Bekijk volle/desktop versie : Tegen bericht VAN PERSIE lees en huiver



13-06-2008, 00:15
Van Persie: soms nog te emotioneel
Willem Vissers
gepubliceerd op 07 juni 2008 09:28, bijgewerkt op 7 juni 2008 09:43

INTERVIEW - Eenzaamheid in Londen dreef Robin van Persie op een dag tot een belangwekkend besluit: de verkeerde afleiding verbannen uit zijn leven, volledige concentratie op voetbal.


Goeie gozer
Seedorf is, ook buiten het veld, een voorbeeld. ‘Ik ben van plan een groot Van Persie Tournament te organiseren in Rotterdam. Ik vind het belangrijk een goeie gozer te zijn, van daaruit mezelf te ontwikkelen en mensen te helpen. Als jij mensen helpt, is dat beter voor je eigen hart.

‘Ik hoor collega’s wel eens dingen roepen, puur voor hun naam, of omdat het goed is voor hun Foundation. Je moet helpen omdat het uit je hart komt, niet voor je naam.’

Daarvoor heeft hij geen geloof in een god nodig. ‘Ik geloof in mezelf. Als je gewoon een goeie gozer bent, brengt dat positiviteit voor de samenleving. Een betere wereld begint bij jezelf, zeggen ze toch.’

Zijn vrouw is moslima. Op sommige internetsites staat dat Van Persie zich heeft bekeerd tot de islam. Hoe zit dat? ‘Het is niet zo. Ik ben geen moslim, geen christen en geen jood. Ik ben vrij opgevoed. Als je moslim wilt worden, moet dat uit je hart komen. Ik zou dat niet voor mijn vrouw doen. Het moet uit míjn hart komen. Geloven is voor mij de zoektocht naar een goed mens zijn.’


als je het hele verhaal wilt lezen klik hier onder xhet is te lang om hier te zetten


http://www.volkskrant.nl/sport/artic..._te_emotioneel

13-06-2008, 00:16


dus mensen niet zo snel dingen roepen

13-06-2008, 00:24
en nu wakker worden mensen


zonder bronnen niet zo maar dingen roepen aub

13-06-2008, 00:26
kan me niks schelen vriend.

13-06-2008, 01:10


Zoals hij al zegt: Als je een moslim wilt worden moet je dat doen van uit je hart, niet alleen omdat je partner een moslim of moslima is.

Mooi geformuleerd! Beter kan 't gewoon niet geformuleerd worden!

13-06-2008, 07:05
ja inderdaad hij heeft wel gelijk hij kan wel moslim worden voor zijn vrouw, maar dat heeft toch geen waarde. als hij het ooit wordt komt het uit zijn hart....

13-06-2008, 10:35
En dan maar zeggen dat hij moslim is.

Hij heeft overigens wel gelijk..

13-06-2008, 13:16

Citaat door dewareik:
ja inderdaad hij heeft wel gelijk hij kan wel moslim worden voor zijn vrouw, maar dat heeft toch geen waarde. als hij het ooit wordt komt het uit zijn hart....



dan had zij als moslima het nooit zo ver moeten laten komen en met hem moeten trouwen..

13-06-2008, 15:30

Citaat door elTahar:
dan had zij als moslima het nooit zo ver moeten laten komen en met hem moeten trouwen..


Inderdaad!

13-06-2008, 15:50

Citaat door anass23:
ze wil geld
zolang robin haar neukt staat de geldkraan open wat kan haar islam schelen bouchra kk gorila



lol.....^_^!!)....

13-06-2008, 15:54

Citaat door anass23:
ze wil geld
zolang robin haar neukt staat de geldkraan open wat kan haar islam schelen bouchra kk gorila


Stagfirallah!

13-06-2008, 15:58
we maken allemaal fouten, en ja ik keur het niet goed....

maar wie zijn jullie om over haar te oordelen? leef en laat leven....

Jullie geven geen straffen maar dat doet Allah....

13-06-2008, 16:04



Citaat door anass23:
Amin! klopt
ze zal haar straf nog krygen maar niet van ons



zeker...

Wij marokanen zijn altijd alleen aan het zoeken en wissen naar andermans fouten. kijk naar je zelf...... zie je eigen fouten in en die van je naasten....

13-06-2008, 16:14

Citaat door dewareik:
we maken allemaal fouten, en ja ik keur het niet goed....

maar wie zijn jullie om over haar te oordelen? leef en laat leven....
Jullie geven geen straffen maar dat doet Allah....



Leef en laat leven bestaat niet in de Islam. Er worden duidelijk in de Islam gezegd dat men elkaar moet helpen, elkaar op hen fouten mag aanspreken. Alleen wees niet verrast als men je aanspreekt op jou fouten.

'T is slechts iets dat wij de 3de generatie er van hebben gemaakt.