Bekijk volle/desktop versie : Trein verbinding Casa Marakesh Tanger.



06-06-2008, 15:57
Wie weet hoe de treinverbindingen daar zijn.. en hoe lang het duurt van casa naar Marakesh.. en of er een verbinding is van Marakesh naar tanger.

06-06-2008, 16:08



Citaat door emshoum19:
Wie weet hoe de treinverbindingen daar zijn.. en hoe lang het duurt van casa naar Marakesh.. en of er een verbinding is van Marakesh naar tanger.


Ik ben afgelopen jaar met de trein vanuit Kenitra naar Marakesh gereist, dus we kwamen ook langs Casa. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe lang het duurde omdat we doorgingen naar Essaouira met de bus...maar ik vond het best te doen hoor.....treinen zijn ok, je kan er drinken kopen of van die snacks....alleen je moet wel geluk hebben met zitplaatsen.....wij moesten het eerste gedeelte van de reis staan ..gelukkig had ik een grote tas bij waar ik op kon zitten...maar op een gegeven moment konden we gewoon zitten, dus was uiteindelijk wel ok....wel veel water meenemen...ik had 0.5 liter meegenomen en 0.5 in de trein gekocht en nog had ik kei dorst want het is best warm. Er zit airco in de trein, maar ja bij ons gingen er mensen tussen de deuren zitten zodat de airco niet optimaal werkte..

Maar al met al....Casa - Marakesh met de trein is zeker te doen en ik raad het zeker aan

06-06-2008, 16:45
thanks.. zouden ze ook een website hebben zoals wij hier de ns hebben
en hoeveel betaal je voor een kaartje?

06-06-2008, 17:14
website is http://www.oncf.ma
staan vertrektijden en tarieven op, in het Frans....
Casa Marrakesh is 3 uur en Marrakech Tanger is 8 uur met de trein. Supergoeie verbinding, prima te doen!

06-06-2008, 17:36


Zijn normale treinen , ze hebben nu ook nieuwe dubbeldekkers , net zoals de Nederlandse.
Volgens mij doen die dubbeldekkers de route Oujda - Fes


Ik heb altijd goede ervaringen gehad met de trein in Marokko , wel kut dat die trein onder de Luchthaven in Casablanca niet rechtstreeks naar Marrakech gaat.

06-06-2008, 17:55
weet er iem wanneer de spoorwegen, Laayoune bereiken?

06-06-2008, 18:07
Daar zijn ze nog niet zeker over aangezien de problematiek omtrent de Westelijke Sahara blijft duren.
Ze zijn er wel mee bezig

06-06-2008, 18:18

Citaat door Al_houb:
Daar zijn ze nog niet zeker over aangezien de problematiek omtrent de Westelijke Sahara blijft duren.
Ze zijn er wel mee bezig

uhu, maar er is maar een klein stukje in de Sahara

27-01-2011, 03:15

Citaat door saadia26:
wie heeft hier nog meer ervaring mee afgelopen jaar.
hoe zit het met diefstal in de trein?

Net zo erg als hier

27-01-2011, 07:53
Verschikkelijk !!!!!!!! Van Casa naar Marrakesch ! ik had de trein gemist moest 3 uur wachten. De treinen zaten bomvol!! ik stond 3 uur lang ( als het niet langer was ) in de gang. Ze zeggen ook niet waar ze stoppen je moet goed opletten. IK zou gewoon een taxi huren die je heen brengt. Ik doe het nooit meer.

27-01-2011, 11:27
hoe duur is de retour kaartje van casa naar marrakech?? en gaat het echt rechtstreeks??

27-01-2011, 22:44
Met de trein reizen daar reizen is echt een geweldige ervaring. En mensen klagen gewoon zo snel jullie zijn verwende krengen. Je moet soms gewoon niet iets gaan vergelijken zoals hier met de ns. Een treinreis met de trein in marokko is gewoon anders klaar en je betaald er ook minder voor maar datgene wat je ervoor terug krijgt is wel veel meer. Zelfs in de 2e klass treinen zit airco dus hoe bedoel je ik heb het slecht. En de mensen die je in de trein tegen komt gewoon apart.

28-01-2011, 01:06



Citaat door Maroc_Tresure:
Met de trein reizen daar reizen is echt een geweldige ervaring. En mensen klagen gewoon zo snel jullie zijn verwende krengen. Je moet soms gewoon niet iets gaan vergelijken zoals hier met de ns. Een treinreis met de trein in marokko is gewoon anders klaar en je betaald er ook minder voor maar datgene wat je ervoor terug krijgt is wel veel meer. Zelfs in de 2e klass treinen zit airco dus hoe bedoel je ik heb het slecht. En de mensen die je in de trein tegen komt gewoon apart.


Ben het helemaal met je eens T is ook nog gezellig in de trein, verschillende soorten mensen met ieder zijn of haar verhaal. Zeker leuke ervaring met ONCF, en verschil met NS is dat ONCF wel op tijd vertrekt, dat kunnen we van de NS niet zeggen