Bekijk volle/desktop versie : wie kan me snel a.u.b helpen aan mini m7encha recept..



04-06-2008, 22:26
salaam dames

ik heb de recept voor morgen nodig voor een vriendin van wie kan zosnel mogelijk de recept geven alvast bedank

04-06-2008, 22:29


Moment. Ik heb een standaard recept in mijn word voor el harchaa, ik zal ff kopieren en plakken.

04-06-2008, 22:30
Pm of hier?

04-06-2008, 22:33
Check je hoekje.

04-06-2008, 22:34



Citaat door cupDelicious85:
Pm of hier?



zij zoekt mhensha, dat is wat anders dan harsha toch?

04-06-2008, 22:35
Oh las het verkeerd wolaah. Me7ensha heb ik ook.. hey tis laat

04-06-2008, 22:37

Citaat door klaagmuur:
zij zoekt mhensha, dat is wat anders dan harsha toch?



ja dat is amandelvlecht... ik las haastig en snel...

04-06-2008, 22:41
Topicstarter, ik heb het recept voor je ( tis wel voor een middengroot M'hanncha, maar dat kan je makkelijk zelf aanpassen).

?

04-06-2008, 22:44

Citaat door cupDelicious85:
ja dat is amandelvlecht... ik las haastig en snel...




ik ken je nu een uurtje of twee en ben er nu al achtergekomen dat ge een snellert ben

04-06-2008, 22:48

Citaat door klaagmuur:
ik ken je nu een uurtje of twee en ben er nu al achtergekomen dat ge een snellert ben


... hahaha.. en u een belg.

Correct me if am wrong...

04-06-2008, 23:00

Citaat door cupDelicious85:
... hahaha.. en u een belg.

Correct me if am wrong...



neen amay zeg, kom ik als een belg over?

(nee woon in het uiterste zuiden van brabant)

04-06-2008, 23:03

Citaat door klaagmuur:
neen amay zeg, kom ik als een belg over?

(nee woon in het uiterste zuiden van brabant)


Heel verstandig als je 'amay' gaat zeggen. Maar troost je ik kom uit Limburg dus buurvrouw we hebben wat gemeen ( GGGGG).


05-06-2008, 12:47


M’Hanncha ( amandelvlecht)

Ingrediënten ( voor de vulling):
- 200 gram gemalen amandelen
- 100 gram poedersuiker
- 1 eiwit, losgeklopt
- 2 theelepels geraspte citroenschil ( = extra smaakversterker)
- ¼ theelepel amandelessence ( voor de smaak, verkrijgbaar in zowel supermarkten als marokkaanse winkel)
- 1 eetlepel ma zahr of ma ward ( oranjebloesemwater Of rozenwater)

Ingrediënten ( voor het deeg):
- 9 blaadjes filodeeg
- 60 gram ongezouten boter, het liefst al geklaard anders smelt je hem zelf
- 1 eierdooier ( dus het gele inhoud)
- 2 eetlepels poedersuiker
- ½ theelepel kaneelpoeder ( karfaa)

Bereiding:

Bereiding:
Je doet de gemalen amandelen in een kom, hierbij voeg je de poedersuiker ( moet je eroverheen zeven), de losgeklopte eiwit, de citroenschil, de amandelessence en het oranjebloesem- of rozenwater ( ma zahr of ma ward). Dit meng je tot een stevige ( kneedbare) vulling. Klop ze plat en snijd ze vervolgens in 3 gelijke stukken.

Je gaat verder. Je bestrooit je werkblad met wat poedersuiker en rolt een stuk vulling tot een lang geheel ( net een lange worst) van ongeveer 40 à 50 cm lang en 1 cm dik. Hetzelfde doe je met de andere 2 stukken. Bedek vervolgens een ronde bakvorm met bakpapier.

Leg een blaadje ( filodeeg) op je werkblad met de lange zijde voor je. Smeer hierop wat warme, geklaarde boter, hierop leg je nog een blaadje en die besmeer je ook met wat boter. Leg een rol amandelvulling op ongeveer 5 cm van de rand, en wikkel het blaadje als het ware eromheen. Ook dit besmeer je met wat boter. Herhaal dat met de andere 2 rollen vulling. Nu komt het vlechtwerk en daarna leg je het in de bakvorm ( met bakpapier).

Nog niet in de oven stoppen je besmeert de M’hanncha eerst met een mengsel van: 1 eierdooier en een beetje water. Hierna pas zet je de bakvorm in een voorverwarmde oven en laat je ongeveer een halfuur bakken.

Na 30min haal je de bakvorm uit de oven. Je legt de vlecht ( zonder bakpapier) op een bakplaat, deze stop je weer in de oven voor een periode van 10,15 minuten ( zodat het goed goudbruin en krokant bakt).

Je laat het daarna afkoelen. Voordat je het serveert bestrooi je het met wat poedersuiker en/of kaneel.


Alsjeblieft dame!

05-06-2008, 22:07
Salaam ik heb vandaag M'hanncha gemaakt, ik heb tevens foto's geplaatst, zie topic Brideskitchen..