Bekijk volle/desktop versie : Wel of geen schoolmelk?



Pagina's : [1] 2 3 4

04-06-2008, 15:45
Wie heeft er gekozen voor schoolmelk voor haar kinderen?

En wat zijn de voor- en nadelen? en krijgen ze daar na een tijdje niet genoeg van om elke dag hetzelfde te drinken?

04-06-2008, 15:49


ik heb er voor gekozen om dit aan mijn zoontje niet te ontzeggen op school
nu s er kans om melk of fruitsap te drinken
ik heb er voor gekozen want dan hebben ze melk binnen/een fruitsapje
ipv de hele tijd niks te drinken
zo kan hij niet jaloers worden op andere kids die wel drinken en hij niet
dus heb ik ervoor gekozen om hem dit niet te ontzeggen en hem wel iets te laten drinken op school

04-06-2008, 15:50

Je kunt toch wekelijks afwisselen? Bij ons in de scholen is dat zo. Kan je elke week iets anders kiezen en worden ze het niet beu


04-06-2008, 15:51

Citaat door mamaouia:
ik heb er voor gekozen om dit aan mijn zoontje niet te ontzeggen op school
nu s er kans om melk of fruitsap te drinken
ik heb er voor gekozen want dan hebben ze melk binnen/een fruitsapje
ipv de hele tijd niks te drinken
zo kan hij niet jaloers worden op andere kids die wel drinken en hij niet
dus heb ik ervoor gekozen om hem dit niet te ontzeggen en hem wel iets te laten drinken op school


Als je er niet voor kiest dan kun je hem zelf drinken meegeven je ontzegt hem dus niks.

04-06-2008, 15:55



Citaat door Tamgart_Tamgart:
Als je er niet voor kiest dan kun je hem zelf drinken meegeven je ontzegt hem dus niks.


Klopt, maar dan ben je niet direct geneigd van melk ofzo te kopen maar dan frisdrank en dat is niet zo gezond.




Citaat door ExVanNajib:
Je verveelt je yek??


Dit is belangrijk hoor. Een kind moet echt voldoende drinken en helaas dat gebeurt nu echt minder.


04-06-2008, 15:59

Citaat door Super_Nina:

Klopt, maar dan ben je niet direct geneigd van melk ofzo te kopen maar dan frisdrank en dat is niet zo gezond.





Dit is belangrijk hoor. Een kind moet echt voldoende drinken en helaas dat gebeurt nu echt minder.



Frisdrank Je maakt een grapje zeker? Je gaat je kind toch geen frisdrank meegeven, op de meeste basisscholen mag dit niet eens.

zo'n pakje melk op school lijkt mij handig. Maar ik ben bang dat ze er genoeg van krijgt als ze het elke dag moet drinken en je kan niet steeds wisselen van drinken, het blijft een pakje melk, tenzij je dit via allerlei formulieren weer gaat aangeven, maar dit kan je ook niet elke week doen.

04-06-2008, 15:59

Citaat door mamaouia:
ik heb er voor gekozen om dit aan mijn zoontje niet te ontzeggen op school
nu s er kans om melk of fruitsap te drinken
ik heb er voor gekozen want dan hebben ze melk binnen/een fruitsapje
ipv de hele tijd niks te drinken
zo kan hij niet jaloers worden op andere kids die wel drinken en hij niet
dus heb ik ervoor gekozen om hem dit niet te ontzeggen en hem wel iets te laten drinken op school


Je kan zelf gewoon drinken meegeven.
Jullie hebben ook fruitsap, dat zou nog mooier zijn.

04-06-2008, 16:02
Mijn zoontje drinkt thuis al zoveel melk,dus dat is meer dan genoeg hem.
Hij krygt altyd een pakje appelsap,of sinasappelsap,met een boterham erbij.

04-06-2008, 16:09

Citaat door Leila1982:
Wie heeft er gekozen voor schoolmelk voor haar kinderen?

En wat zijn de voor- en nadelen? en krijgen ze daar na een tijdje niet genoeg van om elke dag hetzelfde te drinken?



Mijn broertje en ik kregen ook een tijdje schoolmelk op de basisschool.
Eerst was het lekker koel, maar op een gegeven moment kregen we de melk gewoon warm Mijn ouders hadden het nog op school gezegd, maar tevergeefs..
Toen wilde we het niet meer en hebben mijn ouders het stopgezet...

Als je overweegt om het te doen, zeg wel tegen de school dat de melk koud moet zijn!!

04-06-2008, 17:30
Ik had eerst volle melk en daarna chocomel. I mean, come on, chocomel kan toch niet vervelen

04-06-2008, 17:35
Heb 2 kids op de basisschool die schoolmelk krijgen...de een krijgt chocomelk en de ander gewoon melk.Als ze het beu zijn dan verander ik het ..dat mag 4 x per jaar ,dus elk kwartaal.Zo zijn de kids happy en ik ook.

04-06-2008, 17:48

Citaat door Leila1982:
Wie heeft er gekozen voor schoolmelk voor haar kinderen?

En wat zijn de voor- en nadelen? en krijgen ze daar na een tijdje niet genoeg van om elke dag hetzelfde te drinken?

ik heb er niet voor gekozen.zo wie zo driknt ze altijd melk voordat ze naar school gaat.en ben bang dat ze het niet lekker vindt elke dag het zelfde.koop gewoon pakjes drinken elke weer wat anders.en bij haar ontbijt huis drinkt ze gewoon melk.

04-06-2008, 17:50


Schoolmelk is meer voor kinderen die overblijven tussen de middag.

04-06-2008, 17:51
ik weet neit of ze dat aanbieden bij ons maar ik geef ze altijd hun bidonflesje mee met elke keer iets anders erin. van montasser weet ik dat ie niet constant hetzelfde wil.

vaak is het gewoon melk met een theelepel nesquick doorheen, af en toe appelsap of Joy zonder suiker

uiteraard een koekje erbij. elke keer als we naar school lopen mag ik ze vertellen wat voor drinken en eten er in hun tas zit, liefst zo kleurrijk mogleijk!

04-06-2008, 17:53
Ik weet nog dat ik het echt niet lekker meer vond na een tijdje hetzelfde te krijgen. Bij ons had je toen alleen nog de keuze tussen melk (halfvol of vol) of chocolademelk...

Pagina's : [1] 2 3 4