Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse en Marokkaanse scheiding hoe en waar?



06-06-2008, 12:36
Salaam aleikoem

Na 4 jaar huwelijk heb ik besloten om bij mijn man weg te gaan We hadden zoveel problemen met elkaar en ik realiseer mij dat bij hem blijven geen zin heeft. Ik heb het vaak geprobeerd en iedere keer viel ik weer terug op een teleurstelling. Mijn man is een tiran en door zijn drankverslaving is hij volledig het pad kwijtgeraakt. Het is nu tijd dat ik voor mijzelf kies en hij moet zijn eigen problemen zelf gaan oplossen. Van de buitenkant merk je niets aan hem hij heeft een goede baan is een charmeur maar er zitten zoveel steken bij hem los. In het verleden heeft hij vele nare ervaringen meegemaakt. Zijn ouders zijn overleden toen hij nog jong was en was opgevoed door zijn grootouders. Ik heb al die jaren medelijden met hem gehad en geprobeerd hem te steunen op welke manier dan ook. Hij waardeerde het niet en ik ving iedere de klappen van zijn niet verwerktte emoties.

Ik zit nu met een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Hoe moet ik een Nederlandse scheiding regelen en hoe verloopt een Marokkaanse scheiding? We hebben beide zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit. We hebben geen kinderen omdat ik die niet kon krijgen. Achteraf gezien was het ook maar beter.

Ik lees graag jullie ervaringen en alle tips zijn welkom. AUB geen veroordelingen of wat dan ook wat dat is het laatste waar ik op zit te wachten.

ma3a salama

06-06-2008, 12:45


ik denk dat je een advocaat moet bellen die je kan uitleggen wat je moet doen.......en meid veel sterkte en goed vanje dat je voorjezelf kiest!

06-06-2008, 12:47
Ik ken mensen die een marokkaanse scheiding hier bij de gemeente hebben ingeleverd en op die manier is ook meteen de Nederlandse scheiding geregeld.

06-06-2008, 12:52

Citaat door bousabous:
Ik ken mensen die een marokkaanse scheiding hier bij de gemeente hebben ingeleverd en op die manier is ook meteen de Nederlandse scheiding geregeld.


Volgens mij moet je eerst voor de Nederlandse wet scheiden ik weet het niet moet het allemaal uitzoeken. Maar bedankt voor je reactie.

06-06-2008, 13:02


neem contact op met een advocaat, zij of hij regelen voor je alles. Daarna kan je je Nederlandse scheiding in Marokko inschrijven.
Ik ken een hele goede Marokkaanse advocate, zij zit wel in Den Haag, dus als je in de buurt woont, laat het me weten dan krijg je haar nummer.

Sterkte met deze zware tijden, maar weet na regen komt altijd zonneschijn

06-06-2008, 13:06

Citaat door Enterprinses:
Volgens mij moet je eerst voor de Nederlandse wet scheiden ik weet het niet moet het allemaal uitzoeken. Maar bedankt voor je reactie.


waarom zou je eerst voor de Nederlandse wet moeten scheiden? Als je je marokkaanse scheiding in Marokko bij de Nederlandse ambassade legaliseert kun je ´m hier bij de gemeente gewoon indienen hoor.

07-06-2008, 13:20

Citaat door Soukaina22:
ik denk dat je een advocaat moet bellen die je kan uitleggen wat je moet doen.......en meid veel sterkte en goed vanje dat je voorjezelf kiest!



neem een advocaat en regel je dingen.
succes!