
Hahaha , wat een schande .. die marokkaanse meisjes gaan van huis komen een antilliaanse jongen tegen en man op haar 16de heeft ze al een blacka boy in de wagen zitten en heeft ze overgewicht hahhahaha , ze verkopen hun zelf heel erg goedkoop .. zelfs poolse en oost europese meisjes doen het beter ...

waar gaat dit heen ... ??

18-06-2008, 09:08

Citaat door K_Nour:
Ik lees dat mensen zeggen dat wanneer iemand d'r benen open doet ze ook de verantwoordelijkheden zogenaamd moet dragen wanneer ze zwanger raakt. Wat als je de pil slikt, hij een condoom om doet en je tóch zwanger raakt? Je geen inkomen hebt, geen huis, dus niets om de verantwoordelijkheden te dragen? Begrijpt er dan werkelijk niemand dat een meisje dan kiest voor abortus?

(Mijn mening staat hier buiten)


Dan moet je zorgen dat je een inkomen krijgt en een huis, je hebt 9 maanden de tijd, dat is lang zat.
Is nogal makkelijk om dan een abortus te plegen...

18-06-2008, 09:09
Rekenen ze hier trouwens ook getrouwde moeders toe die nog onder de 20 zijn? Want die zijn er wel veel...

18-06-2008, 11:16

Citaat door K_Nour:
Ik lees dat mensen zeggen dat wanneer iemand d'r benen open doet ze ook de verantwoordelijkheden zogenaamd moet dragen wanneer ze zwanger raakt. Wat als je de pil slikt, hij een condoom om doet en je tóch zwanger raakt? Je geen inkomen hebt, geen huis, dus niets om de verantwoordelijkheden te dragen? Begrijpt er dan werkelijk niemand dat een meisje dan kiest voor abortus?

(Mijn mening staat hier buiten)



Alsnog, hadden ze hun benen dicht moeten houden, alshun xxx jeukt om het mar grof te zeggen, gaan ze maar vasten of trouwen

20-06-2008, 17:00
K_Nour17-06-2008 21:44

Maar daarom moet je ook GEEN sex hebben voor het huwelijk,
dan kom je ook niet voor dit soort keuzes te staan.

Een kind krijgen is niet alleen een kwestie van een huis en geld hebben,
je hele leven word anders en je moet ook je eigen tijd gaan delen met je kind.
En dan komt er ook nog eens bij dat,
iedereen kan een kind ter wereld zetten maar opvoedkundig zijn is een tweede.

Je ziet zo vaak van die jonge moeders die gewoon weg niet eens weten hoe ze met een kind om moeten gaan.
Lopen ze op straat en dan laten ze hun kind gewoon alleen oversteken of los lopen langs de weg.
En als er dan iets gebeurt dan gaan ze nog schreeuwen tegen dat kleine kind ook,
alsof die er wat aan kan doen.
Zij zijn toch de ouders,
zij moeten hun kind toch leren en niet anders om.

Een kind is nou eenmaal niet voorgeprogrammeerd.