Bekijk volle/desktop versie : Dit voelt niet goed...



Pagina's : [1] 2

02-06-2008, 21:18
Salaam ou e3laikoum,

Omdat ik het niet meer weet vraag ik jullie om hulp, uiteindelijk zal het lot bepalen wat goed voor me is.

Ik heb veel ellende gehad met mijn ex-man dat ik me niet meer durf te binden met mijn huidige verloofde d.m.v. een trouwakte. Ik heb voorgesteld om via de Imam te trouwen op de islamitische manier, zonder getrouwd te moeten zijn op papier. Ik heb namelijk een eigen huis hier en in Marokko. Nu snap ik wel dat het daar allemaal niet omdraait en dat het geen uitgangspunt moet zijn omdat je nu eenmaal voor elkaar kiest maar omdat ik in het verleden zo erg gevochten heb om uiteindelijk van mn ex te scheiden beangstigt zo een trouwakte me.

Nu komt het; mijn ouders en zijn ouders zien daar niets in. Ze willen persee dat we via de nederlandse gemeente en het consulaat trouwen zoals iedereen dat doet volgens hen.

Is het toegestaan om te trouwen via de Iman zonder zegening van je ouders? Zullen we hier voor worden gestrafd in het hiernamaals?

Ik ben niet in staat om nog kinderen te krijgen dus daar hoeven we het ook niet voor te doen.

Doen we hiermee ons zelf te kort?

Graag welgemeende advies.

Alvast bedankt!

02-06-2008, 21:30



Citaat door Onwetende:
Salaam ou e3laikoum,

Omdat ik het niet meer weet vraag ik jullie om hulp, uiteindelijk zal het lot bepalen wat goed voor me is.

Ik heb veel ellende gehad met mijn ex-man dat ik me niet meer durf te binden met mijn huidige verloofde d.m.v. een trouwakte. Ik heb voorgesteld om via de Imam te trouwen op de islamitische manier, zonder getrouwd te moeten zijn op papier. Ik heb namelijk een eigen huis hier en in Marokko. Nu snap ik wel dat het daar allemaal niet omdraait en dat het geen uitgangspunt moet zijn omdat je nu eenmaal voor elkaar kiest maar omdat ik in het verleden zo erg gevochten heb om uiteindelijk van mn ex te scheiden beangstigt zo een trouwakte me.

Nu komt het; mijn ouders en zijn ouders zien daar niets in. Ze willen persee dat we via de nederlandse gemeente en het consulaat trouwen zoals iedereen dat doet volgens hen.

Is het toegestaan om te trouwen via de Iman zonder zegening van je ouders? Zullen we hier voor worden gestrafd in het hiernamaals?

Ik ben niet in staat om nog kinderen te krijgen dus daar hoeven we het ook niet voor te doen.Doen we hiermee ons zelf te kort?

Graag welgemeende advies.

Alvast bedankt!



Ga je de strijd met Allah aan om geen kinderen te krijgen.. SubhanAllah dat is iets wonderbaarlijks om te krijgen.. AstafiroeAllah..

Sorry moest hier effe op reageren...

02-06-2008, 21:33
Je kunt dan toch gewoon trouwen op huwelijkse voorwaarden voor de Ned en Marok. wet..op schrift laten zetten dat de beide huizen jouw eigendom blijven, mocht het verkeerd lopen.

02-06-2008, 21:34

Citaat door sweetdreams_21:
Ga je de strijd met Allah aan om geen kinderen te krijgen.. SubhanAllah dat is iets wonderbaarlijks om te krijgen.. AstafiroeAllah..

Sorry moest hier effe op reageren...



je weet toch niet wat de achterliggende gedachte van haar is??
misschien heeft ze ze al?of misschienkan haar gezonhei dhet nu niet aan???

laten we niet te snel oordelen zusterlief.

02-06-2008, 21:35



Citaat door Onwetende:
Salaam ou e3laikoum,

Omdat ik het niet meer weet vraag ik jullie om hulp, uiteindelijk zal het lot bepalen wat goed voor me is.

Ik heb veel ellende gehad met mijn ex-man dat ik me niet meer durf te binden met mijn huidige verloofde d.m.v. een trouwakte. Ik heb voorgesteld om via de Imam te trouwen op de islamitische manier, zonder getrouwd te moeten zijn op papier. Ik heb namelijk een eigen huis hier en in Marokko. Nu snap ik wel dat het daar allemaal niet omdraait en dat het geen uitgangspunt moet zijn omdat je nu eenmaal voor elkaar kiest maar omdat ik in het verleden zo erg gevochten heb om uiteindelijk van mn ex te scheiden beangstigt zo een trouwakte me.

Nu komt het; mijn ouders en zijn ouders zien daar niets in. Ze willen persee dat we via de nederlandse gemeente en het consulaat trouwen zoals iedereen dat doet volgens hen.

Is het toegestaan om te trouwen via de Iman zonder zegening van je ouders? Zullen we hier voor worden gestrafd in het hiernamaals?

Ik ben niet in staat om nog kinderen te krijgen dus daar hoeven we het ook niet voor te doen.

Doen we hiermee ons zelf te kort?

Graag welgemeende advies.

Alvast bedankt!


Salamoe alaykoem,

Ouders willen meestal het beste voor je. Je kunt daarom maar beter islamitisch gezien mét zegeningen van je ouders trouwen. Je vader behoort normaal gesproken te getuigen.

Overigens is op zijn Islamitisch trouwen bij de Imam, ook niet zo een makkie om te scheiden. Vergis je niet!

Leer je man kennen ev. met mahram en vraag hoe hij over die zaken denkt.
En vertel ook hoe jij je voelt hierover.

Twijfel je echter nog steeds over je keuze, bid de Salaat Istighara.
En incha'Allah krijg jij je antwoord op je twijfels.

Wasalaam,

02-06-2008, 21:39

Citaat door sweetdreams_21:
Ga je de strijd met Allah aan om geen kinderen te krijgen.. SubhanAllah dat is iets wonderbaarlijks om te krijgen.. AstafiroeAllah..

Sorry moest hier effe op reageren...



Meid vraag eerst de reden alvorens met dit oordeel te komen. Ik heb geen baarmoeder nog eierstokken, die zijn door ziekte verwijderd. Daarom kan ik geen kinderen meer krijgen.

02-06-2008, 21:44

Citaat door Soc_o:
Salamoe alaykoem,

Ouders willen meestal het beste voor je. Je kunt daarom maar beter islamitisch gezien mét zegeningen van je ouders trouwen. Je vader behoort normaal gesproken te getuigen.

Overigens is op zijn Islamitisch trouwen bij de Imam, ook niet zo een makkie om te scheiden. Vergis je niet!

Leer je man kennen ev. met mahram en vraag hoe hij over die zaken denkt.
En vertel ook hoe jij je voelt hierover.

Twijfel je echter nog steeds over je keuze, bid de Salaat Istighara.
En incha'Allah krijg jij je antwoord op je twijfels.

Wasalaam,


Ook ouders kunnen onwetend zijn in deze, overigens neem ik ze niets kwalijk. Het had gewoon zo moeten zijn. Mijn uitgangspunt is ook niet om te scheiden, anders zou ik niet eens de moeite doen met iemand te trouwen. Ik heb er dankzij het marokkaanse rechtsysteem bijna 13 jaar over gedaan om eindelijk te scheiden. Ik weet nu zijn de regels veranderd en er kan tegenwoordig veel, maar ik heb gewoon mijn portie gehad.

02-06-2008, 22:10

Citaat door Soc_o:
Salamoe alaykoem,

Ouders willen meestal het beste voor je. Je kunt daarom maar beter islamitisch gezien mét zegeningen van je ouders trouwen. Je vader behoort normaal gesproken te getuigen.

Overigens is op zijn Islamitisch trouwen bij de Imam, ook niet zo een makkie om te scheiden. Vergis je niet!

Leer je man kennen ev. met mahram en vraag hoe hij over die zaken denkt.
En vertel ook hoe jij je voelt hierover.

Twijfel je echter nog steeds over je keuze, bid de Salaat Istighara.
En incha'Allah krijg jij je antwoord op je twijfels.

Wasalaam,



hier sluit ik me helemaal bij aan ...vertrouw op allah ta3alla

02-06-2008, 22:34

Citaat door Onwetende:
Meid vraag eerst de reden alvorens met dit oordeel te komen. Ik heb geen baarmoeder nog eierstokken, die zijn door ziekte verwijderd. Daarom kan ik geen kinderen meer krijgen.


Ooh wat erg.. Moge Allah swt je belonen voor je geduld.
Heb je wel kinderen uit je vorige huwelijk, of nooit gehad?

02-06-2008, 22:38

Citaat door Mievrouw_Batata:
Ooh wat erg.. Moge Allah swt je belonen voor je geduld.
Heb je wel kinderen uit je vorige huwelijk, of nooit gehad?


Nee ook niet, daarvoor heeft het samen zijn te kort geduurd.

Nogmaals ik ben er tevreden mee en mijn verloofde die heeft er geen problemen mee elhamdoulilah. Hij heeft gelukkig wel 2 kinderen uit een vorig huwelijk.
Anders zou ik het ook niet kunnen, want je ontneemt daarmee wel het geluk dat iemand kan vinden in zijn eigen kinderen.

Maar ik hoor hier alleen wat het beste is en daar dank ik jullie ook voor. Maar ik wil duidelijk weten wat onze Islam daar over zegt. Doen we iets verkeerds?

02-06-2008, 22:40

Citaat door Onwetende:
Nee ook niet, daarvoor heeft het samen zijn te kort geduurd.

Nogmaals ik ben er tevreden mee en mijn verloofde die heeft er geen problemen mee elhamdoulilah. Hij heeft gelukkig wel 2 kinderen uit een vorig huwelijk.
Anders zou ik het ook niet kunnen, want je ontneemt daarmee wel het geluk dat iemand kan vinden in zijn eigen kinderen.

Maar ik hoor hier alleen wat het beste is en daar dank ik jullie ook voor. Maar ik wil duidelijk weten wat onze Islam daar over zegt. Doen we iets verkeerds?

Ik hoop dat je een juiste antwoord krijgt. Ik kan je helaas niet helpen.

Succes ermee!

02-06-2008, 23:10

Citaat door Mievrouw_Batata:
Ik hoop dat je een juiste antwoord krijgt. Ik kan je helaas niet helpen.

Succes ermee!


dank je, allah ieghaliek!

03-06-2008, 13:03


Is er dan niemand die met zekerheid kan laten weten of wie hier goed aan doen?

03-06-2008, 13:06
trouw met een huwelijkscontract waarin duidelijk instaat dat jij alles van voor je huwelijk behoudt na een eventuele scheiding

03-06-2008, 13:12

Citaat door jasmina18:
trouw met een huwelijkscontract waarin duidelijk instaat dat jij alles van voor je huwelijk behoudt na een eventuele scheiding


Gaat me niet puur om mijn bezit, alles wat je met geld kunt kopen is eigenlijk geen zorg. Het gaat me erom dat ik niet weer door een hel wil gaan met rechtzaken en hoge kosten mochten we toch niet met elkaar door 1 deur kunnen.

Want het is een psychische hel..

Pagina's : [1] 2