Bekijk volle/desktop versie : hoe te scheiden als..



Pagina's : [1] 2

02-06-2008, 22:43
salaam aleykuum warahmatulahi wabarakatuhu,

Er verblijft nou bij ons een vrouw, familie van me vader sinds een week..
Ze is nu 27 en is getrouwd met een man, maar ze was uitgehuwelijkt toen ze 16 was..Ze heeft 7 kinderen met hem...
Probleem is, dat ze van hem wilt scheiden omdat hij haar heeel slecht behandeld, zoals ik weet is geloof daarom ook niet zo belangrijk bij hem alahoe a' lam...
Ze is uit haar geboorteland vertrokken naar nl zonder haar kinderen helaas, maar zodra ze insha Allah een paspoort krijgt zal ze haar kinderen hier naartoe brengen insha Allah...maar ze heeft toen ze 16 was zo ontzettend veel moeite gedaan om niet met hem te hoeven trouwen, maar bij ons is uithuwelijking vooral daar heel gewoon, volgens mij weten veel mensen ook niet dar het haram is allahoe a'lam..
Maar ik praat er zelf niet over met haar alleen heel kort met mn moeder over gehad, want ik d8 wat weet ik er nou van als 18jarige..maar toch vind ik dit ontzettend vreselijk voor haar, ze is zo'n goede lieve vrouw masha Allah die zoveel heeft meegemaakt, maar haar man is gewoon te erg en wil niet eens van haar scheiden ook al weet hij dat ze nu hier is...hij is ook nu met een 2e vrouw getrouwt, het maakt hem helemaal niks uit, maar scheiden doet hij niet, waarom zou ik echtniet weten....

Nou ik vroeg me zelf af, wat kan zij in deze situatie doen, stel het fijne gebeurt ze krijgt haar paspoort en kinderen komen naar hier en ze kan een leven opbouwen, dan nog blijft ze getrouwt met hem...de rest van haar leven terwijl hij er toch niks om geeft, haar familie stuurde steeds naar hemterug, vooral de vader, want schande is natuurlijk erger dan de welzijn van je dochter
voor die echtgenoot van haar maakt het volgens mij geen ene moer uit allahoe a'lam hij wilt gewoon simpelweg niet van haar scheiden..want kan zij op islamitisch oogpuntdoen....
zit zij hier toch hieraan vast....er moet toch een oplossing zijn..
en kom aub niet met familie , want die familie wilt gewoon dat ze bij hem blijft , hoe slecht hij haar ook behandeld, want schande is meer belangrijk dat geloof helaas...
Kan ze miss zelf iets doen, zonder familie bemoeienis miss..klinkt raar, maarja maakt niet uit elke oplossing is mooi meegenomen.
Ik wil haar echt helpen, want dit wens ik niemand van mij zusters toe, in ons land is nog steeeds helaas cultuur meer belangrijk dan gelooof,
maar wie weet kan bij haar situatie onze prachtige geloof toch voor haar een uitkomst bieden...
Alvast bedankt voor het lezen van dit lange stukkk...

wa aleykuum salaam warahmatulahi wabarakatuhu

03-06-2008, 00:38


'K zou het niet weten, maar ik wens die vrouw allesinds veel sbar toe!

x

03-06-2008, 01:22
Uitgehuwelijk als strafbaar feit zijn.Dan je stiekem weer huwelijk krijgt ook niet als zich probeem uitgehuwelijk gehoord.Toch waarschuwing!Dus wees en angst!@

Niks aan doen.

03-06-2008, 01:26
Daar ik zal je overleg: De bruid bekend zich ontmaagd als gelijkrecht op strafbaar feit zijn zaakje gelopen.Dus weest u goed letten!

03-06-2008, 11:35


Sinds de nieuwe koning, is het niet toegelaten voor een man voor een 2de vrouw te nemen zonder toestemming van zijn eerste vrouw. Wie weet heeft die man met behulp van geld, (wat altijd helpt in Marokko) toch toestemming gekregen om een 2de vrouw te huwen. Kijk wat deze vrouw kan doen, zorgen dat ze geregulariseerd wordt in Nederland, erna kan ze scheiding aanvragen van haar man, als reden dat hij een 2de vrouw genomen heeft zonder haar toestemming. En hij wordt er zelf voor gestraft, ofwel schadevergoeding aan zijn 1ste vrouw ofwel gevangenis straf, en over kinderen kan ik geen zekerheid geven, omdat ze in Marokko wel zo een beetje moeilijk doen als er kinderen betrokken zijn, maar als ze echt uitlegt van dat haar man haar slecht behandeld en haar kinderen ook, heeft ze toch grote kans dat ze haar kinderen krijgt. En lay rzak sbar dat deze vrouw het 11 jaar uitgehouden heeft bij een man die ze niet wilde huwen. Gheir ik hoop dat het snel goed komt.

Ma3a salama

03-06-2008, 11:36
Waarom begrijp k nooit iets van wa gij plaatst ?

03-06-2008, 11:41
Misschien ligt het niveau iets te hoog?

03-06-2008, 12:13

Citaat door almegrabia21:
Sinds de nieuwe koning, is het niet toegelaten voor een man voor een 2de vrouw te nemen zonder toestemming van zijn eerste vrouw. Wie weet heeft die man met behulp van geld, (wat altijd helpt in Marokko) toch toestemming gekregen om een 2de vrouw te huwen. Kijk wat deze vrouw kan doen, zorgen dat ze geregulariseerd wordt in Nederland, erna kan ze scheiding aanvragen van haar man, als reden dat hij een 2de vrouw genomen heeft zonder haar toestemming. En hij wordt er zelf voor gestraft, ofwel schadevergoeding aan zijn 1ste vrouw ofwel gevangenis straf, en over kinderen kan ik geen zekerheid geven, omdat ze in Marokko wel zo een beetje moeilijk doen als er kinderen betrokken zijn, maar als ze echt uitlegt van dat haar man haar slecht behandeld en haar kinderen ook, heeft ze toch grote kans dat ze haar kinderen krijgt. En lay rzak sbar dat deze vrouw het 11 jaar uitgehouden heeft bij een man die ze niet wilde huwen. Gheir ik hoop dat het snel goed komt.

Ma3a salama


het niveau is niet hoog hoor
je begrijpt er zelf ook niks van

een 2de vrouw nemen in marokko mocht nooit zonder toestemming van de eerste vrouw ( dus toen hassan nog leefde mocht ook niet)
sinds de nieuw wet mag een man bijna nooit een 2de vrouw nemen
het is heel erg moeilijk gemaakt

behalve: als de man eist dat zijn vrouw heel snel naar haar huis terug komt en die vrouw wil niet terugkomen
dan spreekt de rechter uit dat de man mag een tweede vrouw nemen zonder dat de scheiding uitgesproken is

03-06-2008, 12:47

Citaat door almegrabia21:
Misschien ligt het niveau iets te hoog?



Ik doelde op MonsterHands zijn reacties

03-06-2008, 12:53
Nogal makelijk een man wil een vrouw getrouwd,genoeg een dan tweede vrouw noemt strafbaar feit geschreven.Snap je nou dat tweede vrouw moet verbod zijn.want de tweede vrouw blijkt zich seksslaven genoemd!!
Toch waarschuwing!

Wees en angst!

Met groeten,

Mohammed

03-06-2008, 12:56

Citaat door MonsterHands:
Nogal makelijk een man wil een vrouw getrouwd,genoeg een dan tweede vrouw noemt strafbaar feit geschreven.Snap je nou dat tweede vrouw moet verbod zijn.want de tweede vrouw blijkt zich seksslaven genoemd!!
Toch waarschuwing!

Wees en angst!

Met groeten,

Mohammed


Hoe lang spreek jij al Nederlands?

03-06-2008, 12:57

Citaat door MohamedMaroc:
het niveau is niet hoog hoor
je begrijpt er zelf ook niks van

een 2de vrouw nemen in marokko mocht nooit zonder toestemming van de eerste vrouw ( dus toen hassan nog leefde mocht ook niet)
sinds de nieuw wet mag een man bijna nooit een 2de vrouw nemen
het is heel erg moeilijk gemaakt

behalve: als de man eist dat zijn vrouw heel snel naar haar huis terug komt en die vrouw wil niet terugkomen
dan spreekt de rechter uit dat de man mag een tweede vrouw nemen zonder dat de scheiding uitgesproken is


Het klopt wat je zegt...maar je moet weten dat Marokko corrupt is..Als je geld geeft en je verteld er een fantasie verhaaltje erbij doen ze alles...Er is inderdaad een wet, maar jah als je geld laat rollen......

Je kunt ook een vrouw meenemen naar de gemeente, dat niet eens je eerste vrouw is en zeggen dat je vrouw het heeft geaccepteerd...Terwijl je echte vrouw er niet eens iets van af weet...

03-06-2008, 13:02



Citaat door KaDou:
Het klopt wat je zegt...maar je moet weten dat Marokko corrupt is..Als je geld geeft en je verteld er een fantasie verhaaltje erbij doen ze alles...Er is inderdaad een wet, maar jah als je geld laat rollen......

Je kunt ook een vrouw meenemen naar de gemeente, dat niet eens je eerste vrouw is en zeggen dat je vrouw het heeft geaccepteerd...Terwijl je echte vrouw er niet eens iets van af weet...


wat jij zegt klopt, maar helaas vind ik ook laag om na 11 jaar pas achter te komen dat men uitgehuwelijk is geweest

naar mijn weten die meiden in maroc willen alleen maar plakken, dus eeste plakken en dan naar nl gaan om te beweren dat men uitgehuwelijkd is geweest om een verblijfsvergunning te krijgen vind ik op zijn zacht gezegd niet kloppen

03-06-2008, 13:07

Citaat door MohamedMaroc:
wat jij zegt klopt, maar helaas vind ik ook laag om na 11 jaar pas achter te komen dat men uitgehuwelijk is geweest

naar mijn weten die meiden in maroc willen alleen maar plakken, dus eeste plakken en dan naar nl gaan om te beweren dat men uitgehuwelijkd is geweest om een verblijfsvergunning te krijgen vind ik op zijn zacht gezegd niet kloppen


Tegenwoordig doen ze alles voor een inkomen...omdat Marokko geen toekomst bied.... En een vrouw is zwak, maar als een Man nog zwakker is dan zijn eigen vrouw....Dan is zij de man en hij de vrouw...

03-06-2008, 13:15

Citaat door KaDou:
Tegenwoordig doen ze alles voor een inkomen...omdat Marokko geen toekomst bied.... En een vrouw is zwak, maar als een Man nog zwakker is dan zijn eigen vrouw....Dan is zij de man en hij de vrouw...



het is niet zo man

de man in maroc moet zijn hele leven lang betalen voor een vrouw die kids heeft gekregen

met terugwerkende kracht ook

dus als jij denkt dat een vrouw zwak dan heb jij het heel erg mis

Pagina's : [1] 2