Bekijk volle/desktop versie : Hadith van de dag



Pagina's : [1] 2 3

11-06-2008, 01:11
Mijn mailbox zit er vol van, wil ze bij deze met jullie delen

Titel: Het slachten van dieren

De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: “Als jullie doden, doodt dan op de beste wijze. En als jullie slachten, slacht dan op de beste wijze. Laat ieder van jullie zijn mes goed slijpen en laat hem het te slachten dier geruststellen.”

Overlevering: Muslim

11-06-2008, 01:12


Titel: Oprechtheid leidt tot het paradijs

´Abdoellah ibn Mas´oed verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Oprechtheid leidt tot het paradijs. Een man volhardt in het vertellen van de waarheid, totdat hij bij Allah opgeschreven is als een waarheidsgetrouw man. Leugenachtigheid leidt tot zonde en zonde leidt tot het vuur en een man gaat door met het vertellen van leugens, totdat hij bij Allah opgeschreven is als een leugenaar."

Overlevering: Al-Buchaarie en Muslim

11-06-2008, 01:13
Titel: Ik geloof in Allaah

Aboe Hurayrah verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "De mensen houden niet op vragen te stellen, tot zij dit punt bereiken: 'Goed, Allaah heeft alles geschapen, maar wie heeft dan Allaah geschapen?' In zo'n situatie moet je zeggen:

- Ik geloof in Allaah'.

Overlevering: Muslim

11-06-2008, 01:13
Titel: Verdedig de eer van je broeder

De profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Hij die de eer van zijn broeder verdedigt, op de Dag Des Oordeels zal zijn gezicht door Allah tegen het vuur beschermd worden."

Overlevering: Tiermiedie

11-06-2008, 01:14


Titel: Het vergaren van kennis

De profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Voor hem die een pad volgt en daarop kennis zoekt , wordt door Allah een pad naar het paradijs makkelijk gemaakt."

Overlevering: Muslim

11-06-2008, 01:15
Titel: Eerdere profeten riepen op tot schaamte

Aboe Mascoed Oqbah ibnoe Amr al-Ansaari al-Badriy overlevert: "De Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: ,,Waarlijk, datgene wat de mensen zich onder andere herinnerden van de uitspraken van vroegere profeetschappen is; Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.”

Overlevering: Al-Buchari

11-06-2008, 01:15
Titel: Vrouwen goed behandelen

De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: 'Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen."

Overlevering: Muslim

11-06-2008, 01:19
Titel: Het gebed

De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bidt zoals jullie mij het gebed hebben zien verrichten."

Overlevering: Al-Buchaarie

11-06-2008, 01:29
Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

Djazak Allahoe Ghairan oeghtie,
Moge Allah s.w.t. je hiervoor belonen met Djennah Al-Firdaus.
Amien.
Ik wacht op meer.
Maar laat me niet te lang w8en

Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe

11-06-2008, 01:31
Welke van die hadiths is DE hadith van de dag?

11-06-2008, 01:37
is de titel dan niet fout en met het dan niet zijn: hadithS van de dag?

11-06-2008, 01:38
ik weet niet
Ik roep maar wat, ik heb topic niet gemaakt, in ieder geval, topic is gmkt om kennis over te dragen, ongeacht de titel.

Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe

11-06-2008, 01:41


Waarom geef je dan antwoord als je de topic niet eens gemaakt hebt? Is dat niet ignorant?

11-06-2008, 01:45
dit is een vrj land, ik mag doen wat ik wil.

11-06-2008, 01:48
Er staat nergens dat het niet mocht. Het enige wat je kon lezen is dat ik verbaasd ben om het feit dat jij antwoord geeft zonder de antwoord te kennen. Dat is best wel ignorant.

Pagina's : [1] 2 3