Bekijk volle/desktop versie : zou je met een man trouwen die van uitkering leeft?



Pagina's : [1] 2 3 4

10-06-2008, 14:55
stel dat een man je hand komt vragen ,die man is praktiserend ..lief ..knap ,maar leeft van een uitkering .hij is wel gezond ,maar gwn lui om te werken.


zou jij met zo'n vent willen trouwen?


glimlach

10-06-2008, 15:00



Citaat door aboebakkr:
Een man kan niet praktiserend zijn en leven van een uitkering.
Allah swt heeft ons handen gegeven om onderandere mee te kunnen werken.



precies jij haal de woorden uit mijn mond.

10-06-2008, 15:02
Nee, niet als een man in staat is om te werken.

Werken is trouwens een vorm van aanbidding...

10-06-2008, 15:04

Citaat door aboebakkr:
Een man kan niet praktiserend zijn en leven van een uitkering.
Allah swt heeft ons handen gegeven om onderandere mee te kunnen werken.



helemaal mee eens ....ik vind het ook tegenstrijdig !
,maar helaas zie je tegenwoordig genoeg prakrtiserend
moslims die van een uitkering leven.

glimlach

10-06-2008, 15:05



Citaat door zehna:
helemaal mee eens ....ik vind het ook tegenstrijdig !
,maar helaas zie je tegenwoordig genoeg prakrtiserend
moslims die van een uitkering leven.

glimlach

Wanneer is voor jou iemand iemand praktiserend...?
Je kunt pas van "praktiseren" spreken als de persoon zelf de soennah volgt en niet misbruik maakt van de maatschappij waarin hij leeft.

10-06-2008, 15:08

Citaat door aboebakkr:
Een man kan niet praktiserend zijn en leven van een uitkering.
Allah swt heeft ons handen gegeven om onderandere mee te kunnen werken.


En hij heeft gesproken

10-06-2008, 15:09

Citaat door Merci_N:
Wanneer is voor jou iemand iemand praktiserend...?
Je kunt pas van "praktiseren" spreken als de persoon zelf de soennah volgt en niet misbruik maakt van de maatschappij waarin hij leeft.







praktiserend kan je maar op 1 manier zijn ,dus alleen wanneer je volgens de soenah leeft .




glimlach

10-06-2008, 15:10
haha,
laten zitten natuurlijk, of als hij voor de kindjes wilt zorgen en voor het huishouden zorgen zodat jij kunt werken,

10-06-2008, 15:11
Als een blinde of een gehandicapte kan werken wrm zou hij dan niet kunnne of willen werken? ....

10-06-2008, 15:13

Citaat door zehna:
praktiserend kan je maar op 1 manier zijn ,dus alleen wanneer je volgens de soenah leeft .




glimlach
Inderdaad.. Leven van een uitkering is niet volgens de soennah of noch een Islamitische gewoonte.

Trouwens alleen Allah, kan weten wie tussen Zijn dienaars de praktiserende zijn. Wij kunnen mensen niet beoordelen op hun daden en hun als een praktiserende benoemen.

10-06-2008, 15:14
Als je echt van iemand Houdt dan is dat maar een bijzaak!
Maar ik persoonlijk niet!
Ik studeer zelf hard en ben van plan om ook dan te gaan werken.
Maar een manneke met een bierbuikske die alleen maar naar aljazeera kijkt met een glas thee in zijn handen & die dan achteraf nog begint te zeuren...dan niet Hé
Never.......
Luie mannekes sta maar eens op!!

10-06-2008, 15:16

Citaat door insaf18:
Als een blinde of een gehandicapte kan werken wrm zou hij dan niet kunnne of willen werken? ....


Wollahila. Daar kan ik me echt aan irriteren. Als zij het kunnen dan heeft hij geen excuus meer om thuis te zitten. Allé travailler!

10-06-2008, 15:17



Citaat door tabtabzitouna:
Als je echt van iemand Houdt dan is dat maar een bijzaak!
Maar ik persoonlijk niet!
Ik studeer zelf hard en ben van plan om ook dan te gaan werken.
Maar een manneke met een bierbuikske die alleen maar naar aljazeera kijkt met een glas thee in zijn handen & die dan achteraf nog begint te zeuren...dan niet Hé
Never.......
Luie mannekes sta maar eens op!!

Het is de verantwoordelijkheid van de man om zijn gezin te onderhouden.. die taak is voor hem opgelegd.
Het geld die de vrouw daareentegen verdiend mag ze alleen voor haar eigen gebruiken als ze wilt.

10-06-2008, 15:23
maar als hij gaat zeggen, ja ga jij maar werken ik blijf thuis en zorg dat er eten is als je thuis komt, alles is opgeruimd en het huis ziet er netjes uit dan denk ik dat sommige voor zo'n man zullen kiezen en natuurlijk sommige ook weer niet, omdat ze hun koezina niet willen afstaan.

10-06-2008, 15:33

Citaat door R_achida:
Praktiserend en tegelijk profiteren? Schop onder zijn poep, ga WERKEN! Had ik een landloper gewild, dan had ik die wel van het straat geplukt. de gedachte alleen al dat hij er ooit mee zou afkomen





Pagina's : [1] 2 3 4