Bekijk volle/desktop versie : Ik heb je advies nodig..



Pagina's : [1] 2

14-06-2008, 18:37
Beste marokko.nl leden,

Ik zit met een huge problem. Ik heb een aantal jaar geleden een jongen leren kennen. Eerst wou ik niks met hem te maken hebben, omdat hij in de drugswereld zat en ik anti-criminelen ben. Ik hield hem op verre afstand maar hij kwam elke keer weer contact opzoeken. Hij stapte uit de drugsbusiness maar ik vertrouwde het nog steeds allemaal niet, moehiem om een groot verhaal kort te maken hij was echt gestopt en we kregen een relatie. Ik hou zoveel van deze man en kan gewoon niet meer zonder hem. Hij is zo een goede mens geworden met een goede baan. Nou zul je wel denken, mens wat zeik je hij is toch gestopt leef lang en geluk, maar ik weet niet of ik dat kan. Pas geleden begon hij geheimzinnig te doen en kwam ik erachter dat hij me ten huwlijk wilde gaan vragen. Nou komt het probleem, voor dat hij om mijn hand komt vragen gaat mijn famillie research doen over hem. Als mijn vader of broers alleen het woord drugs horen, dan is het zoiezo end of story, ookal doet ie daar allang niet meer aan. Zij weten zelf ook dat ik niks met dat soort mensen te maken wil hebben, maar iedereen verdient een tweede kans. Ik weet echt niet wat ik moet doen en heb mn vriend ook nog niks hierover vertelt.

Wat moet ik nou doen? ik wist dat dit eraan zat te komen, maar heb altijd gedaan alsof zijn verleden er niet was.

14-06-2008, 18:39


Owh jeetje wat moeilijk hee! Ik denk dat je het beter aan je vriend kan vertellen, misschien kunnen jullie dan samen een oplossing ervoor bedenken?

14-06-2008, 18:40
je ouders ervan overtuigen dat het toch een goeie jongen is!

14-06-2008, 18:44
Ik snap je lieverd, moeilijk. Kan je er niet over praten met ze?
Zijn verleden moet je vergeten, hij is een ander mens nu, Alhamdoulillah.
Je moet proberen om er over te praten met je vader, en als dat niet gaat.
Dan kan je toekomstige het beter doen, ik bedoel je vader en je broers zullen vast wel willen luisteren. Verder als hij niet geaccepteerd wordt, dan is het inderdaad moeilijk voor jullie, ik weet dan verder ook niet wat je kan doen.
Het beste is gewoon praten, meer kan je niet doen. Insh'Allah komt alles goed voor je, wens je veel succes

Aisha.

14-06-2008, 18:49


uhmmm verel je ouders de hele verhaal wat er gebeurd is enzo ( of je moeder alleen) ze zullen het wel begrijpen als ze echt van je houden.

Ik hoop dat jullie samen met elkaar gaan trouwen. (inshallah)

14-06-2008, 18:51
Ja, ik ga het er inderdaad binnenkort met hem over hebben, maar dan is dit nog niet uit de wereld.

Mijn ouders zijn koppig. Ze denken dat zulke mensen altijd terug vallen in hun oude routine.

bedankt voor jullie reacties

14-06-2008, 18:55

Citaat door Marokkaanse2008:
Ja, ik ga het er inderdaad binnenkort met hem over hebben, maar dan is dit nog niet uit de wereld.

Mijn ouders zijn koppig. Ze denken dat zulke mensen altijd terug vallen in hun oude routine.

bedankt voor jullie reacties



Klopt dat, ze zijn niet de enige. Mijne denken precies zo, echt vervelend. Maarja je kan er niets aan doen. Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw.

14-06-2008, 18:57

Citaat door Marokkaanse2008:
Ja, ik ga het er inderdaad binnenkort met hem over hebben, maar dan is dit nog niet uit de wereld.

Mijn ouders zijn koppig. Ze denken dat zulke mensen altijd terug vallen in hun oude routine.

bedankt voor jullie reacties

Dan moet je het ze goed uitleggen en er echt van overtuigen. Is er niemand in de familie die je ouders van kan overtuigen dat hij zijn leven heeft verbeterd?

14-06-2008, 18:58

Citaat door RREDOUANNNN:
Je ouders hebben gelijk

Jij kan beter maar niks zeggen, want wat jij zegt is allemaal onzin. Is namelijk aan je reacties te blijken!

14-06-2008, 18:59

Citaat door Marokkaanse2008:
Beste marokko.nl leden,

Ik zit met een huge problem. Ik heb een aantal jaar geleden een jongen leren kennen. Eerst wou ik niks met hem te maken hebben, omdat hij in de drugswereld zat en ik anti-criminelen ben. Ik hield hem op verre afstand maar hij kwam elke keer weer contact opzoeken. Hij stapte uit de drugsbusiness maar ik vertrouwde het nog steeds allemaal niet, moehiem om een groot verhaal kort te maken hij was echt gestopt en we kregen een relatie. Ik hou zoveel van deze man en kan gewoon niet meer zonder hem. Hij is zo een goede mens geworden met een goede baan. Nou zul je wel denken, mens wat zeik je hij is toch gestopt leef lang en geluk, maar ik weet niet of ik dat kan. Pas geleden begon hij geheimzinnig te doen en kwam ik erachter dat hij me ten huwlijk wilde gaan vragen. Nou komt het probleem, voor dat hij om mijn hand komt vragen gaat mijn famillie research doen over hem. Als mijn vader of broers alleen het woord drugs horen, dan is het zoiezo end of story, ookal doet ie daar allang niet meer aan. Zij weten zelf ook dat ik niks met dat soort mensen te maken wil hebben, maar iedereen verdient een tweede kans. Ik weet echt niet wat ik moet doen en heb mn vriend ook nog niks hierover vertelt.

Wat moet ik nou doen? ik wist dat dit eraan zat te komen, maar heb altijd gedaan alsof zijn verleden er niet was.


Aii, niet zo best.Ik zou zeggen.Praat er met hem over en overleg met je ouders en vertel ze dat hij is verandert en dat hij niet meer in de drugs zit maar een baan heeft.
Ghair Insha allah!

14-06-2008, 19:05
RREDOUANNNN: Ja want jij en mn ouders die kunnen in de toekomst kijken toch?

Hij was jong en dom. Hij heeft de afgelopen jaren kei hard gewerkt om zich te bewijzen dat hij niet meer op het slechte pad zit.


hannan_250: Ik weet het niet meid. Maar ik weet wel dat mijn ouders in dit soort dingen koppig zijn en dat we nog een helle lange weg te gaan hebben, als het ons uberhaupt lukt ze over te halen.

14-06-2008, 19:08
ach joh...je ouders zullen het vast accepteren...
hij zit in de drugswereld..dus hij heeft geld...en geld maakt marokkanen blij...!! maak je geen zorgen!!
hoe meer geld hoe meer vreugd

14-06-2008, 19:11


Het zijn allemaal goede jongens alleen de een houdt ervan om snel en riscovol om geld verdiennen en andere neemt gewoon een baantje.... ieder zijn..... zoals je zegt.. ieder heeft recht op een kans

14-06-2008, 19:12

Citaat door Toena:
ach joh...je ouders zullen het vast accepteren...
hij zit in de drugswereld..dus hij heeft geld...en geld maakt marokkanen blij...!! maak je geen zorgen!!
hoe meer geld hoe meer vreugd

Hij ZAT, met hoofdletters in die wereld. Hij is nu Alhamdoulillah een goede man.




RREDOUANNNN: Jonge, ga iemand anders lastig vallen. Hij heeft 2 armen en benen en een neus. Dus hij is normaal.

14-06-2008, 19:15
pff is moeilijk voor je meid mijn vriendin had het zelfde probleem maar zij heeft het gewoon stop gezet :s ze was te bang om verder te gaan en nu is ze met iemand anders getrouwd .. maar je moet goed kijke of hij het waard is meid xx

Pagina's : [1] 2