Bekijk volle/desktop versie : "Ik ben een moslim want....."



08-01-2004, 14:17
"ik drink niet en ik eet geen varkensvlees maar ik beleef de islam op mijn eigen manier"

Als ik op verschillende forums check, dan zie ik het bovenstaande citaat vaak voorbijkomen. Vaak probeert men op een of andere manier hun eigen gedrag goed te praten. Ze gaan zoeken naar een of andere legitieme reden. Een reden om niet te bidden, een reden om je niet aan de islamitisch vastgestelde regels te houden. Een zelfbedachte smoesje zodat je toch de westerse normen en waarden kan vasthouden.


Mensen vinden jullie dat niet hypocriet?


Ik bedoel niet dat ik een perfect mens ben. Alle zonen van Adam zijn tenslotte zondaren en zo heb ik ook mijn fouten. Een periode waar ik bijvoorbeeld niet de salaat verichtte en andere zondes beging. Maar ik heb nooit en nimmer een achterlijk, lomp excuus gebruikt om mijn gedrag goed te praten en dat zou ook NIEMAND moeten doen. Een juiste en acceptabele houding zou moeten zijn dat je erkent dat je fout bezig bent en dat je InshAllah een betere moslim(a) zou moeten worden.

Wat vinden jullie ervaaaaan

salaam

08-01-2004, 14:19



Citaat:
Origineel gepost door RaiseUp
"ik drink niet en ik eet geen varkensvlees maar ik beleef de islam op mijn eigen manier"

Als ik op verschillende forums check, dan zie ik het bovenstaande citaat vaak voorbijkomen. Vaak probeert men op een of andere manier hun eigen gedrag goed te praten. Ze gaan zoeken naar een of andere legitieme reden. Een reden om niet te bidden, een reden om je niet aan de islamitisch vastgestelde regels te houden. Een zelfbedachte smoesje zodat je toch de westerse normen en waarden kan vasthouden.


Mensen vinden dat jullie niet hypocriet?


Ik bedoel niet dat ik een perfect mens ben. Alle zonen van Adam zijn tenslotte zondaren en zo heb ik ook mijn fouten. Een periode waar ik bijvoorbeeld niet de salaat verichtte en andere zondes beging. Maar ik heb nooit en nimmer een achterlijk, lomp excuus gebruikt om mijn gedrag goed te praten en dat zou ook NIEMAND moeten doen. Een juiste en acceptabele houding zou moeten zijn dat je erkent dat je fout bezig bent en dat je InshAllah een betere moslim(a) zou moeten worden.

Wat vinden jullie ervaaaaan

salaam
3alaikom salam wa ra7mattolah,

Klopt wij moeten ons overgeven aan Allah en Zijn religoe volgen i.p.v van deze aan te passen aan onze lusten.

Wa salam

08-01-2004, 19:14
als Allah de maker is van onze religie dan volgen we Allah toch automatisch

08-01-2004, 19:39

Citaat:
Origineel gepost door RaiseUp
"ik drink niet en ik eet geen varkensvlees maar ik beleef de islam op mijn eigen manier"

Als ik op verschillende forums check, dan zie ik het bovenstaande citaat vaak voorbijkomen. Vaak probeert men op een of andere manier hun eigen gedrag goed te praten. Ze gaan zoeken naar een of andere legitieme reden. Een reden om niet te bidden, een reden om je niet aan de islamitisch vastgestelde regels te houden. Een zelfbedachte smoesje zodat je toch de westerse normen en waarden kan vasthouden.


Mensen vinden jullie dat niet hypocriet?


Ik bedoel niet dat ik een perfect mens ben. Alle zonen van Adam zijn tenslotte zondaren en zo heb ik ook mijn fouten. Een periode waar ik bijvoorbeeld niet de salaat verichtte en andere zondes beging. Maar ik heb nooit en nimmer een achterlijk, lomp excuus gebruikt om mijn gedrag goed te praten en dat zou ook NIEMAND moeten doen. Een juiste en acceptabele houding zou moeten zijn dat je erkent dat je fout bezig bent en dat je InshAllah een betere moslim(a) zou moeten worden.

Wat vinden jullie ervaaaaan

salaam
Asalaam alikoum wr wb,

Zo deed ik 6 maanden terug ook..ik zei altijd van "Hijab dragen komt wel als ik getrouwd ben"...Maar gelukkig ben ik tot inkeer gekomen...Alhomdollilah..

Wa salaam..Karima

11-01-2004, 15:14



Citaat:
Origineel gepost door Germen
Shirk. We moeten Allah volgen, geen religie, want een religie is maar een maaksel en Allah is de Maker.
ben je tot het punt gekomen waarbij shirk voor je een stopwoord is geworden?

als Allah Shoebhana wa Taala zegt dat we de dinn moeten volgen, dan doen we dat dus omdat Hij dat zegt.niet omdat de dinn dat zegt. immers hoe zou dat kunnen de dinn kan nie tpraten toch?

ma3a selema
(en ik wacht op nog meer van deze populistische uitspraken)

11-01-2004, 17:41

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Shirk. We moeten Allah volgen, geen religie, want een religie is maar een maaksel en Allah is de Maker.
Salam Germen, weet je wel wat shirk is ?

Allah zegt:

5:3....Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen .

Allah de Verhevene koos voor ons de islaam als religie of godsdienst....Dus volgen we Allah Zijn keuze...we volgen de Maker dus zoals Hij gebied.


Ciao

P.s

re·li·gie (de ~ (v.), -giën/~s)
1 godsdienst

11-01-2004, 18:13
Ik heb een boek gelezen waarin je vraag wordt beantwoord ..


Het heet;
- Waarom ben ik Moslim
- Auteur; Khalil Elmoumni, Iman van de Nasr Moskee te Rotterdam



Het is echt een mooi boek !!


Liefs,


S. Nadoria

11-01-2004, 18:16
Raise up, je hebt helemaal gelijk masha'Allah.

Waarom zouden wij onze zondes goed praten terwijl we die tijd beter kunnen besteden om vergiffenis te vragen aan Allah swt.

Djazaak allahoe geiran.

12-01-2004, 14:17
Je verdraait de discussie weer:

Ik zei:


Citaat:
Origineel gepost door RidouanSalih
3alaikom salam wa ra7mattolah,

Klopt wij moeten ons overgeven aan Allah en Zijn religoe volgen i.p.v van deze aan te passen aan onze lusten.

Wa salam
Jij zei ( en mn reply ):



Citaat:
Origineel gepost door Germen
Shirk. We moeten Allah volgen, geen religie, want een religie is maar een maaksel en Allah is de Maker.
Salam Germen, weet je wel wat shirk is ?

Allah zegt:

5:3....Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen .

Allah de Verhevene koos voor ons de islaam als religie of godsdienst....Dus volgen we Allah Zijn keuze...we volgen de Maker dus zoals Hij gebied.


Ciao

P.s

re·li·gie (de ~ (v.), -giën/~s)
1 godsdienst



Citaat:
Origineel gepost door Germen
Ja, het vereren van iets anders dan de Schepper en het gelijkstellen van iets dat niet de Schepper is aan de Schepper. Vandaar mijn opmerking.
Je zit de discussie weer te verdraaien. Je viel mij aan op de islaam als Godsdienst noemen, terwijl Allah dit zegt. Shirk is ook de eenheid van Allah afsplitsen.


Citaat:

De enige zuivere godsdienst is "al-islaam": deze Arabische uitdrukking betekent in het Nederlands: volledige en onvoorwaardelijke overgave, van lichaam en ziel aan God.
Jep, niet aan de lusten en dergelijke...


Citaat:
Deze daad dus. Niets meer, niets minder. Allah zal alleen deze volledige en onvoorwaardeljke overgave (Islam) accepteren. Geen shirk, geen lege rituelen, geen onoprechtheid.
Mmm, salat e.d zijn lege rituelen ? Allah gebied dit in de Koran en ji ontkent dit.


Citaat:

Slechts onvoorwaardleijek liefde voor Allah en onze medeschepselen die in onze harten brandt. Moge Allah ons allen tot deze ware Deen brengen en alle monotheisten bevrijden van shirk en afgoderij, zoals het katholicisme, de drie-eenheid en de soennah.
Jij hebt nog steeds geen antwoord gegeven op elementaire zaken als:

De uitleg van de Profeet vzmh, waar is die ?
Zijn voorbeeld.
Waarom jij wel mag uitleggen
Waarom de site van jou wel een bron is.

Etc.

Verder staan er posten open over shari3ah e.d.

Gaarne graag reageren op lopende topics en niet steeds jezelf herhalen.

Salam

12-01-2004, 14:31
Is Germen wel in het bezit van hersencellen ? Want hij kraamt onzin uit, net als een hond die net van de kermis komt en er achter komt dat hij niet genoeg geld heeft voor de bots-auto's


12-01-2004, 15:30

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Conclusie: door mij werd "shirk" dus semantisch juist gebruikt.
Jammer.
Nogmaals Germen:

Je verdraait de discussie weer:

Ik zei:


Citaat:
[i]Origineel gepost door RidouanSalih
[B]3alaikom salam wa ra7mattolah,

Klopt wij moeten ons overgeven aan Allah en Zijn religoe volgen i.p.v van deze aan te passen aan onze lusten.

Wa salam
Jij zei ( en mn reply ):



Citaat:
Origineel gepost door Germen
Shirk. We moeten Allah volgen, geen religie, want een religie is maar een maaksel en Allah is de Maker.
Salam Germen, weet je wel wat shirk is ?

Allah zegt:

5:3....Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen .

Allah de Verhevene koos voor ons de islaam als religie of godsdienst....Dus volgen we Allah Zijn keuze...we volgen de Maker dus zoals Hij gebied.


Ciao

P.s

re·li·gie (de ~ (v.), -giën/~s)
1 godsdienst



Citaat:
Origineel gepost door Germen
Ja, het vereren van iets anders dan de Schepper en het gelijkstellen van iets dat niet de Schepper is aan de Schepper. Vandaar mijn opmerking.
Je zit de discussie weer te verdraaien. Je viel mij aan op de islaam als Godsdienst noemen, terwijl Allah dit zegt. Shirk is ook de eenheid van Allah afsplitsen.[/I]

Er staat niet alleen de Koran is 5:3...De islaam. Kun je niets toegeven ? Maar ok.


Citaat:

Klopt, dus ook niet aan de lusten van al-Bukhari c.s.
Klopt alleen kon deze wel 10 tallen verzen plaatsen en accepteren die ontkent, erkent ( gedeeltellijk ). Waar Bucharie de Koran en sunna tegensprak volgen we hem niet.


Citaat:

Allah geeft hier een duidelijke reden voor: het gedenken van Allah om hiermee het geloof (iman) te versterken. Indien de salat wordt verricht omdat het een plicht is, is het een leeg ritueel. Indien Allah op geregelde tijden wordt herdacht en dit inderdaad het geloofsleven verrijkt zoals Allah het bedoeld heeft is het geen leeg ritueel.
Ik zei:

Germen: Deze daad dus. Niets meer, niets minder. Allah zal alleen deze volledige en onvoorwaardeljke overgave (Islam) accepteren. Geen shirk, geen lege rituelen, geen onoprechtheid.

Ridouan:Mmm, salat e.d zijn lege rituelen ? Allah gebied dit in de Koran en ji ontkent dit.

Waarop antwoord je ? Omdat Allah het verplicht heeft voer je het uit. Of moeten wij de geboden van Allah niet volgen ? Verplichtingen volgen we en we mogen de salat niet achteloos opzeggen of haasten ja. Dat is zeker. Maar jij ontkende de salat, dat is iets anders.


Citaat:

Ik leg niets uit, ik ontken slechts de fantasie van de ulema's en lees letterlijk wat er staat.
Nu graag jouw antwoord, je antworodt niet dus mag ik aannemen dat je me gelijk geeft?
Germen: Slechts onvoorwaardleijek liefde voor Allah en onze medeschepselen die in onze harten brandt. Moge Allah ons allen tot deze ware Deen brengen en alle monotheisten bevrijden van shirk en afgoderij, zoals het katholicisme, de drie-eenheid en de soennah.

Ridouan:Jij hebt nog steeds geen antwoord gegeven op elementaire zaken als:

De uitleg van de Profeet vzmh, waar is die ?
Zijn voorbeeld.
Waarom jij wel mag uitleggen
Waarom de site van jou wel een bron is.

Etc.

Verder staan er posten open over shari3ah e.d.

Gaarne graag reageren op lopende topics en niet steeds jezelf herhalen.

Salam

Als je mijn post letterlijk las, dan las je dat jouw verwerping van de sunna dwaling is. M.a.w door niet te antwoorden geef je mij gelijk., jij leest en legt uit, maar de Profeet vzmh niet ?

Ciao

12-01-2004, 20:29

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Ik heb reeds gezegd wat [B]de islaam betekent:
De enige zuivere godsdienst is "al-islaam": deze Arabische uitdrukking betekent in het Nederlands: volledige en onvoorwaardelijke overgave, van lichaam en ziel aan God. Deze daad dus. Niets meer, niets minder. Allah zal alleen deze godsdienst, dus volledige en onvoorwaardeljke overgave (Islam) accepteren. Geen shirk, geen lege rituelen, geen onoprechtheid.
Conclusie: de enige ware religie is overgave aan Allah (Islam). De rest is bijgeloof. Shirk.
Kijk wat je eerder zei ( ik vergroot het ):


Citaat:
[i]Origineel gepost door Germen
Conclusie: door mij werd "shirk" dus semantisch juist gebruikt.
Jammer.
Nogmaals Germen:

Je verdraait de discussie weer:

Ik zei:

[
Salam Germen, weet je wel wat shirk is ?

Allah zegt:

5:3....Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen .

Allah de Verhevene koos voor ons de islaam als religie of godsdienst....Dus volgen we Allah Zijn keuze...we volgen de Maker dus zoals Hij gebied.

Ciao

P.s

re·li·gie (de ~ (v.), -giën/~s)
1 godsdienst



Citaat:
Origineel gepost door Germen
Ja, het vereren van iets anders dan de Schepper en het gelijkstellen van iets dat niet de Schepper is aan de Schepper. Vandaar mijn opmerking.
Je zit de discussie weer te verdraaien. Je viel mij aan op de islaam als Godsdienst noemen, terwijl Allah dit zegt. Shirk is ook de eenheid van Allah afsplitsen.[/I]

Er staat niet alleen de Koran is 5:3...De islaam. Kun je niets toegeven ? Maar ok.[/I]

Duidelijk, aub blijf bij het onderwerp.


Citaat:

Ik ga niet liegen om jou te plezieren. Bovendien plezier ik jou daar niet mee.
Dat geloof ik dan, noem het jezelf om de tuin leiden.


Citaat:

(we=salafi?) De soennah is voornamelijk gebaseerd op de heer Bukhari. Dus? Wat is soennah, wat niet? Dat bepalen dus jullie sjeiks met hun lusten?
Ik zei:

Klopt alleen kon deze wel 10 tallen verzen plaatsen en accepteren die ontkent, erkent ( gedeeltellijk ). Waar Bucharie de Koran en sunna tegensprak volgen we hem niet.

Jammer dat je niet antwoord. Dit zijn de 10 tallen verzen ( Cafeine is Germen ):

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=82479&pagenumber=2

Aangezien je 100 maal niet reageert dan maar zo.

Wat is sunna en wat is niet ? Goede vraag:

Ga naar:

http://www.spubs.com

En dan naar:

[B]The Nobilaty of ashabuul Hadeeth. In het gele zij kader onder het blauwe en groene kader en klik.

Dit is een masha Allah artikel van Al-Khateeb al-Baghdaadee Ra7iemmoe Allah.

Dit zijn mutawattir ahadeeth:

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=34651&dgn=4

Sa7ee7 ahadeeth:

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=6981&dgn=4

Da3eef:

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=32638&dgn=4

Bucharie:

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=20153&dgn=4

De anders verzamelers van de 6 moeder boeken ( Bucharie en muslim inbegrepen, kijk hoeveel niet Arabieren... ):

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=21523&dgn=4

Andere verzameleraars:

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=11802&dgn=4

Kijk ook dat alle Ullama in verbinding stonden met elkaar.....

Duidelijk wat de sunna is.


Citaat:

Ik ontken de salat niet, ik ontken de soennitische interpretatie van "salat". Salat betekent geregeld Allah herdenken. Niet gedachtenloos plichtgebedjes opzeggen .
Dit was de discussie:

Ik zei:

Germen: Deze daad dus. Niets meer, niets minder. Allah zal alleen deze volledige en onvoorwaardeljke overgave (Islam) accepteren. Geen shirk, geen lege rituelen, geen onoprechtheid.

Ridouan:Mmm, salat e.d zijn lege rituelen ? Allah gebied dit in de Koran en ji ontkent dit.

Ridouan: Waarop antwoord je ? Omdat Allah het verplicht heeft voer je het uit. Of moeten wij de geboden van Allah niet volgen ? Verplichtingen volgen we en we mogen de salat niet achteloos opzeggen of haasten ja. Dat is zeker. Maar jij ontkende de salat, dat is iets anders.

Koran:

2:238. Waakt over uw gebeden en het tussengebed en stelt u ootmoedig voor Allah.

En:

107. De Noden van Buren (Al-Maa'oen)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Hebt gij hem gezien die deze godsdienst loochent?

2. Het is degene die de wees verstoot,

3. Hij wekt anderen niet op de armen te voeden.

4. En wee degenen die bidden,

5. En de gebeden achteloos opzeggen.

6. En zij, die er mee te koop lopen.

7. En zich er van weerhouden de behoeftige vriendelijkheid te betonen

Nergens in de sunna staat dat wij gedachtenloos plichtgebedjes opzeggen....Niemand keurt dat goed. Je gebed moet je wel opzeggen......Laster maar raak.



Citaat:

Ik heb gereageerd, namelijk door te stellen dat jouw vragen uitgaan van een onjuiste premisse, dat ik de koran uitleg. Ik leg niet uit, ik zeg letterlijk wat er in de Koran staat. Dus kan je me ook niet verwjten dat ik mijn eigen uitleg boven die van de Profeet en de metgezellen stel, want nogmaals: ik leg niet uit. Vervolgens constateerde ik dat jij niet ingaat op mijn punt, En zo gaat het vaker. [/B]
Je leest de Koran letterlijk zeg je ? Kijk bij het vorige punt. Verder ga je weer niet in op mn vragen:

Germen: Slechts onvoorwaardleijek liefde voor Allah en onze medeschepselen die in onze harten brandt. Moge Allah ons allen tot deze ware Deen brengen en alle monotheisten bevrijden van shirk en afgoderij, zoals het katholicisme, de drie-eenheid en de soennah.

Ridouan:Jij hebt nog steeds geen antwoord gegeven op elementaire zaken als:

De uitleg van de Profeet vzmh, waar is die ?
Zijn voorbeeld.
Waarom jij wel mag uitleggen
Waarom de site van jou wel een bron is.

Etc.

Verder staan er posten open over shari3ah e.d.

Gaarne graag reageren op lopende topics en niet steeds jezelf herhalen.

Salam

Ridouan: Als je mijn post letterlijk las, dan las je dat jouw verwerping van de sunna dwaling is. M.a.w door niet te antwoorden geef je mij gelijk., jij leest en legt uit, maar de Profeet vzmh niet ?

Ciao

Jij komt met ideen die de Koran tegenspreken Germen.

Duidelijk.

Verder lees je letterlijk zeg je, waarom dan de shari3ah ontkennen ? De uitleg van de Profeet vzmh ? de sa7aba ra. ? Zeggen dat we de Koran moeten begrijpen met eerdere Openbaringen ? Etc.

14-01-2004, 02:38


Ik begrijp niet waarom deze engerd (Germen) nog niet gebanned is.

C'est pas possible ca !

14-01-2004, 13:29

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Ik heb reeds gezegd wat [B]de islaam betekent:
De enige zuivere godsdienst is "al-islaam": deze Arabische uitdrukking betekent in het Nederlands: volledige en onvoorwaardelijke overgave, van lichaam en ziel aan God. Deze daad dus. Niets meer, niets minder. Allah zal alleen deze godsdienst, dus volledige en onvoorwaardeljke overgave (Islam) accepteren. Geen shirk, geen lege rituelen, geen onoprechtheid.
Conclusie: de enige ware religie is overgave aan Allah (Islam). De rest is bijgeloof. Shirk.

[/B]
Wat een imbeciel ben je toch. Heb je de quran wel eens open gedaan? je moet eens kijken hoeveel bevelen aan de gelovigen worden gegeven. En die bevelen hoor je allemaal op te volgen. Al die bevelen houden ook de islam in.

Volgens mij ontken je de quran. Je bent de term qoraniet niet eens waardig.