Bekijk volle/desktop versie : De Profeet



10-06-2008, 20:56
[ wie weet waarom de profeet zo bezonder is en waarom hij zo belangrijk is? En waarom is de zwarte steen bij de k3aba zo belangrijk. Ik weet misschien domme vragen maar wil graag meer informatie hier over om mijn kennis uit tebereiden]

11-06-2008, 15:10


De geboorte van profeet Mohammed(vzmh)


Jaar 571, de mensen waren in dwaling, ze aanbaden beelden die ze zelf hadden gemaakt, jonge meisjes werden levend begraven, ze waren Allah vergeten of ze hadden mensen vergoddelijkt. Na onder andere Ibrahiem, Mozes, Jezus stuurde Allah zijn laatste profeet Mohammed (vrede zij met hem) als richtsnoer voor de dwalende. De voorgaande profeten hadden ook aangekondigd dat Mohammed de laatste profeet van Allah zou zijn.

Allah zegt in de Koran:
”Mohammed Zeg: "Indien gij Allah liefhebt, volgt mij, Allah zal u liefhebben en uw zonden vergeven. Allah is Vergevensgezind, Genadig."”{3:31}

Mohammed (vzmh) was een betrouwbaar persoon daarom noemden ze hem in Mekkah “Mohammedu’l-Emin”, Emin staat voor betrouwbaar.
Op zijn 40ste werd Mohammed profeet, de Thora werd met Mozes geopenbaard, Psalmen met David, de Bijbel met Jezus en de Koran is in 23 jaar met de profeet Mohammed geopenbaard.
Islam is de licht voor de onwetenden, de rechte pad voor de dwalenden en Gids voor de mensheid.
Mohammed (vzmh) is de laatste profeet van Allah en tot het einde van de wereld zal er geen andere profeet komen, de Islam spreekt alle mensheid aan tot de dag des oordeels.

In de Koran staat:
”En Wij hebben u (Mohammed) slechts als genade voor de werelden gezonden.”{21:107}.