Bekijk volle/desktop versie : Werkende mama's! kom es even...



Pagina's : [1] 2

06-06-2008, 14:34
Wat voor werkweek vinden of lijkt jullie prettiger?

a. 2x hele dagen werken (tot 17.30 uur), 1 dag vrij en 2x halve dagen (donderdag en vrijdag tot 13.00 uur)
b. 3x hele dagen werken (tot 17.30 uur) en 2 hele dagen vrij (woensdag en vrijdag)

Uitgaande van een kind dat reeds naar school gaat en dus dagelijks (muv woensdag) op school zit.

Laat vooral weten:
Wat jouw werktijden zijn
Hoeveel uur je werkt
Welke werkweek (optie a of b) je voorkeur heeft en waarom?

06-06-2008, 14:37


3 dagen vind ik beter, ik ga zelf ook na mijn verlof 3 dagen werken wo do en vrijdag.

Ik begin om 8.30-17.00

06-06-2008, 14:37
Waarom is/lijkt dat beter? voor jou? voor je kind? voor je gezin? voor je werk?

06-06-2008, 14:38
Ik vind 3 dagen beter omdat je dan 2 hele dagen met je kindjes hebt je hoeft dan ook niet op te staan en ze naar de creche te brengen of oppas.

06-06-2008, 14:40


ik zou ook optie b kiezen, aan halve dagen heb je nooit iets!!!

06-06-2008, 14:43
Ik ben op dit moment geen werkende mama, maar heb wel gewerkt. Voor mij werkte het beste 3 dagen werken tot 17.00/18.00. Begon wel pas om half elf, maar dat maakt hier niet uit. Zoals een lid al zei, aan halve dagen heb je niets.

06-06-2008, 14:46
Ik heb ook gewerkt met kid en optie b is veel fijner. Zoals Niyah zegt; aan halve dagen heb je niets en het gaat ook om het afzetten en ophalen, daar is m de meeste moeite in dus liever hele dagen met temara dan halve dagen.

06-06-2008, 14:51
Ow eff voor de duidelijkheid...situatie a en b is uitgaande van een schoolgaand kind dus GEEN kind <4 jaar.

06-06-2008, 15:00
Ik zou ook gaan voor 3 dagen werken en dan 2 dagen vrij

06-06-2008, 15:06
Optie B -> Als je 3 dagen werkt en 2 dagen vrij bent heb je een betere regelmaat......... en het geeft denk ik meer rust.

06-06-2008, 15:08
Ik zat zelf te denken... aan 2 hele dagen, 2 halve dagen en 1 hele dag vrij..

Als ik nog een dag vrij ben ipv 2x halve dagen moet ik sowieso 's morgens vroeg mn nest uit om die kleine naar school te brengen...kan ik net zo goed gaan werken en dacht 2x halve dagen kan ik hem per week 3x zelf van school halen..

06-06-2008, 15:18
ik werk op dit moment ook drie dagen per week, draai wel tien uur per dag
en ben dus twee dagen vrij, ik vind het heerlijk
ben vaak de maandag en de vrijdag vrij, heb dus altijd lange weekend
heb twee jongens, de jongste(3 jaar) vind het het altijd wel lekker, dan kunnen we met zijn tweetjes dingen doen,

06-06-2008, 15:23


Oke jullie bekijken dit allemaal vanuit het oogpunt van gezin, heel goed..
Maar hoe zit dit met jullie baan?

Ik merk in mijn werk dat als ik alleen al die woensdag er niet ben ik soms wel 100 mailtjes op donderdag moet doorlezen om weer op de rails te zitten..Als ik dan 2 hele dagen niet werk dan zit de continuiteit er volgens mij niet meer in, of wel? MIjn hoogste prioriteit bij minder werken is dat ik die kleine zelf van school kan halen en op mn gemak eff naar de sportschool kan ofzo..kan makkelijk in die paar uurtjes middag toch?

06-06-2008, 15:25

Citaat door Niyah:
ik zou ook optie b kiezen, aan halve dagen heb je nooit iets!!!



Klopt echt als een bus Maroc meissie, echt halve dagen zijn klote, eigenlijk tegen dat je thuis bent of ergens is het de moeite niet meer!

Ik zou echt voor hele dagen gaan dan heb je beter structuur!


06-06-2008, 15:38

Citaat door Maroc_Meissie:
Oke jullie bekijken dit allemaal vanuit het oogpunt van gezin, heel goed..
Maar hoe zit dit met jullie baan?

Ik merk in mijn werk dat als ik alleen al die woensdag er niet ben ik soms wel 100 mailtjes op donderdag moet doorlezen om weer op de rails te zitten..Als ik dan 2 hele dagen niet werk dan zit de continuiteit er volgens mij niet meer in, of wel? MIjn hoogste prioriteit bij minder werken is dat ik die kleine zelf van school kan halen en op mn gemak eff naar de sportschool kan ofzo..kan makkelijk in die paar uurtjes middag toch?


Als je van plan bent om daar nog lange tijd te werken dan is het handig om hiermee rekening te houden, ook hangt het ervan af hoe belangrijk je functie is om die mailings te behandelen. Ergens begrijp ik je punt, zowiezo heb je 1 vaste vrije dag en daarbuiten ook nog eens 2 halve dagen die je kunt spenderen aan minder aan al die kleine dingetjes die echt belangrijk zijn maar op 1-2-3 gedaan. Bv. boodschappen gaan doen, ik zeg maar wat.


Pagina's : [1] 2