Bekijk volle/desktop versie : ?????? snap iemand hier iets van



Pagina's : [1] 2

14-06-2008, 18:50
Meng de 4 eieren, 1 glas suiker, 1 glas zonnebloemolie, 2 glazen magere yoghurt en het zakje bakpoeder en vanillesuiker in een schaal.
Meng het goed tot het een mengsel word, giet er griesmeel bij en blijf roeren.
Giet de griesmeel er niet in een keer bij, maar beetje bij beetje.
Ook dat moet je mengen tot een geheel. Wanneer je dat hebt gedaan, dek je een ovenschaal met bakpapier.Vervolgens giet je het mengsel in de overschaal. Zet de over niet al te hoog, gewoon voor je standaard cake tamparatuur.

Kijk steeds of hij al gaar is of niet, wanneer de cake mooi goudbruin gekleurd is moet ie eruit.
Laat m even afkoelen, en smeer m vervolgens in met jam. Alleen de bovenkant!
Stoor er vervolgens wat cocos of gebroken amandelen op!

En eetsmakelijk!

dat zwart gedrukt, snap jullie wat ze hiermee bedoelt

14-06-2008, 19:05



Citaat door 112233moh:


dek je een ovenschaal met bakpapier.

dat zwart gedrukt, snap jullie wat ze hiermee bedoelt



In de winkel verkopen ze rollen bakpapier zoals aluminiumfolie en vershoudfolie ligt dus ook daarbij, zodat de cake niet vast gaat plakken aan je ovenschaal en krijg je die cake er makkelijk uit.

wasalaam

14-06-2008, 19:08
je kan je bakvorm ook gewoon goed invetten met boter heb je het zelfde effect..

14-06-2008, 20:10
ach meid als het een griesmeel cake is dan moet je het helemaal niet bedekken bakblik met boter en bloem gelijk in voorverwarmde oven op 160 graden bakken en als het mooi goudbruin is ga je met satestokje doorheen prikken als het niet plakt dan is het gaar

14-06-2008, 20:19



Citaat door dina34:
ach meid als het een griesmeel cake is dan moet je het helemaal niet bedekken bakblik met boter en bloem gelijk in voorverwarmde oven op 160 graden bakken en als het mooi goudbruin is ga je met satestokje doorheen prikken als het niet plakt dan is het gaar


okey bedankt, en ik ben een jongen .. wou dit alleen ff weten want heb de cake nu in de oven. alleen de cake zakt elke keer naar beneden en dan weer omhoog. weet iemand mischien wat hier de oorzaak van is... ik hoop dat het gelukt is. anders ga ik echt schreeuwen en gooi ik alle pannen!! En ojah moet je eiwit. of de hele ei erin.. en ik heb de helft van de zak griesmeel erin gedaan. of moet de hele zak...!!! en de rest heb ik goed gedaan inschallah

14-06-2008, 20:22
Als er staat meng 4 eieren, dan bedoelen ze ook de gehele inhoud van de eieren.

tenzij er staat: eiwit ( doorzichtige inhoud) eidooier ( gele inhoud)

14-06-2008, 20:29

Citaat door cupDelicious85:
Als er staat meng 4 eieren, dan bedoelen ze ook de gehele inhoud van de eieren.

tenzij er staat: eiwit ( doorzichtige inhoud) eidooier ( gele inhoud)



klopt love youuuuuuuuuu mijn cake is gelukttt hij is uitgekomen hoe mijn tante het ook heeft gemaakt subhanallah... hoe kan ik diegene bedanken wie de cake heeft ontworpen kusjess van mijnnn

14-06-2008, 20:29

Citaat door 112233moh:
okey bedankt, en ik ben een jongen .. wou dit alleen ff weten want heb de cake nu in de oven. alleen de cake zakt elke keer naar beneden en dan weer omhoog. weet iemand mischien wat hier de oorzaak van is... ik hoop dat het gelukt is. anders ga ik echt schreeuwen en gooi ik alle pannen!! En ojah moet je eiwit. of de hele ei erin.. en ik heb de helft van de zak griesmeel erin gedaan. of moet de hele zak...!!! en de rest heb ik goed gedaan inschallah




ooh sorry dacht dat je een vrouw was keek niet eens naar je profiel ahahaha
maar kijk je moet zoiezo de oven niet open doen want dan zakt het in

dit is een goed recept

oven voorverwarmen op 180 graden
bakvorm invetten met boter en bestrooi het met bloem

4 eieren
2 glazen suiker (125 ml) zit in een glas
2 vanille suiker
2 glazen olie
400 ml vanille vla
1 bakpoeder
500 gram griesmeel


eerst de eieren ,suiker,vanille suiker goed met mixer mixen
daarna doe je de olie erbij en dan de vanillevla , daarna bakpoeder en griesmeel

bak het op 160 graden ongeveer 45 tot 50 minuten gaar
haal het uit de oven en besmeer het met abrikozen jam en bestrooi het met cocos

14-06-2008, 20:31

Citaat door 112233moh:
klopt love youuuuuuuuuu mijn cake is gelukttt hij is uitgekomen hoe mijn tante het ook heeft gemaakt subhanallah... hoe kan ik diegene bedanken wie de cake heeft ontworpen kusjess van mijnnn
mooi zo.. je mag zachtjes in je handen klappen voor jezelf, echt waar.

En een du3a richten ( als dank voor de eigenaar van het recept) zou een mooie manier zijn om desbetreffende persoon te bedanken.

Eet smakelijk!

14-06-2008, 20:32

Citaat door 112233moh:
klopt love youuuuuuuuuu mijn cake is gelukttt hij is uitgekomen hoe mijn tante het ook heeft gemaakt subhanallah... hoe kan ik diegene bedanken wie de cake heeft ontworpen kusjess van mijnnn



het is dus gelukt goedzo

14-06-2008, 20:33

Citaat door cupDelicious85:
mooi zo.. je mag zachtjes in je handen klappen voor jezelf, echt waar.

En een du3a richten ( als dank voor de eigenaar van het recept) zou een mooie manier zijn om desbetreffende persoon te bedanken.

Eet smakelijk!



Ja schattt Dankje welll. en dina jij ook. maar ik heb 3 x de oven open gemaakt is dat :traan:. ik ga echt huilen als dat erg is!!! oeffff

14-06-2008, 20:39

Citaat door 112233moh:
Ja schattt Dankje welll. en dina jij ook. maar ik heb 3 x de oven open gemaakt is dat :traan:. ik ga echt huilen als dat erg is!!! oeffff



mischien zal het wel lukken voortaan bij elke soort cake wat dan ook geen oven open doen pas als het klaar is

14-06-2008, 20:40



Citaat door 112233moh:
Ja schattt Dankje welll. en dina jij ook. maar ik heb 3 x de oven open gemaakt is dat :traan:. ik ga echt huilen als dat erg is!!! oeffff



Ik zie het nu pas, je bent een man. Is het nou gelukt of niet, vanwaar die verdwaalde traan. En niet te vaak de ovendeur opendoen is niet goed voor het bakproces.

[ gelieve me te adressen met mijn nick of nora, geen schat ]

14-06-2008, 20:47

Citaat door cupDelicious85:
Ik zie het nu pas, je bent een man. Is het nou gelukt of niet, vanwaar die verdwaalde traan. En niet te vaak de ovendeur opendoen is niet goed voor het bakproces.

[ gelieve me te adressen met mijn nick of nora, geen schat ]



OKey noraa Toch bedanktt (schat) tussen haakjes

14-06-2008, 20:50
dinaa. dankje voor die recept met die vla ik ga die volgende week maken nu leer ik al een beetje. ik kan al rijst, Macaroni, spaggeti, en mijn wonder cake.. behalve Marmita en hrira wil ik ook wel eens leren. kun je me daar een recept voor geven...

veel liefs mootje

Pagina's : [1] 2