Bekijk volle/desktop versie : Olympische Spelen in Nederland. (2028)



03-06-2008, 18:44

Citaat:
Kabinet wil Spelen van 2028 in Nederland
Uitgegeven: 2 juni 2008 06:36

DEN HAAG - Nederland moet zich kandidaat stellen voor de Olympische Spelen in 2028. Dat zegt minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) maandag in een interview met het AD.

Volgens haar biedt de organisatie geweldige kansen voor Nederland en zou het evenement een enorme 'boost' voor de economie betekenen.

Het is voor het eerst dat het kabinet zich onomwonden uitspreekt voor het binnenhalen van de Spelen in 2028. Nederland hoeft zich overigens pas in 2016 officieel kandidaat te stellen voor de sportmanifestatie. De bewindslieden hopen voor die tijd het Nederlandse bedrijfsleven enthousiast te krijgen voor het plan.

Rapport:

Uit een rapport dat het kabinet maandag naar de Kamer stuurt, blijkt volgens Van der Hoeven dat sport een belangrijke bijdrage aan de economie levert.

De enige keer dat Nederland tot nu toe gastland was voor de Olympische Spelen, was in 1928.

(c) ANP

Bron: http://www.nu.nl/news/1593270/40/rss/Kabinet_wil_Spelen_van_2028_in_Nederland.html
Ik zou het wel geweldig vinden als de spelen zich na 100 jaar weer eens in Nederland zouden afspelen! Alleen denk ik niet dat Nederland die druk aankan..

03-06-2008, 19:02



Citaat door NRA_:
Ik zou het wel geweldig vinden als de spelen zich na 100 jaar weer eens in Nederland zouden afspelen! Alleen denk ik niet dat Nederland die druk aankan..

Mevrouw Maria van den Hoeven vind ik een debiel.

Zij denkt aan de keer dan wij in 1928 de OS in Amsterdam hadden en alles in het Olympisch Stadion plaatsvond. Tot zover okay.

Maar de HUIDIGE OS hebben een MEGA omgang!

Dat betekent dat je daarvoor de complete Noord-Oost Polder voor moet annexeren, een compleet nieuwe infrastructuur moet aanleggen voor een lullig bedrag van 5 miljard Euro ...

De Nederlandse infrastructuur is al zwaar overstresst, en kan zoiets er ÈCHT niet bij hebben!

Bovendien blijft er een spooklandschap over nádat de OS zijn afgelopen. In een landje als Nederland is er geen bestemming meer te vinden voor al die sportcomplexen en al die atletenhotels.

Ik raad bestuurders die over dit soort beslissingen gaan, eens te gaan kijken in Athene waar in 2004 de spelen zijn gehouden, en hoe die infrastructuur die voor de OS was ingericht, er NU uitziet ... (een compleet spooklandschap ...)

Dàt zou je moeten genezen om zoiets te willen.

03-06-2008, 19:07

Citaat door Tat twam asi:
Mevrouw Maria van den Hoeven vind ik een debiel.

Zij denkt aan de keer dan wij in 1928 de OS in Amsterdam hadden en alles in het Olympisch Stadion plaatsvond. Tot zover okay.

Maar de HUIDIGE OS hebben een MEGA omgang!

Dat betekent dat je daarvoor de complete Noord-Oost Polder voor moet annexeren, een compleet nieuwe infrastructuur moet aanleggen voor een lullig bedrag van 5 miljard Euro ...

De Nederlandse infrastructuur is al zwaar overstresst, en kan zoiets er ÈCHT niet bij hebben!

Bovendien blijft er een spooklandschap over nádat de OS zijn afgelopen. In een landje als Nederland is er geen bestemming meer te vinden voor al die sportcomplexen en al die atletenhotels.

Ik raad bestuurders die over dit soort beslissingen gaan, eens te gaan kijken in Athene waar in 2004 de spelen zijn gehouden, en hoe die infrastructuur die voor de OS is ingericht, er NU uitziet ...

Dàt zou je moeten genezen om zoiets te willen.



Daarom. Op dit moment zal het Nederland's kop kosten. Over 20 jaar? Mwuah, denk niet dat er dan veel verandering heeft plaatsgevonden. Ik had er een heel artikel over gelezen en het verbaast me ten zeerste dat Maria van der Hoeven er zoveel vertrouwen in heeft. Nogmaals, het zou leuk zijn (na 100 jaar), maar anderzijds kan ik me gewoon niet voorstellen dat zo'n groot evenement in Nederland plaats kan vinden.. Ook zoals jij al zegt, er heerst nu al zoveel problematiek wat betreft het infrastructuur.. Laat staan als er werkelijk een Spelen komt in Nederland.