Bekijk volle/desktop versie : VVD gaat veel te ver met islamkritiek



07-01-2004, 10:13

Citaat door Mouzie:
Donner: VVD gaat veel te ver met islamkritiek
Van onze verslaggever


DEN HAAG - CDA-minister Donner van Justitie verwijt regeringspartner VVD dat die de discussie over integratie van moslims in Nederland op de spits drijft. De VVD dreigt in haar kritiek op de islam zelf fundamentalistisch te worden, aldus Donner.

In een interview met Andries Knevel vanavond op de EO-televisie zegt de CDA-bewindsman dat 'men op vrij confronterende wijze meent de eigen opvattingen aan anderen te moeten opleggen. Dat is de wijze waarop maatschappelijke debatten niet goed lopen.'


Het afgelopen jaar hebben liberale Kamerleden als Hirsi Ali en Wilders, maar ook hun politieke leiders Van Aartsen en Zalm bij voortduring stevige taal gebezigd over moslims in Nederland. De VVD'ers uiten verontrusting over moskeeën die als dekmantel voor extremistische organisaties dienen. Ze willen ook de stichting van nieuwe moslimscholen verbieden .

Donner wil de liberalen die het afgelopen jaar op deze punten de agenda bepaalden niet bij naam noemen, maar het is zonneklaar op wie hij doelt wanneer hij meldt dat er een discussie wordt gevoerd 'die mensen uitsluit en minderwaardig maakt'. 'Dat is geen opvatting waarop ik een samenleving kan baseren.'

Even later gewaagt hij van 'een vernederende wijze van benadering'. Donner vreest dat door het op de spits drijven van de discussie 'ook andere verschillen in de samenleving zich gaan concentreren op de verschillen in geloofsopvatting'. Dat levert een discussie op die geen winnaars kent, aldus de minister van Justitie: 'Want geloof kun je niemand afnemen.'

Bron: Volkskrant
.

07-01-2004, 10:17


Donner praat als een christelijke hypocriet, laat hij de kritiek van de VVD eerst maar eens goed weerleggen. Het CDA ziet gewoon de seculiere bui van Nederland al hangen.
De VVD is politiek veel handiger bezig dan het CDA.

07-01-2004, 10:42
Ik ben het met de woorden van Donner eens. An3sdej, ik weet niet welke motieven hij heeft maar ik vind werkelijk daat een aantal VVDers maar ook ander kamerleden te ver gaan.

Is na Pim kennelijk mode geworden in Nederland, en als iemand er wat van zegt dan wordt ie hypocriet genoemd. Dat viel mij gister ook al op, toen in een ander topic Wallage van een marokkaan ongeveer een zelfde typering kreeg.

Ziekelijk noem ik dat, je mag elkaar wel voor rotte vis uitmaken, maar je mag kennelijk niet vinden dat je fatsoenlijk met elkaar omgaat.

Kreeg gister een telefoontje, kan een hotel beginnen in ZA. Hoef niet eens eigen geld mee te nemen. Kan het altijd een paar jaar gaan proberen.

Daarna is het mischien weer leuk in Nederland....

09-01-2004, 09:46
de vvd heeft veel joodse geldschieters dus ze moeten wel anti islamitisch zijn.en die hirsi ali kan wel voor de koffie zorgen bij vergaderingen van vvd\joodsbelang.

09-01-2004, 10:02


Rnaj, waar ligt ZA? Bedoel je daar Zuid-Afrika mee?

Lijkt me leuk, daar wonen!!!

09-01-2004, 10:08
Dat is inderdaad Zuid Afrika, is heel leuk wonen daar.
Ben er nu 3 keer geweest, prachtig land.

Heb vrienden die daar een bouwbedrijf hebben, en der stond een mooi hotel te koop (20 kamers). Wouden zij kopen en opknappen, maar zochten nog iemand die het wou runnen.

Lijkt me wel wat....

09-01-2004, 13:18

Citaat:
Origineel gepost door Mouzie
Donner: VVD gaat veel te ver met islamkritiek
Hij komt erachter, meskien

09-01-2004, 13:22
er zit zoveel onzin in hun beargumentatie dat ik het niet eens meer kritiek is maar laster.

09-01-2004, 14:40
Wat de VVD doet is veel verder gaan dan het geven vankritiek.De VVD is bezig met een jihad te voeren tegen islamitisch nederland.
Draai de zaken eens om;vervang de VVD door een andere politieke partij,en vervang moslims door christenen/hindu's/joden of wat dan ook.Weet haast zeker dat de tweede kamer zou veranderen in een slagveld.
Alles wat ook maar iets met de islam te maken heeft, is volgens de VVD bij voorbaat al slecht en achterlijk.

Ik raad iedereen aan om eens een kijkje te gaan nemen op de website van de VVD,het aantal zionistische leden(in bestuur e.d.)is ruim vertegenwoordigd.
Scheiding van kerk en staat?dan moeten ze eerst bij de VVD beginnen.Die voort geen politieke strijd tegen de islam,maar een religieuze.