Bekijk volle/desktop versie : Het verhaal van het meisje dat Allah (swt) heeft verlaten



Pagina's : [1] 2 3

05-06-2008, 14:50
volledig

Verlaten door Allah [/SIZE]




[SIZE="3"]Hanane was net als elk ander meisje, zo doorsnee dat niemand haar opmerkte. Tevreden als ze was met haar leven zo was tevreden met wat Allah haar heeft gegeven, een onduidende bestaan. Hanane wist niet dat haar leven iets miste, en dat haar leven binnen een week op haar kop zal staan.
Zoals elke dag ging Hanane naar school, ze studeerde rechten, helaas op hbo niveau, wat zou ze graag naar de universiteit gaan om een echte advocaat te worden. Dromend van een baan als advocaat werd ze wakker geschud door haar vriendin Sanna. “ kijk wie er binnen komt, zou hij ons les geven?” .
Hanane had geen idee waar Sanna het over had, tot ze een knappe jongeman in de deuropening zag van het leslokaal. “zou hij marokkaans zijn?”
“Sanna wat zijn dat voor vragen hoe moet ik weten wie hij is?”
De jongeman was inderdaad een docent, hij ging voor de klas staan en riep om aandacht.
“Hallo, dames en heren, ik ben Karim, en zal vandaag de les overnemen van mijn collega die er vandaag niet bij kan zijn wegens omstandigheden”.



“Toch marokkaans” riep Sanna opgewekt. Sanna was een knappe Marokkaanse meid die al verscheiden huwelijksaanzoeken had geweigerd, ze wil nog van het leven genieten nu ze nog knap en jong is en elke Marokkaan om haar vinger kan winden.
“Ja en nu?” zei Hanane, het leven had haar bitter gemaakt, ze kreeg nooit aandacht van jongens en ze wist dat deze Karim weer achter Sanna zou rennen als een hondje.

De les was afgelopen, en Sanna liep naar Karim toe om te flirten zoals ze altijd deed als ze een knappe Marokkaan zag. Hanane liep met tegenzin achter haar aan, ze wist dat er weer een vernedering aan zou komen, hij zou haar totaal negeren en alleen Sanna voor het oog hebben.
Het liep anders dan Sanna en Hanane hadden verwacht. Karim sprak meer met Hanane en was oprecht geïnteresseerd. Hanane durfde het zelfs aan te stippen dat ze eigenlijk liever op de universiteit zat dan hier op het hbo. Karim gaf haar allerlei tips en lachte hartelijk om haar projecten die ze deed om hogerop te komen. Hanane was verloren tegen al deze aandacht en charme. Sanna die zag dat het niet ging zoals ze wilde, nam afscheid en sleurde Hanane mee weg. Voordat ze weggingen, drukte Karim een kaartje in haar handen. “Voor het geval je hulp nodig hebt om naar de universiteit te gaan” zei hij. Ze keek op het briefje en zag zijn nummer staan.


De tranen stonden bijna in haar ogen, ze had nog nooit zoiets meegemaakt, een knappe jongeman die zijn nummer gaf, en haar misschien echt leuk vond, was het dan toch mogelijk? Ze was verbaast en tegelijk in de zevende hemel. Het maakte haar verward.
Sanna die zag wat er was gebeurd, was jaloers, “Hanane, ga je hem bellen?” vroeg ze.
“Ik weet het niet, ik weet niet wat ik moet doen?”
“Hij gaf wel makkelijk zijn nummer, het zal wel een player zijn”
Hanane wist wel beter als het een player zou zijn, zou hij achter Sanna gaan, die zag er veel goedkoper uit.
De hele avond dacht Hanane aan Karim, de knappe Karim, wat zou hij nou leuk aan haar vinden? En waarom zag hij Sanna niet staan? Ze had alleen maar vragen die niemand kon beantwoorden. Wat als ze zou bellen, zou hij blij zijn of verrast?

Ze besloot twee dagen te wachten voordat ze hem zou bellen.
De twee dagen gingen als twee jaar voorbij voor Hanane, ze wilde graag weer zijn stem horen, om te weten dat er toch op deze wereld iemand liep die haar misschien echt zou waarderen.
Nadat ze hem had gebeld was ze opgelucht en een afspraak verder.


Het was de eerste date van Hanane, ze had speciaal voor deze gelegenheid gewinkeld iets wat ze een keer in het jaar doet, en voor het eerst had ze iets geheim gehouden voor Sanna.
Ze stond drie uur voor de spiegel voordat ze tevreden was met haar spiegelbeeld. Haar lang donkerbruin haar viel als golven over haar schouders, haar donkere ogen waren licht opgemaakt. Haar kleding waren als van een strenge directrice, donkere pak met lage pumps.
Ze zag eruit alsof ze naar een sollicitatie gesprek ging dan naar een date.

Toen ze eindelijk aankwam bij het afgesproken restaurant, begon haar maag te draaien, was dit een goed idee, was die Karim niet gewoon een vuil spelletje met haar aan het spelen?
Ze kon niet terug, als ze terug zou gaan, zou ze spijt krijgen dat wist ze zeker.
Karim zag er nonchalant uit, hij had een sweater aan waardoor je zijn getrainde lichaam zag, en een spijkerbroek, totaal anders dan voor de klas. Hij had een mooie kleurtje, en gezonde kleur, hij zag er veel te gladjes uit. Als er twee mensen op aarde zouden zijn die totaal niet bij elkaar zouden passen dan zouden het Hanane en Karim zijn.

Karim was zoals gewoonlijk weer charmant, en Hanane was betoverd, ze was verloren.
Thuis aangekomen, kon ze alleen maar aan hem denken, ze ook deed Karim kwam erin voor.
Ze besloot het Sanna te vertellen. Sanna met haar ervaring van de wereld, wist dat het niet pluis was, ze wild het graag aan Hanane duidelijk maken, zonder haar te kwetsen.

Vele afspraken volgden tussen Hanane en Karim, ze zag hem als haar vriendje nu, een vriendje die ze nog nooit had, een knappe charmante vriendje. Hanane begon zich ook uitdagende te kleden. Sanna zag dit met lede ogen aan, ze zag Hanane veranderen in een persoon die de oude Hanane zou verafschuwen. Maar Hanane was tevreden en nu vooral gelukkig, ze voelde zich een prinses naast Karim.


Karim ging steeds verder bij Hanane, zij liet het toe, ze wilde hem voor geen goud kwijt. In zijn auto reden ze naar afgelegen plekken, en deden wat Allah had verboden. Hanane had altijd spijt na afloop, maar ze hoopte erop dat Karim met haar zou trouwen.
Om haar daden niet nogmaals onder haar ogen te krijgen, en om haar schuldgevoel te onderdrukken, probeerde ze haar geloof in te perken, bidden deed ze niet meer en aan Allah denken zoals ze vroeger deed dat was totaal niet meer aan de orde. Ze had Allah aan de kant geschoven niet beseffend dat Allah haar ook aan de kant zou schuiven.

Mensen begonnen ook steeds meer over Hanane te roddelen, ze zou vaker met een vreemde man zijn gesignaleerd. Sanna en Hanane kregen ook steeds meer ruzie, Sanna vond dat Hanane te ver ging, ze wees haar op haar fouten. Hanane schreeuwde altijd terug dat de laatste die over haar mag oordelen zij is want zij had al tientallen vriendjes gehad. “Maar Hanane, ik ben nooit zo ver met ze gegaan” zei Sanna. “En ik ben ook nooit me iemand zo ver gegaan, we gaan trouwen”
“heeft hij dat gezegd?”
“nee, maar alles wijst erop”
“Hanane je weet toch dat mannen die zo omgaan met een meisje nooit met dat meisje trouwen?”
“Karim is anders” probeerde zichzelf nog moed in te praten.

Om zeker van haar zaakje te zijn probeerde Hanane een keer het onderwerp trouwen aan te snijden bij Karim. Ze zaten samen in de auto, ze leunde met haar hoofd tegen zijn gespierde borst aan, en hij deed zijn arm om haar heen. Ze zaten zo een tijdje stilzwijgend, alleen hun kloppende hart en hun zachte ademhaling was te horen.
“Karim?”
“Ja, schat?”
“We gaan al zo lang met elkaar om, is het niet tijd voor een volgende stap?”
“Welke stap?”
“nou gewoon verloven”
Karim zei niks meer terug, in plaats daarvan deed hij zijn arm weg en pakte weer met beide handen het stuur, er klonk alleen een diepe zucht.
“nou?” ging Hanane verder
“Ik kan op dit moment niet trouwen Hanane”
“Hoe bedoel je je kan niet op dit moment, we kunnen ons toch alleen alvast verloven?”
“Dat kan ook niet”
“waarom niet? Iedereen praat over mij, als mijn vader er achterkomt hang ik”

Hanane wist zeker dat Karim iets voor haar verborgen hield, ze wist niet zeker wat maar de gedachte aan hem bracht nu een rilling over haar rug. Ze hield veel van Karim zoveel dat ze haar eer aan hem had gegeven, niet helemaal maar het moment begon te komen dat ze zich totaal aan hem zou geven.

Dagen gingen voorbij en Hanane dacht alleen maar aan Karim, ze had hem zovaak gebeld maar hij nam niet op en belde niet meer, was hij nu afstand van haar aan het nemen, was hij haar zat, had hij misschien een nieuwe vriendin gevonden die wel alles totaal in een keer aan hem gaf.

Nadat Hanane bijna op instorte stond belde Karim, hij wilde ergens afspreken, hij had gemist en wilde haar graag zien. Voordat hij had opgehangen had ze zich al klaargemaakt, ze deed de kleding aan die wanneer haar moeder haar zou zien van de trap af zou duwen. Ze bekeek zichzelf in de spiegel en zag een meisje dat er magertjes uitzag met wild los haar, en haar minirok kromp omhoog alsof het zich schaamde, ze was niet echt tevreden over haar spiegelbeeld, maar dacht dat Karim dit wel een type meisje zou zijn die hij als zijn vriendin zou accepteren, de oude Hanane vond ze een dom lelijk naïeve meisje. Dit spiegelbeeld is het beeld dat ze altijd had willen zijn.


05-06-2008, 14:51


Op de afgesproken plek zag ze Karim, hij zag er als altijd knap uit, ze kon het nog steeds niet geloven dat deze knappe Marokkaanse jongen haar vriend was, deze man die elk meisje kon krijgen had haar gekozen.
Hanane kon zich moeilijk inhouden en sprong om zijn nek, ze begon hem te kussen. Karim probeerde zich uit haar greep los te maken. Ze keek hem gekwetst aan.
“Luister Hanane ik kan je niet meer zien, er zijn een aantal zaken tussen gekomen”
“wat voor zaken?”
“gewoon zaken, belangrijke zaken, ik moet een tijdje weg”
“wat is er Karim? Wil je het uitmaken?”
Karim bleef haar aan kijken. En zei toen op een valse toon: “hoe kun je iets uitmaken dat nooit heeft bestaan?”
Hanane was verbijsterd bij deze woorden, alle liefde die ze aan hem heeft geven heeft nooit bestaan, hun liefde voor elkaar heeft nooit bestaan, hoe was het mogelijk dat hij zoiets zei!!!!!!! Ze begon bijna tegen hem te schreeuwen, bijna want echt schreeuwen durfde ze niet tegen zo’n knappe kop, ze was bang om hem kwijt te raken. “hoe durf je zoiets te zeggen, ik dacht dat we iets hadden?”
“Hanane jij hebt me nooit vertrouwd, jij durfde nooit verder te gaan, als je echt van me hield..”
“Ik hou ook echt van je” schreeuwde ze
“Als je echt van me hield zou je me vertrouwen, en niet over trouwen beginnen”
Hanane wist waar hij heen wilde, hij wilde het doen voordat ze gingen trouwen, dat noemde hij vertrouwen, ze vond dat hij in dat opzichte gelijk had, ze vertrouwde het eigenlijk niet dat hij met haar zou trouwen. Maar ze wilde hem niet kwijt, ze zou alles doen om hem te behouden.
“oke Karim hoe kan ik bewijzen dat ik je vertrouw?”
“ oh Hanane……als je me vertrouwd zou je met me meegaan naar mijn huis”
Hanane slikte ze wist wat er dan zou gebeuren, “zeg maar wanneer?”
Karim keek nu opgewekt “morgen om 20.00”


Het huisje van Karim was netjes ingericht, alles zat precies waar het zitten moest, je kon haast niet denken dat hier een vrijgezelle man woonde. Hij liep naar de slaapkamer, en glimlachte, oke vandaag is de grote dag dacht hij, hij keek nogmaals rond had hij de camera’s goed verborgen, in elke hoek stond er een tussen de verschillende prullen. Hij grinnikte zijn gelach werd teruggekaatst, hij vond zichzelf een ware man. Zijn plan liep gesmeerd, hij dacht terug aan de eerste dag dat hij Hanane had gezien, een naive meisje opzoek naar liefde, hij wist goed zijn prooi uit te zoeken. Het lelijke eend, wel moest hij toegeven dat ze sinds hun relatie er wel heel erg goed uit begon te zien. Hij moest haar nu alleen volledig zijn macht krijgen, en een video zou heel mooi van pas komen. Dacht ze echt dat hij zou trouwen met een meisje die zich totaal aan een man gaf die niet haar man was, het was haast een belediging, nee, het was een belediging. Hij maakt zich al bij deze gedacht woedend.


Hanane belde aan precies om 20.00, ze had de hele dag gehuild, ze hield veel van Karim maar wat hij van haar vroeg was teveel, ze wilde het liefst niet gaan maar ze wist dat dit haar Karim zou kosten. Daarom stond ze om 20.00 voor de deur, met een gezicht alsof ze de hele dag niks had gedaan dan naar dit moment verlangen, het moment dat ze haar vertrouwen in Karim zou laten blijken, ze zou hem tonen dat haar liefde oprecht is en dat ze hem als haar man had uitgekozen.
Hij deed open en was charmant als in de begin periode van hun relatie. Hanane kwam ongemakkelijk binnen, ze bloosde. Karim keek haar aan, zijn ogen glinsterenden. Hanane kreeg rillingen over haar rug, was deze man oprecht, was zijn liefde oprecht, was hij dit waard, was hij het waard dat zij haar eer, de eer van de familie riskeerde en verdoemdenis van de hel over zich heen riep, was hij dit allemaal waard? Ze had niet genoeg tijd om na te denken, hij sleurde haar mee naar de woonkamer, daar was wijn klaar gelegd.
“Ik drink niet” zei ze. Karim begon spontaan te lachen. “schat we leven maar een keer”
Ze sprak hem niet meer tegen, en zag eigenlijk het voordeel ervan in, ze zou zichzelf moed indrinken. Na een paar glazen, tilde hij haar op en nam haar mee naar de slaapkamer.

De volgende dag had Hanane een knallende koppijn, ze kon zich moeilijk concentreren waar ze precies was, ze had paar vlagen van wat er gisteren was gebeurd. Ze kon moeilijk geloven dat zij het was die de dingen had gedaan. Ze keek naar klok het was 05.00, Karim lag nog te slapen, ze kon het niet meer aanzien, ze pakte haar kleding en ging naar buiten, het was nog donker buiten en koud, ze had een dun jasje aan waardoor ze rilled, ze voelde de koud niet eens, wat ze had gedaan hield haar bezig. Ze wandelde een steeg in, toen stopte ze, ze leunde tegen een muurtje en zakte snikkend in elkaar, de tranen rolden over haar gezicht, het was niet meer te stoppen, wat een spijt had, wat had ze gedaan. Ze lag een tijd lang ineen gedoken in tegen het muurtje, rillend van de kou, met als enige troost een dun jasje om haar heen.


De dagen gingen voorbij zonder dat Hanane contact nam met Karim, ze had haar mobiel uitgedaan, ze ging niet meer naar school, ze sloot zichzelf op. Het enige wat ze deed was huilen. Elke keer dat ze naar haar vader of moeder keek, voelde ze zich schuldig, wat had ze hen aangedaan. Ze durfde ze niet meer aan te kijken, ze meed hen. Soms pakte ze de trein en ging naar een ver verlaten plek om haar omgeving niet meer te zien, om en niet meer onder ogen te komen, soms dacht ze er zelfs aan om nooit meer terug te komen, om eeuwig in een verlaten plek te blijven.
Haar moeder maakte zich enorme zorgen, ze zag Hanane gewicht verliezen, en donkere kringen om haar ogen vormen, ze sprak niet meer tegen hen, en het enige wat ze zei was uit beleefdheid. Haar vader dacht dat ze verstandig was geworden, zijn dochter was een goede meid geworden, en trots dat hij was, al wist hij diep van binnen dat er iets niet pluis was wat er speelde.
Sanna was langs geweest, maar ze had haar moeder gezegd dat als iemand naar haar zou vragen ze hen moest vertellen dat ze niet thuis was.


Karim keek naar de video dat hij had gemaakt van Hanane, hij probeerde het mooi elkaar te zetten. Hij vroeg zich af hoe het met haar ging, ze was gewoon weggegaan zonder een woord te zeggen, en vervolgens kon hij haar niet meer bereiken via haar mobiel, zelfs haar vriendin Sanna wist niet wat er met haar was. Hij keek nogmaals naar de video, hij probeerde zijn mogelijkheden in te schatten, wat was er te winnen en wat was er te verliezen. Hij zag maar een verliezer: Hanane. De schande die het haar zou veroorzaken, bracht hem in extase. Het feit dat hij zoveel macht had over een meisje maakt hem wreed.
Hoe was het zover gekomen dat een docent die les gaf in rechten een video maakte van een leerling. Het was de kick die het hem gaf, een man die als fatsoenlijk werd gezien omdat hij hoogopgeleid was, de kans dat mensen hem niet zouden aanzien voor zoiets laags, gaf hem toch kippenvel. Hij was de nette jongen die een fatsoenlijke baan had, een knappe charmante jongen, hij zou zoiets nooit doen, dat is wat mensen dachten.
De dromen van Hanane lagen in zijn handen, haar toekomst, haar familiebanden, haar bestaan, zaten in dit filmpje, waar ze overigens niks vanaf wist.


Hanane kon niet meer verder met haar leven, die ene nacht beheerste haar leven. Ze bad na een lange tijd tot Allah , ze begon bij elk gebed te huilen, soms wandelde ze langs een moskee, het liefste zou ze naar binnen willen gaan, maar ze voelde zich onrein, wat zij had gedaan was niet te vergeven. Na een maand van afzondering, werd ze ziek, ze moest braken en was misselijk, en haar menstruatie bleef uit, bang voor wat dit allemaal zou betekenen stortte ze in paniek in. Na lange uren piekeren, ze had al een aantal nachten niet goed geslapen. Ze besloot dat er maar een oplossing was.

05-06-2008, 14:52
Ze belde aan bij Karim, hij was thuis, hij deed open en was werkelijk verbaasd.
“ha Hanane ik had je niet meer verwacht na je vertrek”
Hanane keek hem woedend aan, zij zat in de problemen en hij had geen grein besef van wat zij allemaal had doorgemaakt.
“Ik moet je iets vertellen wat voor ons beiden belangrijk is”
“Schat, je gaat me toch niet vertellen dat je me niet gemist hebt hahahahah”
“Karim dit is echt belangrijk”
Hij liet haar binnen, ze ging op de bank zitten, alle herinneringen van die nacht kwamen weer bij haar naar boven.
“Nou schat, vertel wat is er? En waar was je al die tijd?”
“Luister Karim, ik denk dat ik zwanger ben”
Hij bleef haar aankijken, zijn stilte vulde de kamer. Na een paar minuten begon hij weer te praten. “en wie zegt dat jij van mij zwanger bent?”
Dit maakte haar nog woedender dan ze al was. “Hoe durf je zoiets te beweren, jij was de enige van wie ik hield, alles wat ik had gedaan was omdat ik van je hield”
“Hanane, ik heb je nooit beloofd dat ik met je zou trouwen, alles wat jij hebt gedaan was uit vrije wil, ik heb je nooit gedwongen”
“maar Karim dit kun je niet negeren, hoe moet ik thuis dit allemaal verklaren”
“met dit” zei Karim en hij deed de dvd speler aan en stopte zijn home made dvd in.

Hanane geloofde haar ogen niet, ze zag zichzelf op het grote scherm, “NEE” schreeuwde ze
“NEE, NEE” als een stier die door het lint ging sprong ze naar het scherm, ze gooide de televisie tegen de grond, Karim wild haar nog stoppen, maar ze bleef om zich heen slaan en schreeuwen. Nadat ze uitgeput raakte, zakte ze in elkaar, nog steeds schreeuwend, vol ongeloof en afschuw wist ze wat Karim haar had aangedaan, deze jongen waar ze haar hele wereld aan had gegeven, deze man van wie ze zoveel had gehouden dat geen enkele man nog aan dit ideaal beeld zou voldoen. Ze keek hem vol haat aan, haar leven was verpletterd alsof het geen waarde had, haar dromen waren slechts rookwolken die vergingen.
Karim keek haar aan, zijn gezichtsuitdrukking waren volkomen kalm. Hij bleef haar maar aankijken. Ze was buiten zichzelf, ze was woedend, als ze op dat moment sterk genoeg zou zijn geweest zou ze hem hebben afgemaakt, hem in hakken gesneden. De liefde die ze had gevoeld, die totale liefde was nu omgeklapt in een totale haat, haat die zo gevaarlijk was dat ze tot moord in staat zou zijn geweest indien de juiste middelen in haar bezit waren geweest.
Karim kwam nu naar haar toe en pakte haar vast bij haar arm hij sleurde haar mee naar de deur. “Ik wil je nooit meer zien, is dat duidelijk, als je nog een keer contact met me opneemt, zal ik deze video naar je familie sturen begrepen” hij sprak tegen haar met minachting, ze was voor hem niet meer geweest dan een leuke nacht.

De deur werd voor neus dichtgeslagen, dit keer stroomden geen tranen over haar wangen, dit keer gloeiden haar wangen van woede. Gevuld met haat liep ze doelloos door de straten, maar een gedachten hield haar bezig, hoe kon ze wraak nemen voor deze vernedering. Wraak was het enige waar ze aan dacht, haar toekomst kon haar niet meer schelen want die had ze niet meer. Urenlang liep ze, ze voelde geen vermoeidheid, ze voelde niet dat haar broek nat was geworden. Thuis aangekomen ging ze meteen naar haar kamer, er was ook niemand thuis die haar kon storen. Pas toen ze op haar bed ging zitten, merkte ze dat haar broek nat was en donker geworden, ze ging naar de badkamer en deed haar broek uit, het was een rode bloedbad, ze had een miskraam gehad, waarschijnlijk door alle stess bij Karim thuis. Hanane toonde totaal geen emoties meer, ze keek er onverschillig naar, en begon zich te wassen, het enige wat bij haar opkwam was dat ze een zorg minder had.

05-06-2008, 14:52
Nadat ze zich had gewassen ging ze slapen, ze was vastberaden de volgende dag niet meer toe te kijken hoe haar leven een totaal andere wending had gemaakt. Een paar maanden geleden was ze nog een simpele meisje, die 5 keer per dag bad, nooit een vriend had gehad, altijd op tijd thuis was. Maar een knappe man had haar leven op z’n kop gezet, een man waarmee ze dacht de ware liefde te hebben gevonden, terwijl alles gebouwd was op een leugen. Haar leven van de afgelopen maanden was gebouwd op een leugen.

De volgende dag stond ze vroeg op, ze had haar plan gemaakt, alles was nu duidelijk. Haar handelen kwamen voort uit een enorme bron van haat. Ze voelde zich weer energiek, terwijl ze al een aantal dagen niks had gegeten. De hele dag was ze weg geweest, laat in de avond toen ze thuis kwam, had ze flessen benzine meegenomen, die ze goed verborg in de schuur.
In haar kamer stortte ze zich op bed, ze was moe en ze veloor nog steeds veel bloed, het wilde maar niet stoppen en naar de dokter toegaan durfde ze niet. Pas nu voelde ze de pijn, haar onderbuik deed enorm veel pijn, ze kromp ineen. Door de vermoeidheid viel ze toch in slaap.
Om 3.30 in de nacht ging haar wekker af, ze stond op en ging zichzelf verschonen, ze was helemaal doorweek met bloed, ze kon haast niet meer op haar benen staan. Ze was moe, maar zinnen op wraak deed haar opstaan en omkleden en verder gaan met ze van plan was.
Ze ging naar de schuur en pakte de benzineflessen, elke stap die ze zette moest ze stoppen, ze was uitgeput. Het huis van karim was ver ze moest steeds stoppen om op adem te komen. Ze had nu een doel voor ogen die haar misschien haar leven zou kosten, maar ze vond haar leven al niet meer waardevol, ze moest haar wraak hebben ook al zou het tot haar dood leiden.
Aangekomen bij het huis van Karim begon het bijna licht te worden, ze keek op haar horloge het was 05.30. Ze moest opschieten straks zou het te laat zijn. Ze maakt de flessen open, en begon zijn huis met benzine nat te maken, ze ging aan de achterzijde, en sloeg het raam open met haar blote hand, haar hand ging erdoor heen en maakte met de raamknop het raam open, ze klom naar binnen, ze ging meteen opzoek naar de video van haar, maar ze kon hem nergens vinden. Ook binnen begon ze met benzine te strooien, ze strompelde, ze raakte bijna bewusteloos, het was te veel voor haar en een nacht en haar conditie was achteruitgegaan ze had veel bloed verloren, haar broek was ook op dit moment doorweekt.
Nadat haar flessen leeg waren, klom ze uit het raam naar buiten, toen pakte ze haar aansteker, ze stak een pak papier aan en gooide het naar binnen. De kamer begon meteen te vlammen, ze keek tevreden toe, ze was nog maar half wakker, ze deed een stap achteruit, en ging weg.

Karim had boven in de slaapkamer allerlei geluiden gehoord, hij maakte zich niet erg druk, hij wilde niet opstaan, misschien was het de kat van de buren. Maar het bleef knagen dat er toch misschien iets goed mis was, hij ging naar beneden en wolk rook kwam hem tegemoet, toen zag hij dat zijn woonkamer in vlammen stond en dat het vuur zich aan het uitbreiden was. Hij rende meteen naar de andere kant en zag dat de voorkant van zijn huis ook in vlammen stond, hij werd omringd door het vuur, hij raakte totaal in paniek, en rende weer naar boven, hij belde met zijn mobiel meteen de brandweer, ondertussen had hij handdoeken nat gemaakt voor wanner het vuur zich naar boven zou verspreiden. Hij wist meteen wie hem deze streek had aangedaan, Hanane had dit gedaan, hij had haar toch verkeerd ingeschat, ze had toch enige lef in zich. Maar dit zou hij haar betaald zetten, ze zou hier voor boeten, die video zal hij aan haar familie sturen en op internet zetten zodat iedereen mee kan genieten. Die vuile slet had zijn huis in brand gezet.
Na 10 minuten was de brandweer het vuur aan het blussen, ook de politie kwam hoogte nemen van wat er gebeurd was, ze vonden bloeddruppels rondom het huis, en het raam dat geforceerd was, het was meteen duidelijk dat er hier iets goed mis was, dit was puur opzet. Ze ondervroegen Karim, wie hij verdacht van deze brand, hij hield zijn lippen stijf op elkaar. Hij wilde niet dat ze wisten wie dit had gedaan, want dan zou aan het licht komen wat hij had gedaan. “Nee, ik zou niet weten wie dit in zijn hoofd zou halen, ik heb ook geen vijanden.” Zei hij tegen de politie.

05-06-2008, 14:54


Verderop niet ver vanwaar de brandweer bezig was om het vuur te blussen, lag Hanane op de grond, ze was buiten bewustzijn. Langzaam kwam het leven op gang, het was een mistige ochtend, er kwam een fietser langs die haar daar op de grond vond. Hij belde meteen de ambulance. Hanane werd meteen naar de dichtstbijzijnde ziekenhuis gebracht. Haar gezicht was grauw geworden, haar lippen blauw, haar ogen waren donker omrand alsof ze al jaren niet heeft geslapen. Hanane was onderkoeld geraakt, en ze had teveel bloed verloren. Ze werd meteen naar de intensieve care gebracht. Haar ouders werden ingelicht, Hanane lag in coma, en ze wisten niet hoelang het zou duren voordat ze eruit zou komen. Haar moeder bleef bij haar zijde, en huilde de hele dag door, ze voelde zich schuldig, ze had gezien dat Hanane de afgelopen periode met iets zat, ze had nooit gedurfd om te vragen wat er was, ze was bang dat wat ze dacht bevestigd zou worden daarom deed ze alsof ze van niks wist. Nu lag haar dochter hier tussen leven en dood, doordat zij haar problemen liever wegstopte dan ze aanpakte.
De artsen besloten nadat de toestand van Hanane gestabiliseerd was om aan haar ouders te vertellen wat precies oorzaak was van de bloeding. De moeder van Hanane begon te schreeuwen en te huilen, ze was volledig buiten zichzelf, ze had geweten dat er iets ernstigs was maar dat haar dochter een miskraam had gehad, dat had ze zelfs in haar ergste nachtmerrie niet gedacht.
Haar vader keek vol ongeloof voor zich uit, hij ging het ziekenhuis weg zonder er ooit naar terug te komen, tegen zijn vrouw zij hij: “Ik heb geen dochter die Hanane heet, ik wil haar ook nooit meer in mijn huis hebben”. Van binnen werd hij verscheurd, zijn lieve dochter Hanane had hem dit aangedaan, het meest pijnlijke van dit alles was dat hij haar volledig had vertrouwd, zijn Hanane was anders dan andere dochters, zij was de rustige en verstandige, natuurlijk had hij gemerkt dat ze de afgelopen tijd anders was geworden, haar kleding was veranderd, haar aanwezigheid in huis was minder, hij had altijd gedacht dat het periode zou zijn waar ze overheen zou komen, dat het tijdelijk was, hij wilde ook niet het soort vader zijn die zijn dochters opsloot, die hen de hele dag de les las, hij dacht dat hij zijn dochter goed had opgevoed. Die woorden kwamen ook niet uit zijn hart, die woorden kwam vanuit zijn gezonde verstand.
Haar moeder bleef bij haar, dag en nacht, ze zou niet zo makkelijk haar dochter opgeven, haar man had haar gewaarschuwd dat Hanane niet meer welkom was, en als ze achter haar dochter stond ook zij niet meer welkom zou zijn.

Hanane werd na vier dagen wakker, ze lag met allerlei slangen in haar armen, ze wist niet waar ze was en hoe ze hier terecht was gekomen. Ze zag haar moeder op een stoel zitten haar ogen waren dicht, ze sliep, ze keek om zich heen en beseft waar ze was. Haar moeder werd wakker en kwam naar haar toe, en zag dat Hanane haar ogen open had gedaan, ze begon te huilen van blijdschap. Ook Hanane begon te huilen, en zei telkens “het spijt me, het spijt me”
“Rustig Hanane, het is al goed maak je niet druk”
De volgende dag kwam ook de politie langs, ze verdachten haar van brandstichting en poging tot moord.
Ze keek hen beduusd aan, ze had alleen gedacht om het huis te vernietigen, en Karim goed te pakken, hem in zijn ziel raken, ze had er niet bij stilgestaan dat het ook gevolgen had. Maar poging tot moord, had ze Karim willen vermoorden? Dat wist ze niet zeker of dat een beweegreden was geweest. Ze werd urenlang ondervraagd, waar ze was geweest die nacht, haar relatie met Karim, en wat haar motieven waren geweest. Ze kreeg een advocaat toegewezen, die haar kan bijstaan bij het proces en een psychiater.

05-06-2008, 14:54
Hanane bleef onder dit alles uiterst kalm. Na een aantal weken was ze opgeknapt, haar moeder kwam regelmatig langs en Sanna kwam ook langs, verder kwam er niemand meer. Ze had haar vader gemist, wat zou ze hem graag willen zien, maar ze begreep dat hij nooit zou komen en dat hun relatie voorgoed verstoord was. De relatie tussen haar vader en moeder was een ernstige deuk ingekomen, haar moeder probeerde haar gerust te stellen, maar ze wist dat haar vader en moeder misschien wel in een scheiding liggen. Tussen haar en haar moeder was er een sterke relatie ontstaan, haar moeder voelde zich schuldig en zij voelde zich schuldig tegenover haar moeder, waardoor ze allebei hun best deden om geen ruzie te krijgen. Hun gesprekken gingen over alles maar niet over waar het eigenlijk om draaide: Karim. Hij werd nooit genoemd, ook nu er een rechtzaak kwam tegen haar werd er niet over hem gepraat.

Hanane vertelde haar advocaat alles over haar relatie met Karim, en over de video die hij had gemaakt, maar dat was pas nadat ze werd verzekerd dat het een gesloten zitting was en dat er niemand op de hoogte zou kunnen komen over wat er in de rechtzaak besproken zou worden.
Haar advocaat vertelde haar dat ze een enorme strafvermindering zou krijgen doordat Karim haar met opzet kwetste en zonder haar weten een video had gemaakt om haar daarmee te chanteren.
De officier van justitie eiste 3 jaar celstraf voor brandstichting en 8 jaar celstraf voor poging tot moord, een totaal van 11 jaar gevangenisstraf. Tijdens de zittingen zag ze Karim hij werd opgeroepen als getuigen. Hij leek helemaal niet te leiden door al deze omstandigheden, hij zag er nog steeds knap en charmant uit. Nu ze hem daar zag zitten, voelde ze helemaal niks geen liefde meer en ook geen haat, ze was de enige die te verwijten viel, ze had veel te makkelijk zichzelf gegeven, veel te makkelijk had ze haar geloof opgegeven en dit was ervan gekomen. Nadat alle zittingen waren geweest moest er nog gewacht worden op een uitspraak, die zou over 4 weken komen.

Hanane leefde in die tijd in een appartement die haar advocaat voor haar had geregeld, het was eigenlijk meer een krot, het was ver van haar ouderlijke huis. In haar buurt begon het door te dringen wat er precies was gebeurd met haar, haar ouders konden daar niet meer leven, er werd voortdurend over hen geroddeld en de meeste kennissen haakten af en negeerden hen. Na een aantal weken waren ook haar ouders verhuisd naar een de ander kant van het land, de schande was te groot, om weer in anonimiteit te leven. De rest van de familie zocht geen contact met haar, ze had alleen nog maar haar moeder, het verbaasde haar niet, een paar maanden geleden zou zij ook hetzelfde hebben gedaan wanneer een nichtje zo’n schande voor de familie zou hebben veroorzaakt. Het enige dat haar echt speet was dat ze haar vader niet meer zag, en dat hij ooit trots op haar was geweest.

Hanane was veranderd ze was niet meer het meisje van een paar maanden geleden, haar ervaring met Karim had haar voor het leven getekend, ze was niet meer het naïeve meisje ze was nu bij alle mensen op haar hoede, haar psychiater probeerde haar te helpen door haar te verzekeren dat niet alle mensen als Karim waren. Maar ze was het vertrouwen kwijt, ze was alles kwijt, haar toekomst, haar familie, en Allah had ook haar in de steek gelaten.

Bij de uitspraak van de zitting zat haar moeder naast haar, Karim was er niet, waarschijnlijk wilde hij niet weten hoeveel jaar een meisje krijgt wanneer ze een relatie met hem begint, dacht ze verbitterd bij zichzelf.
Na een hele samenvatting van de rechter en zijn beweegreden voor het stellen van de juiste straf, kwam eindelijk de uitspraak. Ze hadden besloten om haar een gevangenisstraf van 4 jaar te geven waarvan 2 jaar voorwaardelijk. Hanane geloofde haar oren niet 4 jaar!!!! Ze begon te huilen, dit was te veel, ze had niks gedaan, het was allemaal de schuld van Karim,

05-06-2008, 14:55
als hij haar niet zo slecht had behandeld was er niks gebeurd. Ook haar moeder barstte in snikken uit, haar dochter ging de gevangenis in alsof het een crimineel was, haar dochter werd gevangengezet.


Voor 2 jaar ging Hanane de gevangenis in, ze was haar levenslust kwijt, en worstelde anderhalf jaar lang met depressies.

Karim kocht een nieuwe huis, zijn afgebrande huis was verzekerd tegen brand hierdoor kon hij een hoog bedrag van de verzekering opstrijken. Zijn nieuwe huis was in een ander buurt, hij verloofde zich nog in hetzelfde jaar, een meisje die zijn moeder voor hem had uitgekozen. Nadat hij het meisje beter had leren kennen tijdens ontmoetingen bij hem en bij haar thuis waar iedereen bijzat, verscheiden telefoontjes waarbij hij haar nooit zover had kunnen krijgen om een keer buitenshuis iets af te spreken en om alleen te zijn, besloot hij dat dit de juiste vrouw voor hem was en trouwde binnen twee maanden met haar.

De video die hij van Hanane had gemaakt had hij vernietigd, het bracht niet alleen Hanane een schande, nu hij getrouwd was bracht dit hem ook in verlegenheid. Hanane was nu een donkere herinnering voor hem, hij had nooit gedacht dat het zover zou komen. Via zijn advocaat had hij gehoorde wat haar gevangenisstraf was, het was de eerste keer dat hij zich schuldig had gevoeld. Hij besloot er niet meer aan te denken, en de herinnering aan haar diep weg te stoppen.

Hanane kreeg via Sanna te horen dat Karim getrouwd was. Sanna had er lang over getwijfeld of ze het zou vertellen, vooral nu Hanane met depressies zat. Hanane keek haar alleen maar aan, en zei: “Sanna weet je nog dat je zei dat een man nooit zal trouwen met een meisje bij wie hij heel ver kan gaan?”
“Wat ik vroeger heb gezegd doet er niet meer aan toe, het is lang geleden”
“je had gelijk, en ik wist dat je gelijk had”
“waarom ben je dan er mee doorgegaan?”
“Ik hield van hem”[/SIZE]




[SIZE="5"]


Eind


05-06-2008, 15:00
Het is waargebeurd

05-06-2008, 15:02

Citaat door zazaia:
Het is waargebeurd

Oja?

05-06-2008, 15:05

Citaat door RisLaine:
Oja?



ja

05-06-2008, 15:14
flikker op met je sprookjes

05-06-2008, 15:22

Citaat door zazaia:
ja

Triest.

05-06-2008, 15:34


zazaia heb je dit zelf geschreven?

Dramatisch verhaal..

05-06-2008, 15:37

Citaat door HalfSurinaamse:
zazaia heb je dit zelf geschreven?

Dramatisch verhaal..



ja zelf geschreven, over een meisje dat ik ooit heb gekent

05-06-2008, 15:40

Citaat door zazaia:
ja zelf geschreven, over een meisje dat ik ooit heb gekent


Echt? Wat heftig. Ik weet zeker dat ik als ik dit zou hebben meegemaakt, mezelf allang van kant zou hebben gemaakt.

-De zondes
-Haar eer kwijt
-Haar vader kwijt
-Haar kind kwijt
-Haar anonimiteit kwijt
-Haar vrijheid kwijt

Het kon niet erger.. meskiena

Pagina's : [1] 2 3