Bekijk volle/desktop versie : Stel je voor... ( Advies gevraagd )

25-09-2002, 14:02
Je kent iemand net twee maanden en je relatie met diegene is best
hecht.. je hebt trouwplannen en je wilt mekaar graag goed leren kennen..

Diegene is alleen wel jarig deze week... en je weet ervan af...
wat geef je die persoon voor zijn verjaardag ( dus meisje geeft aan jongen he ..

Dit is mijn geval...

Ik ken deze persoon al +/- 2 mnd,.... ik weet dat ie deze week jarig
is en wil hem graag een kleinigheidje geven, maar heb geen flauw
idee wat je een jongen voor zijn verjaardag geeft..

Ik weet wat mijn broers altijd geef, maar ik wil niet meteen zoveel geld uitgeven en overdrijven.. het moet leuk blijven..

Dames, aub suggesties... degene die dit meegemaakt hebben of degene die suggesties hebben,.. please reageer...

( als je een pm kunt sturen heel graag, want op het forum komen zelf is echt een crime geworden de laatse dagen )

Groetjes en alvast mijn dank,.
Meknessia

28-09-2002, 13:11

hoi meknessia wat dacht je van een lekker geurtje hoeft niet duur te zijn hoor????hij zal er zeker blij mee zijn. succes nog meisie kussie dalinda.

01-10-2002, 08:19
hallo hallo,

het is uiteindelijk een pennenset geworden met zijn naam erin gegraveerd... hij was er heeelll blij mee

Kus
Meknessia

01-10-2002, 10:37
Oh ik ben te laat. Je hebt de zonde al begaan. Aan verjaardagen doen is haram. Een relatie voor het huwelijk hebben is sowieso haram. Dus twee zonden in één klap. Moge Allah je vergeven.

01-10-2002, 10:40

bedankt voor je reactie ... Moge Allah ons vergeven he

01-10-2002, 12:43
SALAAM,

LEUKSTE KADO OM TE GEVEN IS PARFUM, EEN LEKKER GEURTJE! :verliefd:

AL_TETOUANIA

02-10-2002, 12:36
najib je hebt zahma nog nooit een vriendin gehad???
je bent inderdaad wel heeeeeeel erg streng en meknessia harstikke leuk kado man!!!

02-10-2002, 14:21

Citaat:
Origineel gepost door Lamode
Jeetje Najib wel een beetje er streng he !

Meknessia ik vond dat ook een origineel idee ! en leuk !
Streng? Ik zeg alleen wat de koran en de hadith ons zegt. Iedereen is overigens vrij om te bepalen of hij of zich aan de regels van de islam wil houden. Ik kies daar wel voor.

02-10-2002, 14:22

Citaat:
Origineel gepost door battata
najib je hebt zahma nog nooit een vriendin gehad???
je bent inderdaad wel heeeeeeel erg streng en meknessia harstikke leuk kado man!!!
Niks te zahma, ik heb ook alhemdoelilah nooit een vriendin gehad. En verder: zie mijn reactie hierboven. Marokkanen krijgen tegenwoordig de neiging om Nederlanders na te doen, en de islam terzijde te schuiven.

02-10-2002, 14:53
Is het vieren van een verjaardag haram?

Vraag: Ik heb een vraagje.Is het vieren van je verjaardag nou verboden? Mijn vader zegt van niet maar ik hoor van andere mensen dat het wel haram is. Kunt u mij daar een atntwoord op geven. Alast bedankt,

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest barmhartige

Beste broeder

Alle lof zij Allah, verschillende bewijzen uit de Qor-aan en de soenna tonen aan dat het vieren van verjaardagen een innovatie is in de islam, die op geen enkele bron gebaseerd is in de shari'a. Het is niet toegestaan om de uitnodiging te accepteren tot het bijwonen van zulke feesten, dit vanwege het bijdragen aan de verspreiding van innovaties.

Allah de Verhevene zegt: "Hebben zij deelgenoten die hun in de godsdienst dat voorschrijven waartoe Allah geen toestemming heeft gegeven?" As sjoera:21

"Vervolgens plaatsen Wij jou (O Mohammed) op een juiste weg (Shari'a) van de godsdienst. Volg deze dan en volg niet de begeerten van degenen die niet weten x Voorwaar, zij zullen jou beslist in niets kunnen beschermen tegen (de bestraffing van) Allah. En voorwaar, de onrechtvaardigen zijn elkaars helpers. En Allah is de Beschermer van de Moettaqoen " Al-Djathiyah:18-19

"Volgt dan hetgeen aan jullie is neergezonden van jullie Heer em volgt buiten Hem geen leiders. Weinig is het dat jullie je laten vermanen." Al A'raf:3

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Wie iets doet wat niet in overeenstemming is met onze zaak, zal daar zelf de gevolgen van ondervinden" Boekharie en Moesliem.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ook gezegd: "De beste uitspraak (woord) is, is het boek van Allah. De beste leiding is de leiding van Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem), en de slechtste zaken, zijn nieuwigheden (toevoegingen) in de religie, en iedere nieuwigheid is een innovatie, en ieder innovatie behoort tot dwaling"

Er zijn verschillende ahadith die deze betekenis dragen. Verjaardagen zijn geinnoveerde zaken die niet bij de islam horen. Het behoort zelfs tot het imiteren van christenen en joden.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " Overgeleverd door Boekharie

"Wie een volk imiteert zal tot hen behoren" (Uit "Islamitische uitspraken" boek 1 blz 115)

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com