Bekijk volle/desktop versie : Kinderen die slaan



09-06-2008, 22:57
Dames het volgende:

Ik heb een zoontje van bijna 3 en die is sinds vorige mnd
begonnen op de peuterschool.
Nou zegt de juf dat hij losse handjes heeft en dus kinderen
slaat. (voornamelijk als ze wat hebben dat hij wilt )

Nou kreeg hij thuis al straf als hij zijn 1jarige zus sloeg

Zelf denk ik dat het ook speelt dat hij weinig tot niet praat en
daarom slaat

Heeft iemand anders dat ook meegemaakt of misschien tips wat ik kan
doen.

Alle hulp is welkom

09-06-2008, 23:01


geen enkel kind slaat zomaar..... blijkbaar heeft hij het van mensen om hem heen geleerd..... zorg dat niemand nog langer het slecht voorbeeld geeft.....

09-06-2008, 23:01
mijne slaat ook zo nu en dan, het is denk ik omdat hij zichzelf niet kan uitten. hij wilt zoo graag wat duidelijk maken , maar we begrijpen hem soms niet, en dan begint hij te slaan. Slaan is op de tafel slaan of iemand die naast m is slaan. Dat geldt ook voor als iemand hem verplicht wilt optillen (denk aan oma, tante, neef, etc.) dan gaat ie ook slaan omdat ie niet wilt.

ik corrigeer m, en ik ga er van uit dat het een fase is en dat hij er wel over heen groeit...ik bedoel mama is zooooooo lief....

09-06-2008, 23:03
Ja, ik dacht er ook aan dat het komt omdat hij zich niet kan uiten.

En tuurlijk heeft hij weleens een tik gehad, maar dat is niet dat zich continu voordoet. Hij moet het echt wel bont maken wil ik m een tik geven.

09-06-2008, 23:04


Ik herken het. Veel positieve aandacht geven als je zoontje iets goed doet. Dat stimuleert hem om nog meer complimentjes te vangen. Dat zorg ervoor dat hij het extra erg vind om gestraft te worden bij verkeerde gedrag waardoor hij het op een gegeven moment laat.
Het kan natuurlijk ook een fase zijn.

09-06-2008, 23:06

Citaat door Naadiaatje:
Ja, ik dacht er ook aan dat het komt omdat hij zich niet kan uiten.

En tuurlijk heeft hij weleens een tik gehad, maar dat is niet dat zich continu voordoet. Hij moet het echt wel bont maken wil ik m een tik geven.


je moet hem vooral dood negeren of boos aankijken als hij slaat...... hij moet weten dat slaan niet loont..... dan heeft hij geen reden om het nog te doen......

09-06-2008, 23:09
Ik vind het zo moeilijk om m te negeren als hij zijn zusje slaat.

En natuurlijk ben ik ook bang dat ze op school ook gaan denken dat hij
dat in zijn omgeving ziet.

Wil toch morgen eens aan de juf vragen op wat voor momenten hij
dat nou precies doet

10-06-2008, 04:20
hij heft andachten nodig, meer niet

11-06-2008, 08:06
Ik denk dat je gelijk hebt en t inderdaad ligt aan dat ie nog niet kan praten. Je ziet t wel vaker dat kinderen die nog niet kunnen praten geirriteerd raken waneer ze niet duidelijk kunnen maken wat ze willen. Ik zou toch veel tegen m blijven praten. Dus echt heel duidelijk vertellen dat ie niet mag slaan zonder dat je gaat schreeuwen. Duidelijk spreken. Je moet m uitleggen dat ie alles kan vertellen en vragen en daarvoor niet hoeft te gaan slaan. Sterkte.