Bekijk volle/desktop versie : Wat te doen als iemand een obsessie voor je heeft?



Pagina's : [1] 2

10-06-2008, 13:25
hoe kan je hiermee omgaan? je wordt de hele tijd door hem achtervolgd, wat doe je dan?

10-06-2008, 13:26


Hard meppen.

10-06-2008, 13:28

Citaat door RoddelTante:
Hard meppen.



en als hij een obsessie heeft via de kabels?

10-06-2008, 13:31

Citaat door zazaia:
en als hij een obsessie heeft via de kabels?


Spammen?

10-06-2008, 13:32


Ik zou erom wedden

10-06-2008, 13:32

Citaat door Fatihamaroc:
Obsessie zal er nooit zijn als de desbetreffende ''slachtoffer'' nooit de kans heeft gegeve aan de geobsedeerde om van het ''slachtoffer'' te gaan houden....


Dat lijkt me nogal stug.

Je hebt toch ook mensen die zich ineens fixeren op iemand (omdat iemand aan een ideaalbeeld voldoet/lijkt op iemand uit het verleden weet ik het) en zodoende een obsessie ontwikkelen zonder dat het slachtoffer er uberhaupt ooit mee in aanraking is gekomen.

10-06-2008, 13:37

Citaat door Fatihamaroc:
Obsessie zal er nooit zijn als de desbetreffende ''slachtoffer'' nooit de kans heeft gegeve aan de geobsedeerde om van het ''slachtoffer'' te gaan houden....




dus het slachtoffer heeft eerst een zet gegeven, waardoor ze in dat ingewikkelde situatie is gekomen? ik denk dat dat te ver is gezocht.

10-06-2008, 13:38

Citaat door MmmmmarinaSmer:
Ik zou erom wedden




de topic is verwijderd, ik heb me wel aan de deal gehouden

10-06-2008, 13:41

Citaat door zazaia:
de topic is verwijderd, ik heb me wel aan de deal gehouden

leugenaar!!!

ik heb niets gezien?

Moet opnieuw

10-06-2008, 13:42

Citaat door Fatihamaroc:
je hebt verschillende situaties. Die situatie ik beschreef komt ook voor. En als dat het geval dan is dan vind ik dat het zogenaamde slachtoffer dan achteraf niet moet zeuren


Maar beschrijf het eens, want het is nogal vaag allemaal.

Bedoel je als het slachtoffer al om ging met die persoon? Vriendschap/relatie? Of?

10-06-2008, 13:48

Citaat door Fatihamaroc:
Ja, als het slachtoffer flirtte, tijd en aandacht gaf aan diegene etc.


Stel dat je aandacht en tijd geeft, puur uit beleefdheid. Niet iedereen kan meteen inzien dat er een potentiele stalker uit kan rollen?

10-06-2008, 13:49

Citaat door Fatihamaroc:
Ja, als het slachtoffer flirtte, tijd en aandacht gaf aan diegene etc.




dat hoeft niet perse


ik heb het opgezocht en zie hier het volgend:

Daders volgens de aard van de obsessie

Hierbij worden een tweetal typologieën gehanteerd:

typologie van Wallace en Kelty
typologie van Gavin De Becker

Volgens Wallance en Kelty:

De stalker wil een vroegere intieme relatie herstellen (domestic stalker)

De stalker die zich wil wreken op zijn/haar ex-partner (love-scorned stalker), deze uit voornamelijk beledigingen en bedreigingen.

De stalker die vooral uit is op geweld en vaak een extreme moordlust heeft (hitstalker), in deze categorie worden ook seriemoordenaars en serieverkrachters geplaatst)

De stalker op zoek naar een beroemdheid (celebrity stalker)

De stalker die er op uit is een relatie met het slachtoffer te beginnen (luststalker)

De stalker die een politiek tegenstander tracht te treffen (political stalker)
Volgens Gavin De Becker:

Stalkers die een relatie met hun slachtoffer willen aangaan en die er alles aan doen om de liefde van hun slachtoffer in te winnen (attachment-seekers)

Stalkers die lijden aan geestesstoornissen, waarbij bepaalde wanen hun gedrag bepalen (delusion-based stalker). De stalker gelooft bijvoorbeeld dat het slachtoffer van hem houdt.

Stalkers die hun slachtoffer gebruiken om bepaalde doeleinden te bereiken (identity-seekers). Zoals bijvoorbeeld beroemdheid, bij deze categorie komt geweld meermaals voor)

Stalkers die belust zijn op wraak en die zich willen wreken op hun slachtoffer waarvan de stalker denkt dat het slachtoffer hem/haar veracht of te min vindt (rejection-based). Bij deze stalker komt geweld vaak voor en is de drang om het slachtoffer te doden vaak aanwezig.

10-06-2008, 13:50



Citaat door MmmmmarinaSmer:
leugenaar!!!

ik heb niets gezien?

Moet opnieuw



het kan op onzinhoekje maar niet hier, want krijg ik een ban

dat risico wil ik niet lopen

10-06-2008, 13:56

Citaat door Fatihamaroc:
Ik zei ook niet dat en geen andere situaties zijn. Ik noemde er 1 uit velen



dan nog is het niet de schuld van de slachtoffer, je kan niet weten dat de dader geweldadig wordt, en het is niet de bedoeling van het slachtoffer om van de dader een stalker te maken.

10-06-2008, 14:04

Citaat door zazaia:
het kan op onzinhoekje maar niet hier, want krijg ik een ban

dat risico wil ik niet lopen

IP-ban krijg je niet door 2 topics aan te maken die niet hier thuis horen (woorden van SAID)

Zeer jammer, dacht dat jij nou 1 van de marokkaanse was die te vertrouwen was

Klopt mijn beeld toch

Pagina's : [1] 2