Bekijk volle/desktop versie : Wie doet er iets aan de goede doel?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-06-2008, 22:01
Salamalikom,

Ik heb vandaag een programma gezien waarin heel veel arme mensen geholpen worden. Ik kon wel huilen wat dit is de realiteit!
Ik schaamde me van waarom doe ik niks.
Nou toen dacht ik in marokko hebben we ook veel armoede laat ik iets doen voor hun.
En insahalah wil ik geld inzamelen voor maar 10 euro p.p per maand en ga begin september beginnen met inzamelen van geld en heb tot nu toe al 10 mensen van mijn omgeving. 100 euro al das veel en dan maal 12.
En dat ga ik opsparen voor de volgende jaar insahalah ga ik langs weeshuizen en bejaardetehuizen of waar armoede is wat mee doen.
En weet je ik voel me heerlijk nu wallah.
Laten we aub met zijn alle ook zo iets doen of mischien doe je het al. Maar laten we allemaal geld inzamelen aub, weet je hoeveel mensen we daar blij mee kunnen maken.
Bel je vrienden op en ga geld inzamelen 10 euro per maand en koop bijv een rioolstoel of rollater etc.

Mensen doe iets aub!

Salamalikom

12-06-2008, 22:03


type fout; rolstoel

Mijn exsuses voor mijn schrijftaal.

Liefs

12-06-2008, 22:03
rioolstoel ken ik niet


maar je hebt gelijk meid

12-06-2008, 22:04
goed van je najibliefje.

12-06-2008, 22:13


Ik heb een adoptie kindje uit niger waarnaar ik elke maand geld overmaak via islamic relief

Ik wil nu graag een inzameling houden om een waterput te laten maken in een land waar veel droogte is en water niet vanzelfsprekend is, ook na onze dood zullen we daar inchalah het profijt van hebben zolang het water uit de put blijft komen.

12-06-2008, 22:13
ik was jaren lid van ifaw....................voor dieren zoals zeehonden en apen die dood werden geknuppeld en mishandelt.

en lid van kinderstem................kinderen helpen in bv india en afrika.

toen heb ikzelf bij een callcenter gewerkt voor goede doelen............en daar kwam ik achter dat t niet helemaal eerlijk ging en dat de directeur wel een vette auto heeft en een villa..............leugenaars die goede doelen.

12-06-2008, 22:14

Citaat door bolletje_:
Ik heb een adoptie kindje uit niger waarnaar ik elke maand geld overmaak via islamic relief

Ik wil nu graag een inzameling houden om een waterput te laten maken in een land waar veel droogte is en water niet vanzelfsprekend is, ook na onze dood zullen we daar inchalah het profijt van hebben zolang het water uit de put blijft komen.





ach dat vindt ik nou zo lief en goed van je................moge allah je zegenen met een gezonde baby.

kan je meer info geven?.................heb wel intresse...................

12-06-2008, 22:17

Citaat door shariza:
ach dat vindt ik nou zo lief en goed van je................moge allah je zegenen met een gezonde baby.

kan je meer info geven?.................heb wel intresse...................


Amin

Info over de waterput inzameling of over adoptie kindje ?

Over de waterput inzameling moet ik even uitzoeken, het is per land heel verschillend wat dat kost ik ga even een informatie brochure aanvragen dan weet ik weer precies hoe en wat en hoeveel ik moet inzamelen inchalah.

Over adoptie kindje kan je vinden op http://www.islamic-relief.nl en je kan ook info aanvragen via hun site en contact.

12-06-2008, 22:18
we zijn allemaal verslaafd aan schoenen...................we hebben niet eens ruimte om ze mee te nemen in onze graf................dus drop je goede doel........anders wat zou je willen doen of steunen?

12-06-2008, 22:18
je kunt een stukje poldermoskee adopteren, zie hier boven het knippert al de hele dag

12-06-2008, 22:33

Citaat door noona:
je kunt een stukje poldermoskee adopteren, zie hier boven het knippert al de hele dag




heb jij je stukje al..............

12-06-2008, 22:56
Ik doneer aan Amnesty international en Greenpeace

12-06-2008, 23:45


Ik neem aan dat elke moslim zijn bijdrage levert, beter bekend als zakaat! Het is uiteraard nog mooier als je naast zakaat ook nog actief deelneemt aan meer liefdadigheid.

Het afdragen van zakaat, vrijwilligerswerk en het steunen van goede doelen is dan ook alhamdoelilah een onderdeel van mijn leven. Ik weet niet meer wie de reactie plaatste, maar inderdaad je geld uitgeven aan bijv. schoenen, schoenen en nog eens schoenen is zonde. In plaats van elke maand nieuwe schoenen kopen kun je beter stilstaan bij hoe goed je het wel niet hebt en dat er helaas nog veels te veel mensen (en dieren) op aarde het helemaal niet goed hebben.

Dus....mensen help zoveel als dat je kan.

13-06-2008, 00:09
Help mee aub!

Doe iets en ga zelf ook het iniatiatief nemen om geld in te zamelen en er iets meedoen.

Salamalikom

13-06-2008, 00:27

Citaat door hafsa2004:
Help mee aub!

Doe iets en ga zelf ook het iniatiatief nemen om geld in te zamelen en er iets meedoen.

Salamalikom


Meid, als je echt iets wil betekenen, kun je wellicht hiermee beginnen.

http://www.stichtingkarammed.nl

Doneer daar het geld wat je al hebt verzameld, je kunt op de site ook zien wat ze tot nu toe hebben gedaan en als je lid bent van de stichting word je ook op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.

Ma3a Salama

Pagina's : [1] 2 3 4 5