Bekijk volle/desktop versie : Schoonouders, je wordt er GEK van!



Pagina's : [1] 2 3

14-06-2008, 23:10
Hoi mensen, ik open gewoon nogmaals een topic. Ik woon heel dicht bij mijn schoonouders. En ik vind dat ze mij te veel claimen, als ik een paar dagen niet bij ze op bezoek ben geweest, krijg ik altijd te horen van waarom ben je al een paar dagen niet geweest. En ik wordt daar GEK van. ik hou niet van die opmerkingen. Heel soms worden er opmerkingen gemaakt over mn uiterlijk zoals dat ik te strakke kleren draag. Ook als ik naar mn ouders ga die 2,5 uur van mij vandaan wonen (ik ga meestal alleen zonder mn man en blijf dan een paar dagen) krijg ik altijd opmerkingen dat ik het had moeten zeggen. Terwijl ik het met mn man heb overlegd en hij vind het goed. Ik word altijd gek als er opmerkingen naar mij toe gemaakt worden door hun waarover dan ook. Ze moeten mij respecteren en me in mn waarde laten.En ook moeten ze weten dat ik t liefst 1 keer in de week kom en niet vaker. Soms wordt ik gewoon helemaal gek van ze. Zo erg zijn ze niet maar ik vind het echt niet leuk als er weer eens een opmerking of verwijt is geplaatst.

Hoe vaak gaan jullie naar je schoonouders en hoe is de band met hun?

P.s. veel dank aan Noona en Maroc_Meissie die ik al via de pm om raad heb gevraagd De 2 serieuze en goede raadgevers van Marokko.nl die sterk in t leven staan

14-06-2008, 23:12


Laat je tanden zien ej juist afstand. Dat teveel slijmerige gedoe daar schiet je niets mee op. Zo nu en dan ff langsgaan en op speciale gelegenheden maar laat merken waar voor jou de grens ligt. Kunnen ze daar niet mee leven, jammer dan! Jij hebt ook je eigen leven..

14-06-2008, 23:37
Ik zou gewoon door blijven gaan met hoe jij wilt leven en vooral niet gaan veranderen n.a.v. hun opmerkingen.
Laat je man er ook eens wat van zeggen, van hun zoon kunnen ze het eerder hebben dan van hun schoondochter.

Wat betreft opmerkingen: reageer daarop, maar op een nette manier. Zo weten ze dat je man achter je staat en dat je niet van plan bent te veranderen, maar kunnen ze je niet beschuldigen van brutaal/onbeschoft gedrag.

Op den duur zullen ze door moeten hebben dat je toch echt je eigen kijk op het leven hebt en dat die anders is dan die van hun.

ik woon best vlak bij mijn schoonouders, ga 1 keer per week langs, soms als ik me verveel ook wel 2 keer. Zij komen denk ik 2 keer per jaar bij mij langs en dan ook alleen op uitnodiging, nog nooit heeft er iemand van hun onverwacht bij mij voor de deur gestaan...Alhamdoelilah...En mijn schoonmoeder vinjd juist dat ik te weinig naar mijn ouders ga...

14-06-2008, 23:41
Maak je niet druk meid....komt wel goed inschallah. Zie dit ook als een beproeving, het heeft tijd nodig...maar na een poos..kan best lang duren..want je weet..marokkanen zijn hardleers..vooral de oudere generatie..Heb geduld en stel prioriteiten en heb respect voor je schoonouders ondanks alles..Dat maakt jou te allen tijde de grote winnaar!

P.s. dank voor de compliment

15-06-2008, 00:02


Je hebt gelijk hoor meid. Ik zou ook helemaal knetter worden van mensen die zich opdringen. Ze moeten gewoon begrijpen dat haar zoon nu een vrouw heeft en zat ze nu gewoon een stap achteruit moet doen: loslaten. Ik zou het met je man bespreken, niet opkroppen anders wordt het alleen erger!

15-06-2008, 00:21
Meid wat vervelend voor je.
ik heb daar ook een tijdje last van gehad, weet je wat bij mij hielp?

ik heb mijn schoonmoeder een keer gewoon apart genomen, ik heb in besloten sfeer een goed gesprek met HAAR gehad, alleen

en het hielp! na een rustig gesprek gehad te hebben met wederzijds respect hebben we sindsdien een goede band elhamdolilah. ze zeurt niet meer als ik lang niet ben geweest, sterker nog ze BEGRIJPT het.. terwijl ik dat eerst voor onmogelijk zag

ik moet je wel zeggen dat ik dit alleen met mijn schoonmoeder had, mijn schoonvader maakte het allemaal niks uit, kom je 1x per week prima, kom je 7x per week ook prima, mrahbabiek

15-06-2008, 00:24

Citaat door mademoiselle23:
Hoi mensen, ik open gewoon nogmaals een topic. Ik woon heel dicht bij mijn schoonouders. En ik vind dat ze mij te veel claimen, als ik een paar dagen niet bij ze op bezoek ben geweest, krijg ik altijd te horen van waarom ben je al een paar dagen niet geweest. En ik wordt daar GEK van. ik hou niet van die opmerkingen. Heel soms worden er opmerkingen gemaakt over mn uiterlijk zoals dat ik te strakke kleren draag. Ook als ik naar mn ouders ga die 2,5 uur van mij vandaan wonen (ik ga meestal alleen zonder mn man en blijf dan een paar dagen) krijg ik altijd opmerkingen dat ik het had moeten zeggen. Terwijl ik het met mn man heb overlegd en hij vind het goed. Ik word altijd gek als er opmerkingen naar mij toe gemaakt worden door hun waarover dan ook. Ze moeten mij respecteren en me in mn waarde laten.En ook moeten ze weten dat ik t liefst 1 keer in de week kom en niet vaker. Soms wordt ik gewoon helemaal gek van ze. Zo erg zijn ze niet maar ik vind het echt niet leuk als er weer eens een opmerking of verwijt is geplaatst.

Hoe vaak gaan jullie naar je schoonouders en hoe is de band met hun?

P.s. veel dank aan Noona en Maroc_Meissie die ik al via de pm om raad heb gevraagd De 2 serieuze en goede raadgevers van Marokko.nl die sterk in t leven staan



Wat een gezeur elke keer. Wees blij dat je ze nog hebt. Het leven ziet er een stuk eenzamer uit wanneer ze er eenmaal niet zijn en er zal ook een stuk in het hart van je man afsterven. Dus ga lekker wat nuttigs doen in plaats van fora afstruinen om over je schoonouders te zeiken

15-06-2008, 00:34
Ik wist niet dat het een probleem was wanneer de schoonouders hun schoondochter vaker willen zien

dat is toch lief?? Misschien voelen ze zich eenzaam & vinden ze het fyn gezelschap te hebben of misschien willen ze gewoon een beter band met jou ; u beter leren kennen.

& ja strakke kledy hoort niet ; jy mag u best wel bedekken als je naar hun toe gaat. Je hebt toch geen man nodig om te weten dat zoiets HCHOUMA is.

Maarja sommige hebben nu eenmaal een klote schoondochter

15-06-2008, 02:41
Soebhanallah er zijn meiden die echt krengen van een schoonouders hebben en jij zeurt omdat ze jou vragen vaker bij hen te komen

Dit is echt zeuren. Je moet blij zijn dat ze je mogen en dat je geen schoonouders hebt die jou het leven zuur maken.

Sorry, maar je overdrijft enorm. Je gaat er heus niet dood van door een paar dagen (paar uurtjes) bij hen te blijven.

Wees blij dat je lieve schoonouders hebt en maak ze blij opdat jij inschallah beloningen zult ontvangen omdat je het fi sabilillah doet.

15-06-2008, 08:37

Citaat door oegt_sara:
Soebhanallah er zijn meiden die echt krengen van een schoonouders hebben en jij zeurt omdat ze jou vragen vaker bij hen te komen

Dit is echt zeuren. Je moet blij zijn dat ze je mogen en dat je geen schoonouders hebt die jou het leven zuur maken.

Sorry, maar je overdrijft enorm. Je gaat er heus niet dood van door een paar dagen (paar uurtjes) bij hen te blijven.

Wees blij dat je lieve schoonouders hebt en maak ze blij opdat jij inschallah beloningen zult ontvangen omdat je het fi sabilillah doet.



Dat jij het niet vervelend zou vinden betekend niet dat een ander het niet ervaart als vervelend. Ieder mens zit anders in elkaar en gaat op een andere manier met zaken om. Als zij dit zo ervaart dan is het voor haar eenmaal zo.

15-06-2008, 08:40

Citaat door mademoiselle23:
Hoi mensen, ik open gewoon nogmaals een topic. Ik woon heel dicht bij mijn schoonouders. En ik vind dat ze mij te veel claimen, als ik een paar dagen niet bij ze op bezoek ben geweest, krijg ik altijd te horen van waarom ben je al een paar dagen niet geweest. En ik wordt daar GEK van. ik hou niet van die opmerkingen. Heel soms worden er opmerkingen gemaakt over mn uiterlijk zoals dat ik te strakke kleren draag. Ook als ik naar mn ouders ga die 2,5 uur van mij vandaan wonen (ik ga meestal alleen zonder mn man en blijf dan een paar dagen) krijg ik altijd opmerkingen dat ik het had moeten zeggen. Terwijl ik het met mn man heb overlegd en hij vind het goed. Ik word altijd gek als er opmerkingen naar mij toe gemaakt worden door hun waarover dan ook. Ze moeten mij respecteren en me in mn waarde laten.En ook moeten ze weten dat ik t liefst 1 keer in de week kom en niet vaker. Soms wordt ik gewoon helemaal gek van ze. Zo erg zijn ze niet maar ik vind het echt niet leuk als er weer eens een opmerking of verwijt is geplaatst.

Hoe vaak gaan jullie naar je schoonouders en hoe is de band met hun?

P.s. veel dank aan Noona en Maroc_Meissie die ik al via de pm om raad heb gevraagd De 2 serieuze en goede raadgevers van Marokko.nl die sterk in t leven staan


Laat je grenzen zien en geef aan dat je het niet leuk vind dat je elke keer zulke opmerkingen krijgt. Probeer ook hun kant van het verhaal te begrijpen. De eerste generatie heeft vaak nog andere ideeen en gewoontes erop na. Misschien zijn ze het gewend dat hun schoondochter vaak langs komt en zich wat meer bedekt in hun bijzijn. Maak hen duidelijk dat je de opmerkingen niet leuk vind, vaak zijn mensen zich niet eens bewust van wat ze een ander aandoen. Blijf communiceren en rustig tegenover hen, want het zijn immers wel de ouders van je man.

Insha Allaah komt alles goed

15-06-2008, 09:42

Citaat door StreetChic:
Ik wist niet dat het een probleem was wanneer de schoonouders hun schoondochter vaker willen zien

dat is toch lief?? Misschien voelen ze zich eenzaam & vinden ze het fyn gezelschap te hebben of misschien willen ze gewoon een beter band met jou ; u beter leren kennen.

& ja strakke kledy hoort niet ; jy mag u best wel bedekken als je naar hun toe gaat. Je hebt toch geen man nodig om te weten dat zoiets HCHOUMA is.

Maarja sommige hebben nu eenmaal een klote schoondochter



Nou geloof me, als je een zware werkdag achter de rug hebt, dan wil je nog maar 1 ding: Naar je eigen huisje, douchen, comfortabele kleding aan, iets makkelijks koken en hangen op de bank.
Als je dan verplicht naar je schoonouders moet, kan dat alemaal niet en ben je oolk nog eens verplicht gezellig te doen terwijl je daar geen energie meer voor hebt en gewoon naar wat rust verlangd (op je werk zit je immers al de hele dag tussne de mensen)

en wat betreft kleding, als jij je kleed naar wat jij goed vind, waarom zou je je moeten aanpassen als je bij je schoonouders bent?? TS vertelde ok dat haar schoonouders vlakbij wonen, dus ookal past ze haar kleding aan als ze langsgaat, ze zullen haar toch wel regelmatig buiten tegen komen en zien hoe ze er dagelijks bij loopt...

15-06-2008, 12:08


Ik heb dit in het begin ook gehad met mijn schoonouders...

En heel soms nog wel eens...

Mijn schoonouders hebben 7 kinderen en die zijn allemaal al getrouwd en ze vormen een hele hechte familie die bijna elke weekend en soms nog meer bij elkaar komen....

Ze verwachten van mij dat ik ook 2 keer in de week langs kwam en dan uren zitten, maar ik kom 1 keer in de week en soms om de 14 dagen en dan blijf ik 2 a 3 uurtjes zitten en dan ga ik weer weg....

Ik krijg vaak te horen waarom gaan jullie nu al weg?, waarom kom je nooit?
Gek word ik ervan....
Ik heb ze al uitgelegd dat ik er niet van hou om vaak familie te bezoeken, maar dat begrijpen ze maar niet...
Ook vraagt schoonmoeder vaak aan mijn man waarom we al zo lang niet bij zijn zussen zijn geweest en dan krijgen ze weer een hele discussie...

Het is gelukkig wel iets minder geworden maar ik merk wel dat wij nu de buitenbeentjes zijn geworden van de familie...

15-06-2008, 12:18
tja verhuizen moet je


en leef je leven hoe jij dat wil en een opmerking zeg er dan wat van jeetje

15-06-2008, 12:33

Citaat door zainab2:
Dat jij het niet vervelend zou vinden betekend niet dat een ander het niet ervaart als vervelend. Ieder mens zit anders in elkaar en gaat op een andere manier met zaken om. Als zij dit zo ervaart dan is het voor haar eenmaal zo.


helemaal waar! Mensen zijn verschillend. Ik irriteer me rot aan mensen die andere vergelijken met zichzelf.

Pagina's : [1] 2 3