Bekijk volle/desktop versie : Marokko2008!!

Pagina's : [1] 2 3

13-06-2008, 10:55
Het is bijna weer zover. Het "evenement" van het jaar!

De zomervakantie staat voor de deur, en binnenkort vertrekken vele Marokkanen naar hun land...

Deel hier je verhalen, foto's en tips voor onderweg en in Marokko zelf.

Vertel je blunders, en de momenten die je nooit meer vergeet.

Leef je uit..!!!!

13-06-2008, 11:27

nou Het "evenement" van het jaar! ik dacht meer een volksverhuizing voor een paar weken ahahha

13-06-2008, 11:27

13-06-2008, 11:36
zal ik dan maar spits afbijten.................

in 2003 gingen we dus naar el maghrib, wij met z'n allen in m'n pa z'n bus. moehim wij zo in spanje rijden, ineens hadden we klapband, je zou zeggen, oke kwestie van andere band omwisselen, en klaar is kees, maar niet met ons, wij hadden namelijk niet de juiste krik die onze auto een stuk omhoog kon doen om de band te verwisselen.

dus wij dachten, oke dan maar proberen een nederlandse of marokkaanse reiziger die een bus heeft laten stoppen zodat we gebruik konden maken van hun krik...................wij dus proberen doormiddel van onze handen wild te zwaaien een bus proberen te laten stoppen.........................in plaats daarvan toeteren ze en rijden ze door

moehim na een aantal keren wild zwaaien met onze armen stopte een bus en een personen auto shab hollandse mocro's. wij mochten hun krik gebruiken en ze hielpen ons met autoband verwisselen. wij konden hamdoelilah onze weg vervolgen naar maghrib.

een paar uur later en een paar hondert kilometers verwijdert van de boot van almeria komen we een groep gestrande marokaanse reizigers tegen met een iets kleinere bus dan de onze. ze zeiden dat ze kwamen uit utrecht, wat er precies aan de hand was met hun auto kan ik me niet goed herinneren, maar wat ik wel weet is dat ze hun auto omhoog wouden doen om onder de auto te kijken, maar ze hadden niet de juiste krik, mijn vader zei meteen dat hij een krik heeft die misschien de juiste is voor die auto.........................mijn vader dus zo die krik onder hun auto leggen en de auto omhoog krikken, en ja hoor................auto kwam omhoog, en ze konden het probleem zoeken,

we zaten zeker twee uur lang met die gestrande reizigers, maar wat ik mooi vond was dat ieder automobilist uit holland en belgië effe stoppten om te kijken of ze konden helpen, ik kwam zelfs bekende tegen uit mijn woonplaats...............................

moehiem wij hadden een boot ticket gekocht van half 4 en het was al twee uur. m'n vader zei tegen hun je mag mijn krik tijdelijk lenen en vertelde hun dat ze de krik terug moesten brengen als ze in maghrib aankwamen...........m'n vader gaf die man z'n adres en we gingen effe stevig door rijden, we kwamen hamdoelilah op tijd aan bij de boot.........................maar in maghrib kwam die man niet langs om krik terug te brengen. latur terug in holland kwam m'n vader een man tegen die bij hun tot het einde bleef, mijn pa vroeg, was die man in marokko aan gekomen, hij zei ja want ze gingen samen de boot in, m'n vader zei, en hij nam niet eens de moeite om m'n krik terug te geven,

zo zie je maar, je wilt iets goeds doen en je vertrouwd een persoon die je niet kent om toch je eigendom terug te geven, in plaats daarvan steken ze je een mes in je rug................maar goed, always keep smiling

13-06-2008, 19:06

Krimo, zijn dat persoonlijke foto's of heb je ze van het i-net??

Firefist, bedankt

13-06-2008, 23:41
uppppp k kreeg kippenvel bij het zien van die foto's
Wij zelf hebben nooit moeten overnachten bij de boot om op de boot te wachten ofzoo nog noot meegemaakt lijkt me echt erg man ppffff

Allah yerzaq sbar voor de mensen die dat wel meemaken

GRoetjes chaimoooa

14-06-2008, 00:29

Citaat door Chaimoooa:
uppppp k kreeg kippenvel bij het zien van die foto's
Wij zelf hebben nooit moeten overnachten bij de boot om op de boot te wachten ofzoo nog noot meegemaakt lijkt me echt erg man ppffff

Allah yerzaq sbar voor de mensen die dat wel meemaken

GRoetjes chaimoooa

Nou heb het 2 jaar geleden meegemaakt maar is niet zo erg we zaten er toen 27 uur en heb maar 3/4 uur bij de boot geslapen de rest van de dag zat ik wakker en was ik aan het wandelen maar het is wel vermoeiend die extra dag erbij.

14-06-2008, 01:31

Citaat door mistirio87:
Nou heb het 2 jaar geleden meegemaakt maar is niet zo erg we zaten er toen 27 uur en heb maar 3/4 uur bij de boot geslapen de rest van de dag zat ik wakker en was ik aan het wandelen maar het is wel vermoeiend die extra dag erbij.

zoooo wajooow 27 uur heb medelijden wellah

k zou zwemmen

14-06-2008, 11:49
Wij hebben altijd geluk als we bij de boot komen. Hebben nooit hoeven te overnachten.

14-06-2008, 13:07
Mijn verhaal:

Ik was 6 jaar oud, en speelde samen met mijn buurmeisje tikkertje. Op de binnenplaats waren er 2 auto's geparkeerd, en omdat ik sneller wou zijn dan haar, ging ik tussen die 2 auto's door.
Het was een smalle ruimte, tussen de auto's dus moest ik er bukkend langs. Ik dacht dat ik mijn rug nu wel kon strekken, wat ik beter niet had moeten doen, want toen ik dat deed, prikte een spijker, van de autogrill, in mijn rug.
Het was een kleine snee, en ik gaf er niet zo veel aandacht aan.

Helaas voor mij was het een vuile spijker, en raakte de snee geinfecteerd.

Je snapt het al, de rest van de vakantie (we hadden nog een week te gaan) was ik bij doktoren.

Die snee, deen ontzettend veel pijn, en ik huilde gewoon hele dagen door.

Toen kwam de dokter met het volgende: Iedere avond voor het slapengaan moets die snee gereinigd worden.
Dat was VRESELIJK!!!

Uiteindelijk, na heel vaak weer terug te zijn geweest naar die stomme dokter, kreeg ik anibiotica.

Nu vele jaren later, heb ik nog steeds een litteken in mijn onderrug.

14-06-2008, 16:45
aaaaah meid toch

Ik heb niet echt een verhaal.
Maar wij gaan altijd minimaal met 4 auto´s Rwinaaaa onderweggg
Jammer genoeg heb ik geen neven alleen maar nichten dus dat is wel gezellig en met me ooms natuurlijk zijn nog jong
WE gaan altijd helemaal stuk als ze ze3ma frans of spaans praten kapoet lachen

14-06-2008, 18:01

Citaat door Chaimoooa:
zoooo wajooow 27 uur heb medelijden wellah

k zou zwemmen

Ahahhhaha ja had gekund maar als ik het doe komen gelijk 300 marokkanen me achter na want die willen ook snel in marokko zijn

14-06-2008, 18:15

Wanneer vertrekken jullie? En hoe gaan jullie?

Ben benieuwd!!!

14-06-2008, 18:41

Citaat door Zakenvr0uw:
Wanneer vertrekken jullie? En hoe gaan jullie?

Ben benieuwd!!!

25 juli met de auto!!! boot richting Tanger!! en dan nog 5 uur volhouden voor we aan komen in Meknes.. thuis..

14-06-2008, 19:15

Citaat door Byebyebye:
25 juli met de auto!!! boot richting Tanger!! en dan nog 5 uur volhouden voor we aan komen in Meknes.. thuis..

Insha'allah

Pagina's : [1] 2 3