Bekijk volle/desktop versie : HELP! Heb problemen met me draadloze router!



11-06-2008, 22:41
Ik heb afgelopen zondag een draadloze router gekocht. Na het min of meer geïnstalleerd te hebben, moest ik op een mac adres. Vervolgens inloggen bla bla. Na dat ik alles gedaan had, wat er in de handleiding stond. Bleek het te zijn dat internet het nog niet deed.

Ik ben dus toen naar me internetprovider gegaan, en die zei wat ik precies moest doen. Maar ik moet dus weer op die mac adres komen. Alleen lukt dat mij nu opeens niet meer.

Dit is wat m'n laptop aangeeft; ''Er kan géén verbinding met de externe host Primaire DNS-server (192.168.0.1) worden gemaakt.''

Please! Kan iemand mij helpen?

11-06-2008, 22:45


is het niet 192.168.1.1
en snap niet wat jew bedoelt met mac adres o_O

11-06-2008, 22:45
Niemand die me kan helpen?

11-06-2008, 22:47

Citaat door Narutard:
is het niet 192.168.1.1
en snap niet wat jew bedoelt met mac adres o_O


Dat is inderdaad wat me internetprovider aan mij doorgaf, maar wat er in de handleiding staat is 192.168.1.1. Maar ze doen het beide niet.
Weet je misschien waardoor dat komt?

Wat ik met mac adres bedoel is ==> 192.168.1.1/192.168.1.1

11-06-2008, 22:53


dat is een lokaal ipadres wat jij bedoelt.
Tsja hij zou gewoon moeten werken, maar ik weet niet hoe je je netwerk inmekaar hebt geflanst.

Gebruik je de router van je provider of heb je een nieuwe gekocht?

11-06-2008, 22:56

Citaat door Narutard:
dat is een lokaal ipadres wat jij bedoelt.
Tsja hij zou gewoon moeten werken, maar ik weet niet hoe je je netwerk inmekaar hebt geflanst.

Gebruik je de router van je provider of heb je een nieuwe gekocht?


uhm, oké.

Ik heb een nieuwe gekocht.

(Word hier echt gek van, heb echt de neiging om hem terug te brengen. :giechel

11-06-2008, 23:45
welke provider?

Als je er niets van snapt kun je beter die van deprovider gebruiken die is meestalk vooraf geconfigureerd. Je kan dan bij de mediamarkt ofzo een draadloze switch halen ofzo voor 35 euro dacht ik, deze sluit je dan aan op de router van je provider... dat is volgens mij veel makkelijker.

12-06-2008, 01:03
router is draadloos nutteloos als je een draadloze switch haalt typ je standard gateway 192.168.2.1 meestal in je taakbalk en of het aan de instellingen ligt en meestal krijg je een cd bij een router dan kan je em simpel installeren en netwerk krijgen van modem naar router.

12-06-2008, 11:01

Citaat door Narutard:
welke provider?

Als je er niets van snapt kun je beter die van deprovider gebruiken die is meestalk vooraf geconfigureerd. Je kan dan bij de mediamarkt ofzo een draadloze switch halen ofzo voor 35 euro dacht ik, deze sluit je dan aan op de router van je provider... dat is volgens mij veel makkelijker.

Casema.

Maar casema verkoopt precies diezelfde, als die ik vanuit de media markt gekocht heb. Of zit daar daadwerkelijk verschil in?


Citaat door rette177:
router is draadloos nutteloos als je een draadloze switch haalt typ je standard gateway 192.168.2.1 meestal in je taakbalk en of het aan de instellingen ligt en meestal krijg je een cd bij een router dan kan je em simpel installeren en netwerk krijgen van modem naar router.


Draadloze switch? Hmm, ik zal de mensen van ICT op m'n stage plek vragen of zij wat weten. Zo niet, dan denk ik dat ik dat maar ga doen.

Bedankt.