Bekijk volle/desktop versie : Hans Jansen neemt angst voor Islam weg



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

16-06-2008, 09:15
Kort nadat Hans Jansen in 2002 samen met VVD-er Jozias van Aartsen een surrealistische publiciteitscampagne maakte voor de op handen zijnde Amerikaanse inval in Irak, werd hij aangesteld als hoogleraar Arabistiek in Utrecht. (Van Aartsen werd burgemeester van Den Haag). Sinds deze aanstelling laat Jansen zich nog louter inschakelen om met publicaties of televisie-optredens het angstniveau voor de Islam op voldoende peil te houden om bommen te kunnen laten vallen en vreemdelingen in vernederende inburgeringscursussen te kunnen dwingen.
In eerdere publicaties echter beperkt hij zijn persoonlijke rol in de wetenschap vooral tot het met wat cabaret prikkelen van fundamentalistische starheid bij moslims. Zo vertelde hij tijdens zijn colleges eens dat hij een delegatie notabelen uit Egypte had getrakteerd op een rondleiding op een varkensboerderij – misplaatst, maar tenminste niet kwaadaardig.
Echter, in publicaties van vóór zijn aanstelling in Utrecht, zoals zijn ‘Nieuwe inleiding tot de Islam’ (ons leerboek voor zijn colleges; Uitgeverij Couthino, Bussum 1998,) blijkt het hem nog niet verboden te zijn ook angsten over de Islam wèg te nemen. Noch weerhoudt hij zichzelf hiervan. Weliswaar wemelt het van de ironische en soms ronduit denigrerende toespelingen. Maar ook schrijft hij, in het hoofdstuk ‘Angst voor de Islam’, p. 260):
“Nu is het natuurlijk zo dat een universele godsdienst in principe de hele wereld wil bereiken, maar dat de ‘islamitische fundamentalisten’ ook Europa en Amerika begeren te overmeesteren, is toch niet echt het geval. Wat de Islamitische fundamentalisten wèl willen, is dat regeringen in Europa en Amerika geen steun verlenen aan de regimes waar de fundamentalisten mee in conflicht zijn. (&hellip Ten slotte is er de angst dat Nederland ‘islamiseert’. Wie zich realiseert dat het al eens eerder is gebeurt dat een godsdienst uit het Midden-Oosten het werelddeel Europa heeft overgenomen (nl. het Christendom), heeft inderdaad reden tot ongerustheid, zij het dat we het over processen hebben waarbij termijnen in het geding zijn die lang zijn, en waar een individu vanuit zijn eigen tijd geen zicht op heeft. Het is in de Nederlandse publieke opinie nog weinig naar voren gekomen hoe zeer Moslimse migranten in Nederland, en hun nakomelingen, aan het vernederlandsen zijn. Er is hier een hele generatie van ‘allochtone’ schrijvers die in het Nederlands voor Nederlandse lezers over Nederlandse problemen schrijft. Het taal- en cultuurverlies onder de allochtonen verloopt veel sneller dan de autochtone publieke opinie zich bewust is. Het allochtone ‘Onderwijs in de EIgen Taal en Cultuur’ zou zo langzamerhand haast beter niet meer in het Arabisch of het Turks maar in het Nederlands gegeven kunnen worden. Desalniettemin zullen er altijd enclaves van vroomheid en/of onaangepastheid blijven bestaan. Maar de Moslims in Nederland hebben meer reden bang te zijn voor vernederlandsing, dan de niet-Moslims in Nederland reden hebben bang te zijn voor de Islam – hoe begrijpelijk en menselijk al die angsten ook zijn”.
Jansen maakte tijdens zijn college wel al vaak opmerkingen om moslims af te krijgen van hun idee van Mohammed (s) als vreedzame profeet, of de Islam als ideale godsdienst. We waren vaak gekwetst. Maar in vergelijking met wat hij nu schrijft en op tv doet, missen we de oude Jansen, die soms ook positief over de Islam kon zijn. Lees wat hij in hetzelfde boekje schreef in het hoofdstuk ‘de aantrekkingskracht van de Islam’ (p. 215-216)...'


http://yelamdenu.blogsome.com/2008/06/14/hans-jansen-neemt-angst-voor-islam-weg/

16-06-2008, 09:26


Who the fcuk is Jansen?

16-06-2008, 09:53
Hans Jansen tussen waan en werkelijkheid

http://rs95.rapidshare.com/files/109166604/Hans_Jansen_weerlegt.pdf

16-06-2008, 10:14
Ik moet denken ik braken. Die naam roept een vreselijke kop te voor schijn! Bah!

16-06-2008, 10:19


Hans Janssen een goeie vent, iemand met kennis die de islam als religie doorheeft.

16-06-2008, 10:22

Citaat door midargirl_1:
Ik moet denken ik braken. Die naam roept een vreselijke kop te voor schijn! Bah!


jij denk jij braakt, jij niet proberen denke isse nie goe .

16-06-2008, 10:45

Citaat door moorkop:
Hans Janssen een goeie vent, iemand met kennis die de islam als religie doorheeft.

Hoe doet zo'n goede vent het toch om door alle andere islamologen bekristiseertt te worden? En ach hij kent de islam als religie? Het is maar een oud, dik en vervelend Arabist. That's all.

Lees het boek Bombrieven. En ik kan je uit eigen leeservaring vertellen dat meneertje Jansen goed door de mand valt met zijn zogenaamde islamtische kennis. Waarom hoor ik jouw gebak-kop daar niet over spreken?
Of doe jij niet aan lezen?

16-06-2008, 10:47

Citaat door zalikhetzeggen:
jij denk jij braakt, jij niet proberen denke isse nie goe .

Zeg het liever niet, want dan krijgen we dit soort taferelen en dan moeten we niet hebben. Het IQ-peil daalt drastisch met jouw aanwezigheid. Toedeleoe!

16-06-2008, 10:50

Citaat door Porthos:
Natuurlijk was Mohammed geen vreedzame profeet, Hij was een veroveraar, die met het zwaard en intimidatie zijn geloof verspreide.


En jij moet je smoel gewoon houden. Getsie, wat een walgelijk mormel ben je. Het is ONMOGELIJK dat onze Dien zo snel verspreid werd. Onze Profeet Mohammed sal'Allahoe a3laihi wa salaam begon in zijn uppie, en ik zie jou niet één van de grootst groeiende wereldgodsdiensten beginnen met jouw snuggere opmerkingen en een zwaard. Intimideren kun jij vast.
Wanneer ga jij je geloof verspreiden? Of blijf je in je rol als cyber-prediker?

16-06-2008, 11:01

Citaat door Porthos:
Zeker een ander boek gelezen?
die van der ven valt keihard door de mand, geeft geen antwoord op vragen en komt niet verder dan wat oude teksten aanhalen.

Abdul-Jabbar van de Ven durft niet te debatteren

bron


Nou ik denk dat ik het boek heb gelezen en jij niet. Maar goed aangezien jij je weer alwetend wilt presenteren, zullen we er anders even over praten?
Welke vragen beantwoord hij niet? Dat gezanik van Jansen over de Gouden Regel? Haha, je hebt het boek duidelijk niet gelezen. But go on, impress me! Ik wacht met smart..

En dat stuk van de trouw? Slap aftreksel over bekeerlingen die één Waarheid zien zoals het hoort. Het levert niks bij aan het debat, dus weg ermee! Of wil je artikelen zoeken over van der Ven en dat ik dan artikelen zoek over Jansen (zoals islamologen die hem bekristeren, zijn boeken die bekritiseert worden om de onwaarheden, ga zo maar door). Grow up aub!

16-06-2008, 11:03

Citaat door Porthos:
Tjsa, Attila de hun en Shaka Zulu begonnen ook alleen, toch slaagde ze erin hele gebieden te veroveren.
Mohammed begon ook klein, maar door steeds andere stammen of uit te roeien of te onderwerpen verliep het snel, ook gaf hij zijn mannen ruime keuze uit de oorlogsbuit (slavinnen enzo)wat een goede motivatie was om zich bij zijn legertje aan te sluiten.


Verklaar Omar radi'Allahoe an3hoe? Welvaart bezat hij.
En Khalid radi'Allahoe an3hoe? Zat bij een beter leger.

Je argumenten wankelen en beide kanten. Doe er wat aan.

Maar goed, meneertje met de grootheidswaanzin, we zullen zien hoe ver jij het als cyber-prediker gaat schoppen Succes!

16-06-2008, 11:10

Citaat door Porthos:
Kindje, kindje rustig toch.
Zeg wist je dat de Profeet een hele Joodse stam heeft uitgeroeid ?
Dat hij bedroog (de duivelsverzen)


Waag het niet om nu de draaikont te gaan spelen. Hup terug op je plek, en beantwoord mijn vragen. (Er staat geen 'dom' op mijn voorhoofd geschreven, dus slappe overgangen van het onderwerp wat jij maar al te goed scheen te weten naar beledigingen over de Profeet sal'Allahoe a3layhi wa salaam, gaat niet lukken!)

16-06-2008, 11:15



Citaat door JewushJerysulem:
Prof. HAns Jansen heeft ons nederlanders de ogen geopend over de Gewelddadige Maanreligie, waarvoor dank. Decennia propanda van de PvdA kliek heeft niet mogen baten.

Ik heb net het zeer goede boek van Arthur van Amerongen gelezen: Brussel Eurabia. Ook een absolute aanrader.

Van Amerongen heeft zich een tijdje op de islam gestort, toen hij psychisch nogal in de war was en veel alcohol en drugs gebruikte. Hij wilde moslim worden!!

Na een verblijf in Brussel waar hij zich wilde bekeren en de islam bestudeerde , is hij brakend terug gekomen naar Nederland en wil hij niets meer te maken hebben met die moslims.


Joh, bedank jij hem maar voor zijn leugens. Yawm al-Qiyamah komt en niemand zal daar aan ontkomen, ook jij niet en zeer zeker Hans Jansen niet. Dan zullen we zien of je hem moet bedanken voor hetgeen waar hij jou in heeft gesleurd.

Arthur van Amerongen? Onze ik-klaag-de-hele-wereld-aan-persoontje? Haha, ik krijg de lachstuipen! Als jij info aanneemt van mensen van dat kaliber, heb ik niks meer te zeggen dan, moge Allah jou leiden, amien.

16-06-2008, 11:17

Citaat door Porthos:
Mohammed had ook veel welvaart, talloze slaven en slavinnen en hij trouwde met een rijke weduwe.
Ook de plunderingsbuit hielp mee.

De Profeet was gewoon een veroveraar ala Napoleon, die snel doorhad dat religie goed werkte om zijn legertje plunderaars onder de duim te houden, daarom nam hij de Joodse religie en veranderde die wat.

Wiebelkont, je draait er weer om heen. Motiveer mb.t. jouw visie op z'n minst eerst de namen die ik hiervoor heb genoemd.

Beledigingen die vol zitten met leugens en jaloezie heb ik niks aan. Daar heb ik dankzij velen van jouw kaliber een kast vol van.

16-06-2008, 11:31

Citaat door Porthos:
Beledigingen? staat allemaal in de Hadith's hoor en ook in diverse biografieen , en ik ga niet in discussie over dat bombrieven boek, ik vond Jansen fantastisch en die van der Ven saai, langdradig en een beetje gek.

Pinokkio, je kraaienneus groeit weer eens! Je hebt het boek niet gelezen, schaam je niet, maar probeer in het vervolg je voeten niet in je mama's schoentjes te stoppen, daarvoor sta je nog te kort in je kinderschoentjes.

Overigens met je hadieth's, wie A zegt, moet B zeggen. Bekende quote.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6