Bekijk volle/desktop versie : Vasten als je borstvoeding geeft?



15-06-2008, 17:30
Bismillah,

Asalaamu alikum warahmatoellah

ik was afgelope ramadaan zwanger en heb een aantal dagen niet gevast omdat het te zwaar voor mij werd. nou is mijn vraag; binnen welke tijd ik het moet inhalen. ik weet dat je het altijd zo snel mogelijk weer moet inhalen maar omdat ik borstvoeding geef vraag ik me af of de situatie anders ligt omdat anders de voeding achteruit kan gaan. Allahoe ah3lem.
graag antwoord met daliel. barakAllahoe fiek,

wa asalaamu alikum.

15-06-2008, 17:59


Salamu Alaikum
Vorige Ramadan gaf ik nog Full Time borstvoeding en ik vroeg me toen ook af of ik moest/mocht vasten of niet, Islam zegt, als je het aankan en als het gezond is en niet tegenwerkt met de melkproductie mag je vasten, dus ik heb toen aan men dokter gevraagd, aan 2 dokters eigenlijk of het vasten invloed zou hebben op men melk productie en zij zeiden van niet, zolang ik na zonsondergang genoeg eet en drink, vooral drink!!!! Dus ik raad u aan het gewoon in te halen voor Ramadan begint, raadpleeg uw dokter, en probeer het gewoon dag per dag, of doe een dag per week ofzo.

15-06-2008, 18:05
ik zal t dan even navragen, t enige nadeel is nu dat maghreb pas rond 10 uur is. dan zou ik in de ochtend veel moeten drinken. ik ga t proberen insha'Allah. barakAllahoe fieki