Bekijk volle/desktop versie : Jeugdbeleid in Amsterdam " doolhof"



Pagina's : [1] 2 3 4 5

11-06-2008, 11:38
Jeugdbeleid in Amsterdam schiet tekort

AMSTERDAM - Het jeugdbeleid in Amsterdam faalt. Dat blijkt uit een onderzoek met de bijnaam Operatie Frankenstein naar het jeugdwerk in de stad, schrijft wethouder Lodewijk Asscher (jeugdzaken) woensdag in een brief aan de gemeenteraad. „De gemeente Amsterdam en alle andere betrokken instanties doen het voor het Amsterdamse kind niet goed genoeg.”

Een van de problemen is de enorme veelheid aan initiatieven. „Amsterdam heeft een bonte verzameling van projecten, organisaties en subsidies op het gebied van jeugd en welzijnsbeleid. De Amsterdammer die hulp nodig heeft, komt in een doolhof terecht van organisaties en instellingen.”

Verder houdt de gemeente de resultaten van haar eigen inspanningen niet goed bij, aldus de wethouder. Als eerdere projecten niet het gewenste resultaat opleveren, begint zij „op ad hoc basis nieuwe initiatieven”. Ook heeft het stadsbestuur geen goed overzicht van hoeveel geld waar naartoe gaat.

Doordat hulpverleners zich vaak aan allerlei procedures moeten houden, worden ze vaak beperkt in hun mogelijkheden. Bovendien gaan de instanties vaak slechts een probleem in een gezin te lijf, terwijl ze andere problemen negeren.

„Er is op vele gebieden verandering nodig”, concludeert Asscher. Zo vindt hij dat het jeugdwerk beter moet verantwoorden wat met subsidies gebeurt. Ook moet de gemeente beter duidelijk maken wat zij van de welzijnsorganisaties verwacht.

Uit een vorige maand verschenen rapport van de Rekenkamer Stadsdelen Amsterdam bleek al dat de stadsdelen onvoldoende weten wat de resultaten zijn van het jongerenwerk. Ook stelden de onderzoekers dat het aantal buurtcentra en activiteiten juist in wijken waar die het meest nodig zijn het laagst is.

bron

11-06-2008, 11:48


Is het niet mogelijk om Job Cohen, deze Mad Mahdi aan de Amstel, via militair ingrijpen af te zetten?

Niet alleen is hij er in geslaagd om van Amsterdam het Mekka van Europa te maken voor radicale moslims,ook is er onder beleid een toeneemde stroom van misdaad ontstaan van jonge Marokkaantjes die vragen aan de politie of ze hun beer mee mogen nemen in de cel., bestaan er onleefbare buurten (diamantbuurt) zijn sommige delen van de stad onder Marokkaans bewind geplaatst (slotervaart)

Kunnen joden alleen hun keppeltje dragen op 4 mei,is Amsterdam de homo haat stad nummer 1 geworden,dureven leraren geen onderwijs meer te geven over de holocaust,hangt er op de zwarte scholen een sfeer van bedreigigng en intimidatie.

En wordt nu schijnbaar ook nog eens duidelijk dat deze robin hood van de moslims ettelijke miljoenen en miljoenen heeft ingepompt in allerlei vage hulporganisaties en projecten die allemaal met een grote doos vochtige tissuis achter moslims/marokkaantjes aanrennen om hun billetjes schoon te houden.

11-06-2008, 11:50
Het jeugdbeleid faalt mede omdat er eigenlijk niet geluisterd wordt naar jongeren, denk ik. De jongeren worden wel van alles opgedragen, maar wat willen die jongeren zelf?

Hoe het in Amsterdam gesteld is weet ik niet maar als ik hier om me heen kijk is er weinig te doen voor jongeren. Sportmogelijkheden is in ruime mate aanwezig...alleen, niet iedere jongere houdt van sport.

Verveling zorgt meestal voor overlast...

11-06-2008, 11:54
Amsterdam verdient niet de naam ''hoofstad'' te bezitten, geef dat maar aan Rotterdam!

11-06-2008, 12:21



Citaat door x-jena-x::
Het jeugdbeleid faalt mede omdat er eigenlijk niet geluisterd wordt naar jongeren, denk ik. De jongeren worden wel van alles opgedragen, maar wat willen die jongeren zelf?

Hoe het in Amsterdam gesteld is weet ik niet maar als ik hier om me heen kijk is er weinig te doen voor jongeren. Sportmogelijkheden is in ruime mate aanwezig...alleen, niet iedere jongere houdt van sport.

Verveling zorgt meestal voor overlast...


Jena, naar die jongeren moet niet geluisterd worden, die zijn al zover gecriminaliseerd dat het geen enkel nut dient om naar ze te luisteren.

Ze moeten gewoon weten waar ze zich aan moeten houden, er is nu al genoeg geld over de balk gegooid met dat geknuffel.

11-06-2008, 12:25

Citaat door mobbr87:
Iedereen die wel eens naar buiten gaat, had dat kunnen zien.

Daar is geen onderzoek voor nodig.

Gewoon naar werkkampen die koters.



Op kosten van de ouders!..

11-06-2008, 12:27

Citaat door x-jena-x::
Het jeugdbeleid faalt mede omdat er eigenlijk niet geluisterd wordt naar jongeren, denk ik. De jongeren worden wel van alles opgedragen, maar wat willen die jongeren zelf?

Hoe het in Amsterdam gesteld is weet ik niet maar als ik hier om me heen kijk is er weinig te doen voor jongeren. Sportmogelijkheden is in ruime mate aanwezig...alleen, niet iedere jongere houdt van sport.

Verveling zorgt meestal voor overlast...



Naar school gaan en thuis huiswerk maken naast het sporten is een uitstekende tijdsbesteding!

Ledigheid is des duivels oorkussen!..

11-06-2008, 12:27

Citaat door _Strider_:
Het is inderdaad zeer opvallend dat een Joodse mensen zo anti-wilders zijn en pro-moslim/Marokkanen zijn.

Beetje aanpassen hier in ons land
Het is hier Nederland. Het land van de (opgedrongen) zelfhaat. "Wij zijn schuldig." "Weg met ons!" Soms vraag ik me wel eens af hoe wezens van een andere planeet tegen Nederland aankijken. Een volk dat zo gek is te krijgen dat ze met een wit vlaggetje in de ene hand en een geldzakje in de andere hand de rode loper uitrollen voor hen die hen haten en willen uitroeien. Ik ben nog nooit zo'n gek land tegengekomen.

11-06-2008, 12:28

Citaat door mourri:
Amsterdam verdient niet de naam ''hoofstad'' te bezitten, geef dat maar aan Rotterdam!



eens

11-06-2008, 12:31

Citaat door MMVIII:
Beetje aanpassen hier in ons land
Het is hier Nederland. Het land van de (opgedrongen) zelfhaat. "Wij zijn schuldig." "Weg met ons!" Soms vraag ik me wel eens af hoe wezens van een andere planeet tegen Nederland aankijken. Een volk dat zo gek is te krijgen dat ze met een wit vlaggetje in de ene hand en een geldzakje in de andere hand de rode loper uitrollen voor hen die hen haten en willen uitroeien. Ik ben nog nooit zo'n gek land tegengekomen.

Inderdaad, misschien is het een soort van SM ,dat we gewillig alles overgeven aan een kleine groep mensen dat nog in stenen tijdperk waarden denkt.
Aan de andere kant, wat verwacht je van een volk dat volgens haar nieuwe Koninging (Maxima) niet bestaat ?

11-06-2008, 12:31

Citaat door Moskva:
Naar school gaan en thuis huiswerk maken naast het sporten is een uitstekende tijdsbesteding!

Ledigheid is des duivels oorkussen!..

Wat een openbaring! En die kost de belastingbetalers niets! Kunnen we gelijk die vet gesubsidieerde zieligheidsmaffia van die geiten wollen sokken opdoeken en het uitgespaarde belastinggeld netto in de handjes van de hard werkende arbeiders uitkeren die al veel te lang en veel teveel een poot zijn uitgedraaid en in hun gezicht zijn nagetrapt.

Even serieus: Die zieligheidsmaffia is geen deel van de oplossing, maar deel van het probleem. Opdoeken dus!

11-06-2008, 12:32

Citaat door mourri:
Amsterdam verdient niet de naam ''hoofstad'' te bezitten, geef dat maar aan Rotterdam!



Nog even en dan is Mekka de hoofdstad van Nederland..

11-06-2008, 12:35



Citaat door mourri:
Amsterdam verdient niet de naam ''hoofstad'' te bezitten, geef dat maar aan Rotterdam!


Citaat door amahoela:
eens

Rotterdam werkstad. Rotterdam opgestroopte mouwen.
Rotterdammers nemen geen blad voor de mond. Rotterdammers noemen het beestje bij de naam. Rotterdammers vatten de koe bij de horens. Rotterdammers stropen de mouwen op.

Het is toch een gedrogt dat onze regering in Den Haag de Rotterdamse arbeiders hun zuur verdiende loon naar hard werken afpakt om het in het niets af te storten aan dat zooitje wanbestuurders (Noem ze maar gerust landsverraders!) in Amsterdam?

11-06-2008, 12:37

Citaat door MMVIII:
Wat een openbaring! En die kost de belastingbetalers niets! Kunnen we gelijk die vet gesubsidieerde zieligheidsmaffia van die geiten wollen sokken opdoeken en het uitgespaarde belastinggeld netto in de handjes van de hard werkende arbeiders uitkeren die al veel te lang en veel teveel een poot zijn uitgedraaid en in hun gezicht zijn nagetrapt.

Even serieus: Die zieligheidsmaffia is geen deel van de oplossing, maar deel van het probleem. Opdoeken dus!



Mee eens! Zielige en immer huilende Moslims zijn big business geworden voor de PvdA, SP en Groen Links stemmerts! De miljoenen vliegen onze zak uit en het helpt geen ene moer!..

De op de geitenwollensokken zakenlieden bespaarde centjes kunnen we dan steken in een legioen spijkerharde politieagenten, de sportclubs en het onderwijs op tuchtscholen..

11-06-2008, 12:40
met dank aan marouch

Pagina's : [1] 2 3 4 5