Bekijk volle/desktop versie : "Ik ben er helemaal stil van Hassan, prettige dag nog..."



Pagina's : [1] 2 3

11-06-2008, 22:17

Hassan komt net op tijd op school en haast zich naar de klaslokaal de natuurkunde leraar loopt ook net naar binnen en de leraar legt zijn tas op de tafel en[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]het is nog een beetje roemoerig in de klas maar als de leraar een paar namen op het bord zet begint het stil te worden in de klas Hassan vind deze lessen [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]altijd boeiend en de leraar legt dingen goed uit Hassan ziet de leraar namen schrijven, Troposfeer, Stratosfeer, Mesosfeer, Thermosfeer, Exosfeer, Ionosfeer [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]en Magnetosfeer.[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]De leraar zegt na het schrijven van deze namen, 'niet lang geleden is het bekend dat de atmosfeer van de wereld uit verschillende lagen bestaat, die boven[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]op elkaar liggen. De definities die gebaseerd zijn op eigenschappen van chemische inhoud of luchttemperatuur hebben bepaald dat de atmosfeer van de[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]aarde uit zeven lagen bestaat.'[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Hassan glimlacht en reciteert zachtjes: "En hebben Wij niet zeven sterke (hemelen) boven u gebouwd." (78:12)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]"Hebt gij niet gezien, hoe Allah de zeven opeenvolgende hemelen schiep?" (71:15)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]"Hij Die de zeven hemelen opeenvolgend heeft geschapen. Gij kunt geen tekort zien in de schepping van de Barmhartige. Kijk dan nog eens; ziet gij een [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]enkel gebrek? Kijk dan weer eens en dan nog eens, uw blik zal vermoeid en verzwakt tot u terugkeren." (67:3/4)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]De leraar zag Hassan met zijn lippen bewegen en hij zei tegen Hassan "wil je der wat aan toevoegen Hassan?"[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]En Hassan zei: "...en Hij wees elke hemel zijn werk aan." (41:12)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]De leraar zei "ja klopt! elke laag heeft zijn eigen taak maar wie bedoel je met "Hij" ?[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Hassan zei: "Hij is het, Die alles, wat op aarde is, voor u schiep: daarna wendde Hij Zich tot de hemel en vervolmaakte deze tot zeven hemelen, want Hij [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]heeft kennis van alle dingen." (2:29)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]De leraar zei: "Hoe kom jij aan die informatie?"[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Hassan zei: "Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard." (3:3)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]"Wat zegt dat boek dan allemaal qua natuurkunde?" Vraagt de leraar.[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Hassan reciteert: "Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft,[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven? En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]zouden beven; en Wij hebben er wijde wegen gemaakt, opdat zij de juiste richting zouden volgen. En Wij hebben de hemel gemaakt tot een [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]welbeschermd dak; niettemin wenden zij zich af van deze tekenen. En Hij is het, Die de nacht en de dag schiep. Ook de zon en de maan, elk hunner [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]beweegt zich langs een (vaste) baan." (21:30/33)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]De leraar is even stil en vraagt of Hassan dit even wil herhalen en dan langzamer Hassan herhaalt deze vers heel langzaam en de leraar verteld dat hij[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]laats een hele lange artikel had gelezen over dat als er geen bergen waren dat de wereld zou schudden en beven.[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Hassan reciteert: "Hebben Wij de aarde niet als een bed gespreid? En de bergen als palen opgezet?" (78:6/7)


11-06-2008, 22:17


De leraar vraagt of er nog meer in dat boek staat.[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS]Hassan denkt na en reciteert: "Alif Laam Miem Raa. Dit zijn de verzen van het Boek. En hetgeen u door uw Heer is geopenbaard is waar, maar de meeste[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]mensen geloven niet. Allah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die gij kunt zien. Daarna zette Hij Zich op de troon. En Hij heeft de[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]zon en de maan in dienst gesteld; elk volgt zijn baan tot een vastgestelde termijn. Hij regelt het al. Hij legt de tekenen duidelijk uit, opdat gij zeker zult zijn[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]van de ontmoeting met uw Heer." (13:1/2)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]De leraar blijft stil en kijkt om zich heen Hassan ziet hem nadenken en dan reciteert Hassan nog een vers: "Voorzeker Wij bouwden de hemel door Onze[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]macht en waarlijk Wij zijn het, Die hem hebben uitgebreid." (51:47)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]De leraar zegt: "woooo als ik het goed heb is deze boek meer dan veertienhonderd jaar geleden geopenbaard, in een tijd waarin de wetenschap van de[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]astronomie nog primitief was, en dan wordt in deze boek de expansie van het universum al beschreven?"[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Hassan bleef door reciteren: "Dan wendde Hij Zich tot de hemel terwijl deze een soort damp was en zeide hiertegen en tot de aarde: "Komt beiden, willens[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]of onwillens." Zij zeiden: "Wij komen gewillig." Zo voltooide Hij hen als de zeven hemelen in twee dagen, en Hij wees elke hemel zijn werk aan. En Wij[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]versierden de laagste hemel met lichten ter bescherming. Dat is de verordening van de Almachtige, de Alwetende." (41:11/12)[/SIZE][/FONT]




[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Ik ben echt verbaasd Hassan! dit had ik niet verwacht uit een oud boek, heb je ook nog iets anders dat daar in staat behalve de bergen en de 7 hemelen?[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Hassan reciteert: "Wij hebben ijzer nedergezonden, waardoor grote strijd doch ook grote voordelen voor het mensdom ontstaan, opdat Allah degenen moge[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]onderscheiden, die in het ongeziene Hem en Zijn boodschappers helpen. Zeker, Allah is Sterk, Almachtig." (57:25)[/SIZE][/FONT]




[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]De leraar zijn mond valt open en zegt: "moderne astronomische ontdekkingen hebben uitgewezen dat het ijzer dat in onze wereld gevonden wordt, [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]afkomstig is van de gigantische sterren in de ruimte."[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]De schoolbel gaat en iedereen loopt de klas uit de leraar roept Hassan terug en vraagt waar hij de Koran kan kopen Hassan doet zijn tas open en geeft hem[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]de Koran in een plastic tas en zegt: "Voorzeker, dit is (de) verheven Koran, Een beschermd Boek, Dat niemand zal aanraken behalve zij die zich louteren." [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2](56:77/79)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]De leraar is er blij mee en zegt lachend: "ik zal je wel een voldoende geven voor dit vak."[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Hassan zegt: "En ik vraag u er geen beloning voor. Mijn beloning is slechts bij de Heer der Werelden." (26:145)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]"Ieder die met Allah een goede lening sluit - Hij zal deze voor hem vermenigvuldigen en hem zal bovendien een voortreffelijke beloning ten deel vallen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]" (57:11)[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Hassan wil de klas uitlopen maar de leraar vraagt of hij nog een stuk kan voorlezen wat over zijn vak gebied 'natuurkunde' gaat.[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Hassan denkt na en zegt: "Hij heeft de twee zeeën gescheiden, die elkander eens zullen ontmoeten. Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]kunnen passeren." (55:19/2[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]de leraar is weer stil en zegt: "dat is één van de eigenschappen van de zeeën welke pas onlangs ontdekt is de eigenschap van zeeën, namelijk dat ze bij[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]elkaar komen, zonder dat er vermenging met elkaar plaatsvindt, is pas onlangs door oceanografen ontdekt. door de fysieke kracht, die [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]"oppervlaktespanning" genoemd wordt, vermengen de wateren van naast elkaar liggende zeeën zich niet met elkaar. dit wordt veroorzaakt door een[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]verschil in dichtheid van hun wateren, de oppervlaktespanning voorkomt de menging met elkaar, net alsof er een dunne muur tussen hen is."[/SIZE][/FONT]



[FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]"Ik ben er helemaal stil van Hassan, prettige dag nog..."


11-06-2008, 23:47
Heel mooi,

Vreemd nog geen geiten te bekennen die hun frustratie komen uiten over deze onderwerp!!

12-06-2008, 00:27
Masha Allah!

12-06-2008, 07:07


Masha'Allah, DjazakAllahoe gairan voor het plaatsen.

12-06-2008, 09:17
TabarakAllaah.

12-06-2008, 14:01
Wa khayran djazaakum!

12-06-2008, 14:05

Citaat door Faris:
Heel mooi,

Vreemd nog geen geiten te bekennen die hun frustratie komen uiten over deze onderwerp!!



wat niet is, kan nog komen, ze zullen er straks wel bovenop springen...


ghayr incha'Allah

uppp

12-06-2008, 14:06
p.s muslimaatoen, ait-said power yek; )

i'm joining your club; )

powerr


upp

12-06-2008, 14:09

Citaat door moi_85:
p.s muslimaatoen, ait-said power yek; )

i'm joining your club; )

powerr


upp


Ahaha dubbele powerrrrr

12-06-2008, 14:43
Masha'Allaah, bedankt voor het plaatsen!

12-06-2008, 14:45
Graaggedaan

12-06-2008, 14:47


Heb je nog mooie citaten?

12-06-2008, 14:48
Ahaha, als ik heb zet ik ze insha Allah hier op

12-06-2008, 14:50
Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. Ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat. De kapper zei: "Kijk, ik geloof niet dat God bestaat." "Waarom zeg je zoiets?" vroeg de man. "Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, Als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan. De man was even stil maar zei verder niets. De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET !" "Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je" antwoordde de kapper. "NEE!" zei de cliënt. "Kappers bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld." De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen." "Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld."

Pagina's : [1] 2 3