Bekijk volle/desktop versie : Kant en klare dadelpasta, waar te koop?



09-06-2008, 13:53
Lieve meiden,
Ik wil Halwa elmabroma maken. Daarvoor heb ik kant en klare dadelpasta nodig. Waar kan ik deze halen? Ik heb deze namelijk nog nooit ergens gezien? Alvast bedankt voor jullie hulp.

09-06-2008, 13:59



Citaat door Sharifax:
Lieve meiden,
Ik wil Halwa elmabroma maken. Daarvoor heb ik kant en klare dadelpasta nodig. Waar kan ik deze halen? Ik heb deze namelijk nog nooit ergens gezien? Alvast bedankt voor jullie hulp.



Hoi meid,

Gewoon bij de marokkaanse/turkse slager/fruit winkel.

Heb het laatst daar ook nog gehaalt.

Groetjes

09-06-2008, 14:44
Okee dank je wel. Ik kan het ook zelf maken, maar daar heb ik nu even geen zin in.

Wat ik me wel afvraag omdat ik nog nooit kant en klare dadelpasta heb gebruikt, zit daar verschil in wat betreft smaak?

09-06-2008, 21:35

Citaat door Sharifax:
Lieve meiden,
Ik wil Halwa elmabroma maken. Daarvoor heb ik kant en klare dadelpasta nodig. Waar kan ik deze halen? Ik heb deze namelijk nog nooit ergens gezien? Alvast bedankt voor jullie hulp.



toevallig heb ik het net gekocht voor 2.50 in een marokkaanse slager!!

he heb je het recept van die koekjes en misschien een foto weet namelijk niet wat ik met die dadelpasta moet

10-06-2008, 02:33


je kan het voornamelijk bij de marokkaanse slagers kopen, ik zou dat NOOOOIT doen, want ze malen zo die dadels met alles erin denk ik, dus als er wurmen in zitten ofzo wordt dat ook meegemalen, er is niks schoners dan je eigen dingen maken

10-06-2008, 20:54

Citaat door moslimaatje2002:
je kan het voornamelijk bij de marokkaanse slagers kopen, ik zou dat NOOOOIT doen, want ze malen zo die dadels met alles erin denk ik, dus als er wurmen in zitten ofzo wordt dat ook meegemalen, er is niks schoners dan je eigen dingen maken



IEUUWW!!! Je laat me schrikken! Dus jouw advies is gewoon verse dadels kopen en dan zelf dadelpasta maken? Okee doe ik dat. Kan ik gaan ontpitten en stomen

10-06-2008, 20:58
je kan het bij de turk halen,ik heb zelfs dadelssiroop gezien.

10-06-2008, 21:09

Citaat door chebba1940:
toevallig heb ik het net gekocht voor 2.50 in een marokkaanse slager!!

he heb je het recept van die koekjes en misschien een foto weet namelijk niet wat ik met die dadelpasta moet



Het recept van Halwa elmabroma van COOKIE:

Nodig voor het deeg:
250 gram boter
250 gram basterdsuiker
280 ml mazhar
Bloem, ik heb 900 gram gebruikt

Vulling:
1 kg dadelpasta kant en klaar
250 gram amandelen gemalen met schil
80 gram sesamzaad (niet gemalen)
1 tl kaneel
1/2 tl gemalen kruidnagel
2 tl oploskoffie opgelost in een beetje mazhar
80-100 ml mazhar

Extra:
poedersuiker, 300 ml mazhar

Meng alles voor de vulling en verdeel in kleine balletjes die je weer wat platter maakt. Vet wel je handen in met een beetje olie.
Meng voor het deeg de boter met de suiker en mix totdat de suiker is opgelost, voeg mazhar en bloem beetje bij beetje toe totdat je een soepel deeg hebt. Maak ook van het deeg kleine balletjes die je ook wat platter maakt.

Kijk naar de video voor hoe je de balletjes vervolgens moet rollen:
Ga op die site helemaal naar beneden, klik bij google Halwa elmabroma en dan op search (zoeken). Dan verschijnt de betreffende video helemaal bovenaan!

http://www.youtube.com/watch?v=DFvqSKBpAPc



Bak de koekjes voor ongeveer 20 minuten op 180-200 graden.
Dompel ze nadat ze zijn afgekoeld een paar seconden in de mazhar en laat ze afgedekt met een doek een nachtje staan, haal ze dan door de poedersuiker.
Succes ermee!

11-06-2008, 00:58

Citaat door Sharifax:
IEUUWW!!! Je laat me schrikken! Dus jouw advies is gewoon verse dadels kopen en dan zelf dadelpasta maken? Okee doe ik dat. Kan ik gaan ontpitten en stomen

idd, dat is mijn tip. het is echt smerig om het zo te kopen, denk je nou echt dat ze daar in marokko alles netjes schoonmaken en wassen/vegen enzo, het is gewoon massaproductie, dus ik vind het niet te vertrouwen, vooral omdat het dus zo plakkerig en donker is, kan je toch niet zien als ze het niet nauw met de hygiëne hebben

11-06-2008, 08:30

Citaat door moslimaatje2002:
je kan het voornamelijk bij de marokkaanse slagers kopen, ik zou dat NOOOOIT doen, want ze malen zo die dadels met alles erin denk ik, dus als er wurmen in zitten ofzo wordt dat ook meegemalen, er is niks schoners dan je eigen dingen maken

bron:duim!

11-06-2008, 12:04

Citaat door khadijaatje_:
bron:duim!

bron hoeft niet, want ik zei "denk ik"


ik vind die dadelpasta gewoon errug vies, iets wat zo eruit ziet kan ik echt niet gewoon gaan eten allah yhefed, je kan niet weten wat er allemaal inzit