Bekijk volle/desktop versie : SJeikh Qardawi: HIJAB IS GEEN RELIGIEUZE SYMBOOL MAAR EEN RELIGIEUZE VERPLICHTING!!



Pagina's : [1] 2 3

05-01-2004, 00:58

Citaat door Medani:
Hijab Religious Obligation, Not Symbol: Egypt's Mufti


Hijab is not a religious symbol like the cross and the Jewish Kippa, said Goma


By Sobhi Mujahid, IOL Staff

Egypt's Fatwa House asserted in a new fatwa, a copy of which was obtained by IslamOmline.net Sunday, December 21, that hijab is an obligation on Muslim women wherever they are and not a religious symbol.

The fatwa came in response to French President Jacques Chirac’s support for a legislation banning hijab in state-run schools under the pretext that it is a religious symbol like the Jewish skullcap and the cross.

Egypt's Mufti Ali Goma said hijab is an obligation on all Muslim consenting female adults, as firmly established in the Holy Qur'an and Prophet Muhammad’s hadiths as well as unanimously agreed upon by Muslim scholars.

He cited the noble Qur'anic verse, which reads: "O Prophet! Tell thy wives and daughters, and the believing women, that they should cast their outer garments over their persons (when abroad): that is most convenient, that they should be known (as such) and not molested. And Allah is Oft- Forgiving, Most Merciful."

In press statements on Friday, December 20, Goma said Islam orders consenting female adults to wear hijab as an obligatory religious clothing, unlike the cross in Christianity and Kippa in Judaism.

Prominent scholar Sheikh Youssef Qaradawi had also refuted the planned French ban asserting: "It is a common mistake to call hijab a religious sign, as it could not strike the mind of hijab-clad women to wear it for declaring their religious beliefs."

He asserted that unlike the cross and Kippa, the hijab has a religious function, namely "to cover the Muslim woman’s hair, neck, throat and the upper part of her chest."

More Condemnations

Meanwhile, the Union of Islamic Organizations in Europe denounced the French decision.

In a statement, a copy of which was faxed to IslamOnline.net, it said asserted that Muslims throughout Europe do respect the laws of their respective countries but regard the French ban as a blatant infringement on their right to freedom of religion.

It made clear that the planned law would coerce Muslim women into disobeying the rules of their religion, which is by no means acceptable.

The missive said Muslims in Europe do not want to be forced to choose between violating rules of Islam or integrating into the European community.

The union ruled out any contradiction whatsoever between Islam and integration, noting that the real problem lies with those who misinterpret secularism as a restriction on religious freedoms and obstacle to plurality.

The statement urged all religious communities, Islamic and human rights organizations in Europe to stand up firmly to the French anti-hijab drive, which violates a human right enshrined in relevant European laws and the Universal Declaration of Human Rights.

It warned that forcing Muslim women to remove their hijabs would make them feel discriminated against.

The statement also called on Chirac and the French government to heed the serious consequences of the planned ban.

The Union's chairman, Ahmad al-Rawi, said Saturday the French move was evidence that France had misinterpreted secularism and tailored it for its own requirements in a sharp contrast to the situation in other secular European countries, notably Britain.

The planned legislation has drawn a barrage of Muslim criticism worldwide, with British Muslims saying such laws are only issued by "authoritarian governments and not liberal democracies".
.

05-01-2004, 01:48



Citaat:
Origineel gepost door wolfowitz
laat hem dan zelf maar een doekje opdoen, die schat
Waar slaat dit op?
Wat een domme reactie gewoon dom!!

05-01-2004, 02:44

Citaat:
Origineel gepost door wolfowitz
laat hem dan zelf maar een doekje opdoen, die schat

Wolfowitz,

Jij zou er echt niet mee misstaan, moet je eens proberen...gewoon bij jou thuis, voor de spiegel. Langzaamaan wen je er wel aan, hoor...ook als wannabee-christen. Kijk maar naar alle westerse vrouwen in Iran of Saudië-Arabië.

MELILLENSE

05-01-2004, 03:35

Citaat:
Origineel gepost door wolfowitz
laat hem dan zelf maar een doekje opdoen, die schat
een antwoord die nergens opslaat vind je niet

heb een beetje respect voor de islam zou ik zeggen.
het is een geloof waarin heel duidelijk staat dat niemand verplicht word gesteld om erin te geloven. en als je dan tot de islam bekeert moet je het nemen hoe het is vind je niet?

de vrouw weet van het begin wat haar verplichtingen zijn en dat de hoofddoek 1 van die verplichtingen is, is nu eenmaal een feit.
dat veel vrouwen het niet dragen wilt dus niet zeggen dat het geen verplichting is.

en dat hij verteld de waarheid, dus een reactie als die van jou is een klein beetje overbodig vind je niet

05-01-2004, 09:57


Ik zie geen inhoudelijke argumentatie in de fatwa. Alleen dat vrouwen volgens de koran iets moeten met hun 'outer garments', om niet lastig gevallen te worden. Die sjeik moet toch met iets beters komen wil hij mij overtuigen.

05-01-2004, 12:49

Citaat:
Origineel gepost door Elberfeld
Ik zie geen inhoudelijke argumentatie in de fatwa. Alleen dat vrouwen volgens de koran iets moeten met hun 'outer garments', om niet lastig gevallen te worden. Die sjeik moet toch met iets beters komen wil hij mij overtuigen.
Eberfeld,

De argumentatie in de Koran is voldoende voor een moslim...dat jij daar niet in gelooft, betekent nog niet dat anderen zich moe moeten maken om jouw gebrek aan geloof verstandelijk te corrigeren om de eenvoudige reden dat het zo niet werkt.

Geloof staat hoger dan ratio omdat het nu eenmaal niet rationeel te verklaren is....begrijp je? Vandaar ook je onmacht om geloof te vatten.

Dus, Eberfeld, niemand WIL jou overtuigen...het is verspilling van tijd en energie.

MELILLENSE

05-01-2004, 16:47
Nou, een citaat om aan te tonen hoe autoritair en vrouw-misleidend de uitleg van de koran is. Althans volgens Melissense:
Demagoog als hij/zij is haalt zij ook "geloof" en argumenten door elkaar heen en zet zo allerlei vallen op waar iedereen dan ook intrapt.

Geloven in een god of een onzienbare macht is iets anders dan een discussieronde over kledingvoorschriften.

Citaat:
"De argumentatie in de Koran is voldoende voor een moslim...dat jij daar niet in gelooft, betekent nog niet dat anderen zich moe moeten maken om jouw gebrek aan geloof verstandelijk te corrigeren om de eenvoudige reden dat het zo niet werkt."

Wie maakt uit of iets voldoende is of niet? Kan alleen het feit dat mannenelijke korankenners zeggen dat het voldoende is ook voldoende zijn? Hebben moslims geen eigen wil, hebben moslima's geen eigen ideeen? Hebben zij geen persoonlijkheid en moeten ze daarom maar op elkaar gaan lijken?

En, wie zegt dat die doek dient om ervoor te zorgen dat die vrouwen niet worden lastig gevallen, kan beter eens zijn zonnebril afdoen. Wie wil noueen moslima lastigvallen?

Thuis werkt die doek niet, als die thuis afgaat worden die vrouwen uitsluitend lastiggevallen en niet zo zuinig ook. Opvangcentra zitten vol met lastiggevallen moslima's. Het zou beter zijn als moslima's werd aangeraden die doek op straat af te doen en thuis weer snel op te zetten!

Die janjurken kunnen wel zoveel zeggen. Het is allemaal politieke propaganda. Nu wordt de Koran misbruikt voor politieke doeleinden. Moslims moeten opeens onder een vlag en een koran de wereld laten zien dat ze niet langer met zich wensen te laten spotten. Om te beginnen met met niet-moslims. Maar wat blijkt? De grootste vijanden van de moslims zijn hun leiders. Kijk naar Saddam, kijk naar de Taliban, kijk naar Bin Laden. Die mannen, altijd mannen, zijn bereid moslims per tienduizend te offeren aan doelen waar niemand belang bij heeft dan alleen zij, die leiders.

Gode zij dank is die Ghadaffi bezocht door en engel en mag hij nu, nu hij klaar is met boeten, nog voor zijn dood proberen het verarmde Libije nog een beetje in de werkelijkheid terug te krijgen.

Het wordt hoog tijd voor een tegen-islam, een reformatie van de islam. De wereld gaat ten onder aan oorlog, armoede en aids en aan vernietiging van de natuur en wat doen die kerels daar in Egypte? Kop of munt gooien of vrouwen een doek dienen te dragen ja of nee!

Scottie.

05-01-2004, 17:08

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou, een citaat om aan te tonen hoe autoritair en vrouw-misleidend de uitleg van de koran is. Althans volgens Melissense:
Demagoog als hij/zij is haalt zij ook "geloof" en argumenten door elkaar heen en zet zo allerlei vallen op waar iedereen dan ook intrapt.

Geloven in een god of een onzienbare macht is iets anders dan een discussieronde over kledingvoorschriften.

Citaat:
"De argumentatie in de Koran is voldoende voor een moslim...dat jij daar niet in gelooft, betekent nog niet dat anderen zich moe moeten maken om jouw gebrek aan geloof verstandelijk te corrigeren om de eenvoudige reden dat het zo niet werkt."

Wie maakt uit of iets voldoende is of niet? Kan alleen het feit dat mannenelijke korankenners zeggen dat het voldoende is ook voldoende zijn? Hebben moslims geen eigen wil, hebben moslima's geen eigen ideeen? Hebben zij geen persoonlijkheid en moeten ze daarom maar op elkaar gaan lijken?

En, wie zegt dat die doek dient om ervoor te zorgen dat die vrouwen niet worden lastig gevallen, kan beter eens zijn zonnebril afdoen. Wie wil noueen moslima lastigvallen?

Thuis werkt die doek niet, als die thuis afgaat worden die vrouwen uitsluitend lastiggevallen en niet zo zuinig ook. Opvangcentra zitten vol met lastiggevallen moslima's. Het zou beter zijn als moslima's werd aangeraden die doek op straat af te doen en thuis weer snel op te zetten!

Die janjurken kunnen wel zoveel zeggen. Het is allemaal politieke propaganda. Nu wordt de Koran misbruikt voor politieke doeleinden. Moslims moeten opeens onder een vlag en een koran de wereld laten zien dat ze niet langer met zich wensen te laten spotten. Om te beginnen met met niet-moslims. Maar wat blijkt? De grootste vijanden van de moslims zijn hun leiders. Kijk naar Saddam, kijk naar de Taliban, kijk naar Bin Laden. Die mannen, altijd mannen, zijn bereid moslims per tienduizend te offeren aan doelen waar niemand belang bij heeft dan alleen zij, die leiders.

Gode zij dank is die Ghadaffi bezocht door en engel en mag hij nu, nu hij klaar is met boeten, nog voor zijn dood proberen het verarmde Libije nog een beetje in de werkelijkheid terug te krijgen.

Het wordt hoog tijd voor een tegen-islam, een reformatie van de islam. De wereld gaat ten onder aan oorlog, armoede en aids en aan vernietiging van de natuur en wat doen die kerels daar in Egypte? Kop of munt gooien of vrouwen een doek dienen te dragen ja of nee!

Scottie.
Vrouwen dragen die hoofddoek niet thuis!
En het hoort bij de identiteit van de moslima!
Jij weet niet zoveel vriend kom niet teveel hier uitleggen over dingen waar je totaal geen verstand van hebt. Die janjurken zeggen dat Hahah! Bullshit!! Deze Sheikh Kardawi is nog wel heel erg geleerd en helemaal niet streng maar leeft gewoon naar het woord van Allah. Maar goed voor jou heidene leven is het nooit goed!

Oja kop of munt gooien doen we niet het is geen gokspelletje!
Gokken is harammmmmmmmmmmmm

Wa salammmmmmm

05-01-2004, 17:31
Medani = Farid/Hudhaifa etc.

Dat vrouwen die doeken moeten dragen is door mannen verzonnen. Dat was voor de nomaden en woestijnvolken zinnig.
En diverse mannen (imams/leraren) hebben duizenden fatwas erover uitgesproken.

Zoals MaRouan al zei, het is alleen maar om de identiteit te prononceren.

05-01-2004, 17:40
Nou, Marouan, trek je puntmuiltjes even aan. Jongen, toch, wat heb jij lange tenen, ze steken gewoon onder mijn schermpje vandaan...

Die mevrouw die beweert dat die doek de identiteit prononceert zit fout. Die doek accentueert de religie waar die vrouw aan doet, niet haar eigen identiteit als "Shamira", "Fatima" enzovoort. Dat doet een uniform ook, het benadrukt je identiteit als soldaat, of als verpleegster, of als rechter. Die doek maakt dat deze vrouwen worden gezien als lid van een club, niet als een individu.

In Nederland heb je een eigen individuele identiteit, met eigen waarden en normen. Mensen die zich uitsluitend presenteren als lid van een groep waarin hun eigen identiteit in is verloren gegaan is voor ons een middeleeuws verschijnsel, uit de tijd toen vrouwen nog werden ontmaagd door de landheer en geen stemrecht hadden.

De verplichting van die doek zegt alles over de islamcultuur waarin vrouwen tegen mannen moeten worden beschermd.

Dat verwijst naar onderdrukking en naar een gebrek aan respect voor vrouwen. Binnen de islamcultuur worden vrouwen blijkbaar nog steeds door mannen gezien als wezens die je kunt lastigvallen en bespringen wanneer het een man uitkomt.

Die wijze moefti's kunnen mannen beter leren om respectvol met vrouwen om te gaan, dan die vrouwen op te sluiten en door middel van een vormeloze jurk en een hoofddoek te beschermen tegen die rare macho's.

Ik zou zeggen: voor de moslimmachoman een kuisheidsgordel en voor de vrouw vrijheid van doek!

Scottie.

05-01-2004, 17:49

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou, Marouan, trek je puntmuiltjes even aan. Jongen, toch, wat heb jij lange tenen, ze steken gewoon onder mijn schermpje vandaan...

Die mevrouw die beweert dat die doek de identiteit prononceert zit fout. Die doek accentueert de religie waar die vrouw aan doet, niet haar eigen identiteit als "Shamira", "Fatima" enzovoort. Dat doet een uniform ook, het benadrukt je identiteit als soldaat, of als verpleegster, of als rechter.

In Nederland heb je een eigen individuele identiteit, met eigen waarden en normen. Mensen die zich presenteren als lid van een groep zonder eigen identiteit is voor ons een middeleeuws verschijnsel, uit de tijd toen vrouwen nog werden ontmaagd door de landheer en geen stemrecht hadden.

De verplichting van die doek zegt alles over de islamcultuur waarin vrouwen tegen mannen moeten worden beschermd.

Dat verwijst naar onderdrukking en naar een gebrek aan respect voor vrouwen. Binnen de islamcultuur worden vrouwen blijkbaar nog steeds door mannen gezien als wezens die je kunt lastigvallen en bespringen wanneer het een man uitkomt.

Die wijze moefti's kunnen hun mannen beter leren om respectvol met vrouwen om te gaan, dan die vrouwen op te sluiten en door middel van een vormeloze jurk en een hoofddoek te beschermen tegen die rare macho's.

Ik zou zeggen: voor de man een kuisheidsgordel en voor de vrouw vrijheid van doek!

Scottie.
De MAN blijft de vrouw toch als een lustobject zien en dat is niet alleen zo bij moslim mannen dus dat je zegt dat het alleen voor moslimmannen is is gewoon bullshit.

Ze willen ook niet bekeken worden door niemand.
Gewoon de schoonheid is voor hun eigen echtgenoot niet voor jou en niet voor mij!

Dat het zo hoort dat je de vrouw moet behandelen en gewoon je kuis moet gedragen ook als man is in theorie heel mooi maar de mens blijft zondigen en dit is ook een van de zonden van de mens! De praktijk wijst altijd anders uit als de theorie!

05-01-2004, 18:20

Citaat:
Origineel gepost door KohiNoor
Die laatste regel ben ik niet zo zeker van maar het is nergens in de koran terug te vinden dat een moslimvrouw een doekje moet dragen. dus ik denk ook dat het door mannen verzonnen is. Maar ja ben geen moslim dus ik weet niet hoe het zit
Oh nee Kohinoor??


Allah zegt in Soera A Noer (Het licht)


31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Nu jij weer!

05-01-2004, 21:54


So stil ineens van Kohinoor zeg!
Kom op Reactie!!

05-01-2004, 23:16

Citaat:
Origineel gepost door KohiNoor
Ok ik had het mis En ik was deze topic vergeten Maar er stond nog ''Ik weet het niet zeker want ik ben geen moslim''
Ja oke eerlijk .

Maar begrijp je nu waarom men zegt dat het geen symbool is maar de identiteit van de moslima??

06-01-2004, 00:17

Citaat:
Origineel gepost door KohiNoor
Ja ik snap het Nadat ik het stukje van jou uit de quran had gelezen. Ik weet niet hoe ik het kan uitleggen waarom ik het nu wel snap,maar dat is denk ik niet zo belangrijk
Oke dann!!
Ben blij dat je in iedergeval de moeite hebt gedaan om het te snappen.

Trouwens wat voor dier is dat nou dat groene??
Het komt me heel bekend voor??

Pagina's : [1] 2 3